31 Aralık 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

31 Aralık 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

Bettina'nın çocukluk yılları İstikbali — parlakmış mütevazi bir küçük manken olarak Kalacaktı; fakat Genevieve Fath o- nu gördü, beğendi ve kocası birkaç hafta içinde, onu Paris'in en zarif, en gözde mankeni yaptı. Simone, ilk evvela ismini değiştir- di, sonra pozlarını, sonra vücudunu.. Evet, ismi Bettina olmuştu, pozları bir taşralı kızın değil, bir prensesin pozları idi ve insafsız bir rejime tâbi olarak, Bettina birkaç haftada, ince ve guzel bacaklarına İâyik, pınce.bır vücudun sahibi olmuştu. "Mavi Me- lek" filminde Sternberg bir Marlene yaratmıştı. Fath, ona gidecek tipi bu- larak Bettinayı yarattı. Fazla kilo- larla beraber fasla saçlar da gitmiş- ti. Bettina kısacık saçlarla, kuğu gi- bi bir boyunla, ince ve zarif jestler- le, pırıl pırıl bır bakışla ortaya çıktı. Taşralı Simone ölmüştü Iştemankenlerın kraliçesi böyle doğmuştu ama Bettina — yalnız manken olarak kalmak istemedi. Fevkalâde güzel modeller çiziyordu. Evlendi ve desinatör — olarak, kendi hesabına çalışmaya başladı. Bu arada bol bol seyahat ediyor ve tarihi şe- hirlerden, müzelerden, sanat eserle- rinden büyük bir zevk duyuyordu. Kocasından ayrıldıktan sonra, ay- nı şekilde desinatörlük yapmaya de- vam etti. Bazan manken olarak da görünüyordu. Ali Han belki onu, böyle manken olarak görmüştü. Belki de, seyahatle- rinden birinde, ona bir gece kulübün- de veya bir şehir harabesinde rastla- mıştı. Sevişiyorlardı ve Rita'nm plân- ları suya düşmüşe benziyordu. Herkeste su kanaat vardı ki Bet- tina istikbalin Begumu olabilirdi. 30 BUNLAR HEP HAKİKATTİR Dün rinde oldukça enteresan bir hadise cereyan etmiştir. İzmit - Kadıköy seferini yapan Varan otobüsünün üs- tünde bulunan yolculardan birine ait Hint horozu otobüs hareket haliydey- ken düşmüştür. Bu esnada karşı isti- kametten gelen İstanbul - 22468 plâ- kalı kamyon şoförü durup horozu al- dıktan sonra gaza basıp uzaklaşmış- tır Yolcuların gözü önünde cereyan n bu hadiseden sonra cins horoz merakhsı şoför hakında şikâyette bu- lunup tahkikata geçilmiştir. (İstiklâl - Gebze) Evvelki — gün belediye gazinosunun önünden geçenler eşine ender rast- nır bir sahneye şahit oldular. Kılık kıyafeti efendice olan iki kişi birbi- rine sille tokat atıyorlardı. Birisi u- zun boylu, güçlü kuvvetli, diğeri kı- sa boylu zayıf ve tıknazca idi. Uzun boylusu diğerine attığı bir tokatla onu kendi kutru etrafında şöyle bir lamelif çevirtti. Sonradan isimlerini ve sıfatlarını öğrendik. Vilâyet Encümeni azaların- dan Kâzım Cengiz Yamakoğlu ve ar- kadası. Döğüşmelerine sebep de ne imiş biliyor musunuz? Encümende asilde veya yedekte kalmak yani aylık üc- retle ve bedava çalışmak meselesi. ümrüt Rize) S ehrimizin tanınmış, hoşsohbet, ne- 5, şeli simalarından birisi, birkaç gün evvel hamama gitmiş, terlemiş, keselenmiş ve ağzındaki altınlı dişle- rini de kurnaya koyup, son suyunu dökündük ten sonra dışarı çıkmış. Gi- yinmiş, kuşanmış ve tam çıkacağı sı- rada dişlerini hatırlamış. İçeriye na- tır salınmış ve dışlerının yerinde yel- ler estiği haberi alınm Bir saat evvel, tıkır tıkır fıstık bile kıran müşteri, şimdi çeneleri bir- birine geçmış olarak dönmüş geri. kim aldı, kim çaldı bu diş- Kör olsun gozlerı kırılsın elleri. (Ateş - Balıkesir) İETin.. S ehrimiz gezici -arazi — kadostra 5 mahkemesi Avukat Cahit Denker tarafından takip edilen Mamuca kö- yüne ait 692 davayı bir günde karara bağlamıştır. Bu suretle Adliye tari- hinde kadastro hâkimi Mesut Alkan yeni bir dünya rekoru tesis etmiş bu- lunmaktadır. (Sakarya - Eskişehir) * Bandırmada garip bir hâdise ol- a gelmiş olan (Gönen itfaiye teşkilâtı mensuplarından Se- it Özer ismindeki şahıs bir ilkokul Öğrencisini severken akli muvazene- sini kaybetmiştir. Yoldan geçenlere saldırmaya baş- lıyan Seyit'in bu hali şikâyeti mucip olmuş ve emniyet memurları tara- fından yakalanan meczup Gönene sevkedilmiştir. (Ateş - Balıkesir) İstanbul - Ankara asfaltı üze-" Sivrihisar — kazasının Sadıkbağı kö- yünden Süleyman adında bir çift- çinin evinden bir adet kilimini çalan Mehmed adındaki hırsız kilimi pazar yerinde farkına varmadan sahibine satmak isterken yakalanarak tevkif edilmiştir. (Sakarya - Eskişehir) * Kösereli köyünde hayret ve tees- sür uyandıran bir hâdise olmuş- tur. Koyun çok güzel bir kızı olan 13 yaşındaki Elif Hatunu babası pazara götürerek müzayede ile satmak is temiştir. Çok çekışmelı bir arttırma sonun- da Elif ayni köyden Kıcıman oğlu Yusuf tarafından 8000 lira ile 60 ko- yuna satın alınmıştır. Böylece açık artırma ile kız satı- şı hayret ve nefret uyandırmış, bu işe fırsat verenlerle — baba hakkında tahkikat açılmıştır. (Zümrüt Rize) * Eskişehir, (Hususi) — Şehrimiz adliyesinde bugun enteresan bir davaya bakılmıştır. Yaşar Işın isimli 19 yaşındaki bir genç kıs bir müddet evvel — askerlik hizmetine başlamak üzere şubeye çağrılmış ve askerlik zamanının gel- diği kendisine tebliğ edilmiştir. Ya- şar Işın kız olduğunu — söylediğinde de şube kendisinden — cinsiyet duru- munu mahkeme kararı ile tespit et- tirmesini istemiş, bunun üzerine Ya- şar bugün mahkeme kararı ile kız olarak tescil edilmiş ve kararın bir sureti şubeye gönderilmiştir. Zümrüt - Rize) Dili iğnelenmiş adam Muhalefet mi yaptı acaba ? AKİS, 31 ARALIK 1955