1 Ekim 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

1 Ekim 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Izmırde kazasına bağlı bir külmüşler ve fareyi öldürmüşlerdir. Üzerinde 17 kıl bulunan fare tar- tılmış ve 3 kilo olduğu görülmüştür. (T. H. A.) Bâzı ilkokullara talebe kaydettırmek için müracaat eden velilere müşkü- lât çıkarı]maktadır a bir kısım I - kaydedilemiyeceğini söylemektedir- ler. Talebe velileri bu durum karşısın- da muhitlerinden uzak ilkokullara mü- caat etmektedirler. (Yeni Sabah) Maraş'ın Dubaklı mahallesinde olduk- ça enteresan bir zlık hâdisesi olmuş, Antepli olduğu anlaşılan ve üze- rinde sahte hüviyet cüzdanı bulunan bir hırsız çaldığı yatakla birlikte hırsızlık yaptığı evin 12 etre derinlikteki ku- yusuna düşmüştür. Sabahleyin kuyudan çıkarılan hırsız bir eşeğe ters bindirilenek yer yer top- m asasında çarcıda dolaştırıldıktan sonra karakola götürülmüştür. (Karagöz) * İzmir'in Bucak nahivesinde oturan Mustafa Uslu adındaki bir vatan- daşın keçisi geyik doğurmuştur. Dört santimetre boynuzla dünyaya gelen ge- yik yavrusunu görenler hayret içinde kal- mışlardır (Ankara Ajansı) Feridun — Kıral'a cevap: El yazınız okunmakta ıstırap ve- recek derecede orijinaldir. Bu tarzda makine kullanmalıdırlar. Ma- yazılmış satırların arasına da boşluk bırakılmalıdır. (Cumhuriyet) D ursa kulüplerinden birinci kümeye dahil üvenspor kulübünden Salih Temizver adında bir futbolcu hakkında bir gözünün arızalı olduğu muhasım ku- lüp tarafından iddia edilmiş, bu zerine Beden Terbiyesince Hukumet ta- akip bir gözünün takma olduğu yolunda rapor ilmiş ve elindeki 1lisansı bir müddet evvel alınmıştı. Halbuki bu fut- bolcu, kulübü taralından sıhhi heyete sevkedılmış, yapılan ayenesinde gözü- ma değil anzal olduğu ve bu a- rızanın futbol oynamasına mâni teşkil etmiyeceği verilen heyet raporu ile anla- şılmıştır. Şimdi kulüp ve oyuncu adli AKİS, 1 EKİM 1955 makamara şikayette bulunarak dâva aç- maya karar vermişlerdir. (Hürriyet) * Antalya'da Manavgat kazasında, Mus- fa Diker adındaki dürünün evine gece y; mış hiçbirşey çalmıya vakit bulamadan yakalanmıştır. (Tercüman) * Sirkeci'de Nurettin Arıç isimli bir şoför, arkadaşlarından biriyle 400 li- ra iddiaya girmiş ve bu parayı kazan- mak için pantalonunu çıkararak garda donla gezmeye başlamıştır. (Ulus) sunuz. Güzellik dediğin, bakın böyle o- lur» dıyerek soyunmağa başlamıştır. polisler tarafından güçlük- le zaptedilen kadın hakkında adaba mu- gayir hareketten dolayı takibata geçil- miştir. (Vatan) Harbinin başından sonuna * İstiklâl dan istihkak tezkeresinin ele geçmesıyle çıkmıştır. Hâlen şehrimizde P. T. T' me muru olan Fahri Can, Atamızın yuksek tasdiklerine iktiran etmiş olan madalya Park yeri Eşekler — bile — öğrendi Gezmek maksadiyle İstanbul'a gelen — Benim ilcin dünyada bundan kıy- Konya'lı Abdüsselâm Köroğlu, Tak- — metli bir şey tasavvur edilemez. Bundan, sim'den Şişli otobüsüne binmiş ve bilet- — sonra Allah'a şükürden başka muradım çiye «Demokraside bilet alınmaz» diye- — yok.» (Ankara Telgraf) rek kafa tutmuştur. Abdüsselâm yaka- lanmış ve hakkında tahkikat açılmıştır. (İsatnbul Ekspres) İstanbul — mezbahasındaki kesim yerin- den kaçan 6 sığır Sütlüce ketle Taksım Beyoğlu, si, TÜ, Sırkecı Iarını dolaş rak Beyazıt meydandaki büyük havuzdan su içerler- ken yakalanmışlardır. (Ulus) * Kasımpaşa'da bir kadın, evinde iki kiloya yakın rakı içtikten sonra so- kağa çıkmıştır Sarhoş bir halde sağa so- la çatmaya başlayan kadın, bir ara genç kızlarla munakaşaya tutuşmuş ve: «Siz de kendinizi güzel zannedıyor- Diyarbakır'a ba“lı Sorikan köyünde Mustafa Bellemış ve Ahmet Sert a- dında iki köy civarında avlanılar- ken gorduklerı bir kuşu avla mak için karşılıklı ateş etmişler ve kuşu öldür- müşlerdir. Ancak av, o esnada feci bir yete burunmuş ve karşıklı çıkan saçma- lar, ayni zamanda iki avcıyı da birden öldürmüştür. (Sabah Postası) Nevyork Brookhaven — Lâboratuvarı müdürü Dr. Lee Farr, İstanbul'da verdiği bir beyanatta sigaranın kanser den kati surette emin bulundu ğunu bil- dirmiştir. (A A.) 217