23 Nisan 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

23 Nisan 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

KADIN. kalemlerle, pergelle koşan çocuğu zarlayıp cezalandırmak kâfi degıldır Yasak olan şeyi çocuk, gizli olarak yapmaktan daha çok zevk duyacak- tır.. Bu gibi hareketlerin sebebiyet verebileceği tehlikeleri canlı misal- lerle çocuklara anlatmak, onların muhakemelerini harekete getirmek en doğru hareketti ok : Soka k br çocuk bah- çesı değildir. Halbuki evde çocugun- sıkılan birçok anneler onları so- kaklara sahverırler Bilhassa, çocuk- ların eline top vererek onları sokağa bırakmak cinayet işlemekle musavı- ta patenle kayan bir çocuk da tehli- kelidir: patenlerin sesinden, arkadan gelen vasıtaların sesini duyma Cad- de üzerindeki bir evin önünde çocu- beraber gezmeye gittikleri zaman çi- vilere, işaretlere dikkat etmeleri, i- ki otomobil arasında tereddüt gös- termeden daima iyi hesaplıyarak, e- min adımlarla yürümeleri ve çocuk- lara kendi kendilerini koruma imkân- ları vermeleri şarttır. Tehlikelerden — korunma — insiyakı Mevzubahıs olan şey, çocuğu anne- dir.. Mevzuubahis olan şey bir nevi ihtiyat otomatizmi- ni ınkışaf ettirmektir. O ne korkak olmalıdır, ne de akılsızca cesur.. Ha- yattaki tehlikeler hiç bir zaman üzde yüz uzaklaştırılamaz; meselâ, onları küçüksememek fakat aynı za- manda onların tehdidi altında felce uğramama Mekteplerde, daima çok canlı, cazip resimlerle, çocukların manasız oldukları tehlıkeler goz önünde bu- lundurulmalıdır. Fakat bu resimler, öğretici tablolar halınde duvarlara a- malı.. Çocuklara daima iyi alış- kanlık vermeli, meselâ pergelini kul- landıktan sonra, onu kaldırmak ço- cuk için artık 1nsıyakı bır hareket olmalı.. Avrupa ÜZ! rinde gayet eğlencelı cazıp hıkayeh küçük filmler — çevrilmekt Bu filmler mekteplerde sık sık gösteri- liyor ve böylece çocuk için tehlike, nazari bir mefhum olmaktan çıkı— yor, elle tutulur bir hale geliyor.. Ve çocuk tehlikeli şeyi yasak olduğu çı eğil, menfaatine aykırı <<oldugu için yapmamayı öğreniyor AKİS'E Abone olunuz 22 AKİS, 23 NİSAN 1955