23 Nisan 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

23 Nisan 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPOR Güreş Mustafa Dağıstanlı Ümit denizinde damla İyi hazırlanmışız Uzun boylu, gözlüklü munis bir a- dam son olarak tayyareye bmer— ken etrafını saran gazetecileri “— Bu çetin karşılaşmaya elımiz— den geldiği kadar iyi hazırlanmış o- larak gidiyoruz. Takımımızın umu- mı tasnifte derece alacağını ümit e- 16 milletin katıldığı müsa- dan şampiyon çıkmamız biraz da kuraya bağlıdır. 58, 62 ve lolar ise biraz şüpheli. B lar 956 ya bir hazırlık olacaktır" de- di. Hâdise 16 Nisan Cumartesi günü saat 10 da Yeşilköy hava meydanın- da cereyan ediyordu. Gazetecilere be- yanat veren Zat ederasyonu Reisi Vehbi Emre idi. Vehbi Emre 21 Nisanda "Karlsruhe" de yapılacak olan Dünya grekoromen güreş şam piyonasına katılan milli akımımızın kat'ıle başkanlıgını yapmak tadır. kalara ciddi bir şekilde hazırlanmış- tır. Arada ufak tefek kusurlar olmuş- tur. Ama; yapılan sevaplar bu ku- surları çoktan gölgede bırakmıştır. muamızın basıldığı şu sırada gü- reşçilerimiz ikinci turu atlatmış bu- unuyorlar. Umumi netice de an Pazar akşamı belir olabilecektir. 16 Milletin tam takımla iştirak ettiği bu müsabakalarda alacağımız netice bizim için büyük bir ehemmiyet ta- şımaktadır. Dikkat edilecek olursa takımın tamamen genç güreşçilerden teşekkül etmiş olduğu görülür. İs- AKİS, 23 NİSAN 1955 met Atlı ve Haydar Zafer hariç di- gerlerının Beynelmılel müsabaka tec- eleri azdır. 953 senesinde Napoli- de yapılan Grekoromen şampiyona- sında umumi tasnifte beşinci oluşu- muzdan bu tarafa — güreş vadısınde müsbet hamleler yaptığımız kabu dilmelidir. Napoli usabakalarına 124 güreşçi iştirak etmişti. Bu mü- sabakalara ise 157 güreşçi katılmış- Beş senelik şilti güreşçilerimiz Almanyaya götürmüşlerdir. Bilindiği gibi Serbest güreşte bu şildi Tokyo— da Rusların elinden, almıştık. Şimdi ristan ve İsveç'tir. Karlsruhe'den ge- len haberlere göre favori gösteril- mekteyiz. Fakat bu spordan anla- yanların kanaatl eri bu merkezde de- gu- reşçilerimiz iyi dereceler alabilirlerse o zaman 956 da Melbrunda yapıla- cak olan olimpiyatlara ümitle baka- biliriz — N.S. Lig maçları Uzun boylu kır saçlı yaşlı bir a dam atacağınıtah min edemedım ama galipgeleceği mızı sizlere maçtan evvel söylemiş tim" dedi. Bu sözler 17 Nisan Pazar akşam. Mithatpaşa Stadının alt koridor, runda söyleniyordu. Beyanatta bulu— nan Zat, Beşıktaşın sempatık Klale- cisi Sadri Usoğlu ünün maçı diye 'isimlendırılen ve bır haftan beri her İki tarafın hummalı bir şekilde faalıyet gostererek hazırlandığı, lig şampiyonluğunu i tmek gibi kritik bir durum arzeden müsabaka- dan Beşiktaşlılar galip çıkmışlardır. Usoğlu ne söylese haklı idi. Kazanı- lan muvaffakiyet küçümsenecek ne- viden değildi. Şampiyonluk yolcuları İkinci defa mağlübiyeti böylece Be- şiktaştan tatmış oluyorlardı. m /taraftarları büyük bir teessüre sevk etti. hatpaşa Stadın meşhur "L" bünü bu maçta sinesine yeni spor meraklılarını bastı ımış ses sanatkarları ve daha bir sürü partılı zevat turnikeden içeri sızar İlk bakışta insan kendini teber bılmışlerdı