4 Haziran 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

4 Haziran 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Gina Lollobrigida Hadise çıkaran resim İtalyamn meşhur artisti Gina Lol— lobrigida'ya ait iki resim, günü mevzuu olmuştur. Gina Lollobrıgıda halen çevirmekte olduğu "Dünyanın en güzel kadını" adlı fılmde French an - Can yapan bir dansöz rolünde- dir. Gazete — fotoğrafçılarından biri artistin o elbiselerle hayli açık resim- lerini çekmiştir. Fakat Gina'nın ya- kışıklı Yugoslav kocası Dr. Mirko Skofic resmi çeken havadis, ajansına gitmiş ve fotoğrafların İîlminin ken- disine verilmesini talep etmiştir. A- jansın müdürü bu teklifi reddetmış ve filmin, ajansa ait bulunduğunu, fotografların da müsaadesiz değil, musaade 1le çekildiğini bıldırmıştır Hakik na, o kostümle fotoğ- rafçıya poz vermişti. Fakat Dr Mir- ko Skofic ısrar etmiş ve mesele po- lise aksetmiştir. Ajansın müdürü kıs- kanç kocanın kendisini tehdit ettiği- ni bildirerek davacı olmuştur. P.) Boşanmak için mahkemeye müra- caat eden William Coslett adında bir şahıs beş senelik evlilik hayatın- da, karısının hiç bir zaman ayağından pabuçlarmı çıkarmadan içeri girme- sine müsaade etmemesinden şikâyet- te bulunmuştur. Coslett bunun daima tekerrür eden gayet şiddetli bir iş- kence mahiyetinde olduğunu ilâve et- miştir. Dâvaya bakan yargıç Joseph Cook bu iddiayı kabul ederek Cos- lett''in boşanmasına karar vermişti;-. (News-Week) Bir — balerinin giymekte olduğu kos- ün, ne agırlıkta olduğunu bi- lıyor musunuz? B üyük ağırlığın müfredatı da şudur: Mayo 17 gram, tül 26 gram korse 22 gram, külot 11 g P.) e Model — olarak imal edilen tepkili bir otomobilin tecrübeleri, mu- vaffakiyetle yapılmıştır. Amerikan Mühendisler Cemiyeti Başkan Muavini Mr. Robert Cotton, bu haberi açıkladıgı zaman şunları 1lave etmiştir tom ob'l, aerodinamik şekilde olup, 100.000 hbrelık çekme kudreti- haiz Allison j 33-A 8 Motoru ile mücehhezdir. Standard, uçak teker— leklerine dayanmaktadır (U. P.) Irak hükümeti, atomun sulh saha- smda kullanılması için yapılacak araştırmalara iştirak için, Amerika tarafından yapılan daveti memnuni- yetle kabul ettiğini resmen açıkla- mıştır. (A. P. Alman sanayii harpten sonra hızlı bir gelişme kaydetmiştir. Bu ge- lişme bilhassa son bir sene içinde bü- yük bir atlama yapmıştır, iktisat Na- zırlığının bir raporuna göre geçen senenin Mayısından bu yılın Nisanı- na kadar olan zaman zarfında sana- yi müesseseleri ve mamulâtı yüzde 12,5 nisbetinde artmıştır. Geçen yıl kaydedılen yüzde 3,7 artışa göre bu rakamın kısa Zzamanda büyük bir hamleyi ifade ettiği bıldırılmekte ve bununla sanayii müesseselerinde ça- lışanların altı milyona çıktıgı belir- tilmekte e Figaro) Otomobil şoförleri bundan sonra artık seyrüsefer memurlarına gös- teriş yapamıyacaktır. Sarhoş olup ol- madıklarına dair şüphe uyandırdıkla— rı takdirde durdurulacak ve mem ların cebinde taşıdıgı küçük bir alete nefes verece Yeni âlet kandakı alkol miktarını Ve bmnetıce sarhoşluk derecesini ölç- meğe mahsustur. Uzunca bir çubuk ile ona bagh bir balondan müteşek- kildir. Cam çubuğun içinde gözle gö- rülebilen sarımtırak bir mayi vardır. Üflendiği zaman bir taraftan balon şişmekte diğer taraftan mayin renk değiştirip değiştirmediği tetkik edil- ektedir. Eğer nefes veren, seyrüsefer ka- idelerine aykırı düşecek kadar alkol almışsa yani kanındaki alkol mik- tarı sarhoşluk sayılacak dereceyi bul- muşsa cam borudaki mavi, renk değiş- tirmekte ve yeşile çalmaktadı Al- kol derecesi az olan nefeslerde renk değişikliği bahis mevzuu değildir. Almanyada kullanılmaya başlanan yeni âletin alâkalılara, — dağıtıldığı da bildiriliyor. (New York Times) Federal İskân Bakanlığının resmen - açıkladığın- göre, 1954 senesinde Batı Almanyada 500.000 yeni ev ve apartman inşa edilmiştir, Aynı sene içinde 541.000 ev tamir edılmıştır Bu da bir evvelkine naza- ran, yüzde 2,5 nisbetinde bir artış i- fade etmektedir. (Le Monde) e 21 ağız mızıkası, bir davul, üç gi- ve bir trampetten müteşek- kil bir orkestra heyeti, şef ve bütün üyeleri yatakta suretiyle, konserler vermektedir. Şimdiye kadar hiçbir müzik dersi almamış olan bu müzisyenlerin hepsi Holanda'da kemik vereminden muz- darip- olarak hastahanede yatmakta- 1941 senesinde Damel Orgers is- minde bir memur tarafından kurul- muş olan bu orkestra, 1953 senesinde ilk büyük konserini, radyoda vermiş- tir. O tarihte konsere iştirak eden dört. kişi kalmıştır. iyile- şerek hastahaneden ayrılmışlardır. Fakat orkestra, halk tarafından o kadar tutulmuştur ki, hastahaneye her gün binlerce mektup gelmekte- dir. . Geçen yaz 10 kişiye kadar inen orkestra, heyeti, bugün yine 30 kişi- ye baliğ olmuştur Heyet, şimdi has- tanenin yirmi beşinci yıldönümü mü- nasebetiyle, Temmuz a vere- cekleri buyuk konserin hazırlıklara ile meşguldü (Le Figaro) Frendi Can - Can Kocası sevmedi AKİS, 4 HAZİRAN 1955