4 Haziran 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

4 Haziran 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

— İşte Gelıncıgım işte, tıpkı a- gabeysıne benziyor. Mahkeme ruh hastası Barbarayı 2 seneye mahküm etti.. Sessizce, ag— lıyarak karan dinleyen McGeceh mahkeme sonunda Gelinciğin anne— sine sokuldu ve kolundaki paketi u- zatara "— Madam sizden bir ricam var dedi. Bernadette yılbaşı hediyesi o- larak benden bir ayı istemişti. Lüt- fen kendisine bunu verir misiniz?" Gazeteciler Mrs. Browne'un etra- fiım sarmışlardı... — Gülün, Mrs. Browne, kazandı- diyorlardı.. Ama Mrs. Browne gülmüyordu.. Mahkemeyi kazanmak kâfi değildi., şimdi kendisine bu kadar yabancı duran şu küçük kızın kalbini kazan- mak, ona hayatta en büyük şefkati gosteren hırsız annesini unutturmak, " nız günlerce hakiki annesine ve babasına hitap etmedi. Ciddi, mahcup, şaşkın oturuyordu, fakat bir gün okuldan dönen kardeşine doğru koştu ve iç- ten gelen bir sesle: —* Ağabey, ağabeyciğim" diye seslendi.. Buzlar erimişti. Moda Eski albümden bir yaprak Saçlar — kısa, derli toplu; elbiseler rahat, pratık, sade.. Gün geçtikçe kadınlar günlük hayata daha ok ıntıbak edebilecek şekilde giyiniyor- Vakıa zengin kolyeler, küpeler, en “sade elbiseyi süsleyen bir fiyonk kadınlıklarını ön plâna almaktadır a- ma gene de kadınlar anneanneleri- nın resımlerıne baktıkça içlerini çeke- : “ne güzel elbiseler giyerlermiş!" dıyorlar Eski zamanın zengin etek- AKİS, 4 HAZİRAN 1955 li, hışırtılı, rüya gibi uçuşu, ıslemeh dantellı tuvaletleri Parisli büyük, t Bunları kokteyllerde, etmek için, akşam gazinoda giyinebi- lirsiniz. Bunları en pahalı ve lüks ipeklilerden yapabileceğiniz gibi, manın icaplarına uyarak, organtin- den,., ince kumaşlardan, hattâ saten basmalardan da yapabilirsiniz. Böyle bir elbise çok pahalıya da mal olabi- . Kloş manda büzgülü bir etek çıplak bir beden her terzinin hattâ sizin, kendi kendinize yapabileceğiniz bir biçim- dir.. Dolapta asılı duran böyle bir, el- bise kadınlara arada sırada roman- tik olmak, eskiye dönmek ve yeni ol- mak imkânını verir. Bu elbiseleri sey- retmek bile hoştur. Bu elbiseler, hat- tâ, basma etekleri kabartmak için gi- yılen iç eteklikler de, her kadının gardrobundâ bulunması şar,t bir şey- dir. Bu iç etekliklerini, gittikçe geniş- lıyen üç katlı "batis" ten yapıp ete- ğine de fsto dıkersenız hem çok zen- gin durur, hem de yıkanıp Ütülene- bileceği ıçın pratıktır Böyle bir ıç etekliğiniz yoksa, hemen ise koyu n ve arada sırada romantik olun Bu sürat ve makine devrinde arada sırada romantik olmak gayet hoş bir şeydir. Dünyadan Haber Londra telgrafları koca: Burada "en iyi koca" mevzulu bir ankette şu cevap birinciliği kazandı: Model koca karısının baş agrılarını kendi roma- tğzr'naları kadar mühimseyen erkek- Kadın zevki: Şurada kadınlar a- rasında, muazzam surette rağbet gö- Eski albümden yapraklar Romantizme dönüş KADIN Dönen aynalar Bari güzelleştiriyor mu? ren çay peçeteleri piyasaya arzedil- miştir. Bu peçetelerin kenarlarında, kocalar ev isi yaparken, yatagında kahvaltı eden kadın resimleri vardır. Kadınlar iş yaparken bu resimleri seyretmesini seviyorlar! İzdivaca hazırlık mektebi: Derby- de "izdivaca hazırlık" ismiyle açılan bir mektepte, yemek, bütçe tanzimi, geçim dersleri yanında talebelere bo- ru tamiri, perde takmak gibi pratik şeyler de ogretılmektedır Giriş ücre- ti 5 şilingtir ve erkek talebeler kız- lar kadar istidat göstermektedirler. Moda: Prenses Margaret'in son seyahati piyasaya tesir etti! Trinidad rujları, Havana mavisi kumaşlar,