1 Ekim 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

1 Ekim 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

ASKERLİK Havacılık Yeni bir muvaffakiyet Bandırma o n müstesna günlerin- birisini yaşıyordu. güne ka- dar Bandırm kadar kalabalık bir askerf gu çeşitli milletlere U nerallerinin iştiraki ile yapılıyordu. Hava kuvvetleri kumandanı Uçaner marşların çalınmasından sonra kı- sa bir konuşma yaptı ve lıavacılarımızı buyuk başarılarından dolayı tebrik mükâfa rinin ortaya koyduğu kupayı kazanmıştı. ürk Hava (Ku je bu mükâfatları oluyorlardı. Çünkü dör: ün devam e- en ve puyan usulü kalarda türkler en zor durumlarda (et- lerle hücum ettikleri hedefleri darmada- ğın etmişler, en vurulmaz gibi görün yerleri taramışlar, yüzde nisbeti itibariy- le en ufak bir neticenin bile vaffaki- yet sayıldığı atışlarda hedefi seçmeleri, vurmaları ve yüzde yüze yakın isabetleri ile diğer mılletlere nisbetle büyük pu- ihtiyaç gösteriyordu. Je ket kabiliyetine ve süratine bağlı tesbit edilen bu alçalm bu pi ni türkler çok geride bırakmışlar ve hay ret edilecek bir ustalıkla çok ağılara kadar inmişler ve hedefi parçalamışlar- dı. yanlar, uçaklar hedeflere kaydet- tiklerı isabet nisbetinde verilmişti. l- uki, puyan bi için yüz atı- pılan hava müsabakalarından çok iyi dereceler almışlar, Inıglızler - © - Z İ ayarında idi. ele fert o- larak gosterdıklerı kaabiliyet — üzerinde hiç bir yabancı millet müsahidinin söy- liyeceği söz yoktu. andırma müsabaka larına hazırlık maksadı İle Balıkesir'de 16 Kapaktaki komutan Korgeneral Nurettin Aknoz Örfi İdare Komutanlığına tâyin e- dilmiş olan Kongeneral Nuri A k - hizmetlerin- vardır. besı ıle orduya katılmıştır. İlk görevi, Kor. ü Tümen 34 ncü Topçu Alayında vazife görmüştür. 1 Aralık 1332 yılında ustegmenlı- ğe yükselmiş, sırası ile ncü Alay Tabur yaverliğinde ve Vekâlet Zat İşleri Dairesi Tepen Şubesinde çalış- mıştır. 30 Ağustos 1337 tarihinde İ- Anadoluya iltihak etmıştır men Esliha Subaylığı görevlerinde bu- lunmuştur. 1339 yılında Harp Aka- emisi imtihanını kazanarak Üüç yıl- lhık tahsili ikmal etmiş ve may Başkanlığı 7 inci verilmiştir. Bir yıllık kıta stajını 61 inci Tümen Topçu Alayında tamam- 1929 tarihinde A aha sonra mutanlığı Kurmay Başkanlığında bu- lunmuş ve 41'inci Topçu Alayı |'inci tertip edilen Türk kuvvetlerinin muhte- lif bolgelerı arasmda yapılan varışlarda Amerikalı hocaların fevkalâde — olarak vasıflandırdıkları, uçuşlar — yapmışlardı. Bu müsabakaların teknik — neticeleri şöyledir: 1 inci Assubay Başçavuş İhsan Uzak- man 766.0 puan, 2 nci Assubay Kıdemli Başçavuş Ahmet Özseyhan 761'9 puan, 3 Üncü Ü ğmen Osman Coşkun 705,6 puan, 4 üncü Yüzbaşı Ali Tekin 662,1 puan, 5 inci Russo (İitalvan) 652.8 puan, Gıncı Üsteğmen Aydın Kirişoğlu 651.9 puan, 7 inci Guarantelli (İtalvan) 603.5 puan, 8 inci Tomeocci (İtalyan) 592,8 puta Takım halinde puan vaziveti inci Türk takımı 3544.6 inci İtalyan takımı 2914.7 Yukarıdaki rakkamlardan da görül- düğü üzere, havacılarımızın aldıkları ne- ticeler hakikaten' iftih: e ıecek, sevi- ölçüdedir. Jet uçakları dun u- sardığı günlerde, eski ile havacılığımız üzeri enler, Türklerin jetlere uzun alışamıyacağını da kaydediyorlardı. buki bugün' elde edilen neticeler jet u- şöyledir: puan, Tabur Komutanlığı görevini yapmış- tır. 30 Ağustos 1934 yılında yarbaylı- ğa yükselmiş ve sırası ile 9 ncu Tü- Erzincan nelkurmay Başkanlığı Harekât Dairesi 8 Şu Müdürlüğünde ve 11 nci Tumen 30 Alay Komutan Muavinliği görevlerinde bulunmuştur. 30 Ağustos 1939 da Albaylığa yükselerek Kırıkka- le Sanat Lisesi üdürlüğüne edilmiştir. nci Şube Müdürlüğünde ve Zırhlı A- lay Komutanlığında çalışmıştır. 80 Ağustos 1948 tarihinde Tuğge- neralliğe yükselerek 3 ncü Zırhlı Tuğa' Komutanlığında ve sonra 1 nci Zırh- h Tugay kanlığında, Genelkurmay Ordonat Dai- da çalışmıştır. 30 Korgeneralliğe yükselmiş ve Genel Kurmay Başkan lığı Müfettişliğine ve şimdi I nci Müfettişliğine naklen tâyin olunmuş tur. Bırbırı Harbine ve İstik ederek 1liyakat Harp, Demir Salip ve İstiklâl madalyaları ıle taltıf edilmiştir. Evi olup iki çocuğu vardır. çakları imal eden, her hususuna vakıf olan milletleri mahcup ecek derecede mükemmeldir. Jetler ile Türklerin 0- uncak nar gibi oynadıklarını Ameri- Şartlar değilse de, jetler yerlerını da- ha mütekâmil uçaklara bıraksalar da türklerin bu yeni uçaklar De ayni İ abi- liyet ve ıııiikemmeliyet içinde uçacakla- üttefiklerimizin şuphesı yoktur. Yenılıkl eri kapm ak nları en doğru yolda kulla bir hırstır, türklerde bu hırsın mevcut olmadığım hiç kimse söyliyemez Yakın bir gelecekte . havacılarımız daha ileri merhalelere erişecek ve bun dan bütün memleketçe derin bir iftihar duyacağız. üzdeki günlerde Avrupa malarında Tu Jetlerini seyr müm kün olacaktır. Yeni milletlerarası prog- ramlar Nato manevraları Türk pilotla- rının â ellerini diğer milletlere, ma müttefiklere tanıtıcaktır. Ve şurası bir kerre daha anlaşılacak- tır ki, Türkiye'ye yapılan yardım boşa atılan bir ok değildir. AKİS, —1 EKİM 1955