31 Aralık 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

31 Aralık 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

mulsuzluk belırtılerı yoktur. —Müz- varlaklar yine eski yüksek seviyesi- ne ulaşır. Thiocolchicine 1954 te L. Vellaz ve G. Muller tara- fından keşfedilmiş ve Roussel fir- ması tarafından R261 iyle hazır- lanmıştır. Colchlcıne'den 100 defa da- ha az toksik bir maddedir. Bu da ter- cihan granulosıtlere sarar verir. On- sayısını normale çevi- rir. Kırmızı yuvarlaklara zararı yok- tur. Kansızlık yapmaz. Günde 20-50 mg. kadar kullanılır. Bazan şok yapa- bilir. Dikkatli olmak lazımdır. Myleran GT41 de denilmektedir. Bir sülfon esteridir. Tesiri derin ışık tedavi- sininkine eşittir. İyi tahammül edi- lir. Günde 10 miligramı geçmemelıdır. Tedavi 4-16 hafta kadar sürer. Total doz 200-500 miligramdır. Hazım bo- zukluğu yapmaz. Ağızdan verilebilir. Bütün bu yeni buluşlara rağmen Doğu'nun Hastalığı Wer'in hastalığı herkesin dikkatini yeniden koroner trombozu üzerine toplanmıştı Hekimlere müracaat 'artmıştı. Tansiyonunu olçturenler, elektrokardıyogram aldıran kal- mini çektirenler çogalmıştı Bu yüzden zengin olan hekimler vardı. Fitzsimmons hastahanesi askeri bir bölge haline gelmişti. Polis, in- zibat, gizli emniyet, gazeteciler, fo- tografçılar başları önlerinde mesaj bekliyorlardı. Nihayet 69 yaşındaki efsanevi White'dan — hayırlı haberler gelmeğe başladı. 34 yıldan beri koroner tronbozunu etüd eden, bu şekilde en aşağı 12000 den fazla hasta tedavi etmiş olan, elinde elek- trokardiyograf âleti hayvanat bah- çelerini, sirkleri dolaşarak fillerin kalbinin elektrolarını çeken, ölmüş balinaların kalbinde etüdler yapan ve canlı balinaların muazzam kain- lerinin elektrolarını alan bu adam Fisenhower'in iyileşmekte olduğunu söylüyordu. Hakikaten dediği gibi de oldu. Uzun bir istirahatten ve devamlı bir tedaviden sonra başka- nın artık tamamen iyileştiğini ve normal çalışmasına başladığını öğ- reniyoruz. Bir güreşçinin kalbi inci cuma günü dünya şampıyonumuz ve milli güreş ta- kımımızın anrenörü Yaşar Doğu da İsveç'te bir kalp krizi geçirdi. Şim- di Torlhattan civarında Vanesborg şehri hastahanesinde yatmaktadır. Dünyanın yenemediği bu demir ada- leli adam ne yazık ki kendi kal- binin iplik kadar ince bir damarının ihanetine uğradı. Tuş oldu. Şımdı bütün dünyadan ve — Türkiye'den kendisine çabuk şifalar dıleyen mek- tııplar almaktadır. Biz Taşar Do- ğu'yu yatağa düşüren hastalığı bu derginin 74 üncü sayısında kısaca anlatmıştık. Koroner tıkanması, ko- roner tronbozu, miyokard enfarktü- sü, akut koroner yetmezliği gibi muhtelif isimlerle anılan bu hasta- lık klinikte hep aynı belirtileri ver- mektedir. O güne kadar zahiren sağlam görünen bir kimse veya kal- AKİS, 31 ARALIK 1955 |losu teessüs eder. Kriz bu şekilde bmden ufak tefek şikâyetleri olan n birinde birdenbire göğ- sunde çenesıne sol koluna vuran şiddetli bir ağrı hisseder. Bu arada Ölüm korkuşu, soğuk terler, nefes, darlığı, çırpıntı da vardır. Adeta kalp bir el içinde sıkılıyormuş gibi- dir. Eğer kriz şiddetli ise hasta ken- dini kaybeder, tansıyonu düşer nab- zı süratlenir, rengi solar. Şok tab- TIB lösemi tedavisi palyatif olmaktan i- leri gidememiştir. İnsanlığın bu aczi daha bir müddet devam edecektir. Çünkü, henüz bu hastalığı ortaya çı- karan sebepler bilinememektedir. Ba- zan bünye, bazan irsi istidat, bazan da bir virüs itham edilmekte fakat bu düşüncelerin hiç biri ispat edile- memektedir. İlim, birgün elbette bu vahim hastalığa esaslı bir çare bula- caktır. O zamana kadar biz noksan ve yetersiz de olsa bilginlerin elimi- ze uzattıkları bu ilaçlan kullanmak- la yetinelim ve ümidimizi kesmeyelim. Dr. E. Dr. Esad EĞİLMEZ şey yolunda gittiği takdirde iyi- leşmiş sayılır. Ancak — hastalığın uksedebıleceğım tekrarlıyacağını bilerek ağır hizmetler yapmaması, kendisini yormaması daima sakin bir hayat yaşaması lâzımdır. Yaşar Doğu da herhalde 1,5- 2 ay kadar İsveç'in misafiri olacaktır. yurdumuza dönecek, dostlarının ve bütün bir milletin sevgisi arasında daha uzun yıllar yaşayacaktır. Fa- Şampiyonluk günlerinde Şimdi fikir işçisi oluyor bir kaç saat veya daha uzun sürer. Hastanın ateşi yükselir. Tansiyonu düşer. Artık yataktan maz bir haldedir. Zaten tamamen istirahat etmesi, perhiz yapması, yorulmaması lâzımdır. Hattâ yanı- na en yakınları bile sokulmaz. Bu şekilde tedavi ve hekim nezareti al- tında üç hafta kadar yatakta, altı hafta kadar evde kalan hasta her- kat maalesef artık gureşemeyecek antrenman yapamayacak, milli ta- rindeki hizmeti fiili o ak— tan zıyade fikri olacaktır. Kendısı- nin tecrübelerinden, fikirlerinden is- tifade edilecektir. Ama kalbini yor- maktan sakınılacaktır. Oyle de ol- sa refli ve imanlı insanın Za- ferden zafere ulaştırdığı takım üze rindeki tesiri devam edecektir. 33