31 Aralık 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 37

31 Aralık 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 37

yor. Bunun için man basında tarar edeceğimize sahada bizi küçümseyen rakibi hezimete uğratmamız en iyi cevap şeklidir. Hangi federasyon, da- ha doğrusu bu teşkilâtın başına han- şahıs — gelirse gelsin apacağı iş futbolde ileri giden milletlerin tuttuğu yolu tevazu ile takip etmek Ve çalış- mak olmalıdır. Ancak o n ken- disinden minnetle bahsettırebılır Portekiz Mısırı 4 -0 yendi İki hafta evvel İstanbulda 3-1 mağ- lüp ettiğimiz Portekiz milli takı- mı geride bıraktığımız hafta sonunda Kahirede Mısır Milli takımını 4-0 gi- bi farklı bir mağlübiyete uğratmıştır. Çöl aslanlarının yedikleri dört golün ikisini kendi kalelerine atmaları Ka- hire stadını dolduran ve bir zafer bek- liyen Mısırlılar Üüzerinde çok menfi bir tesir yaratmıştır. Bu reaksiyonla sahaya atlıyan halk, kahramanları e- peyce tartaklamıştır. - "Dostluk Kupası" maçları Dostluk — kelimesi doğrusu garip ge- liyor insana. Çünkü her üç kulüp de saha dışı faaliyetlerinde, tertip komitesinde, transfer gibi mev- zularda daima bırbırlerıyle rekabet etmişlerdir. Vakıa bu rekabet hakiki anlamından uzaklaşmamış ve bazı ida- recilerin kaprislerine hizmet etmeden yapılsaydı, o takdirde dostluğa halel gelmezdi. Fakat maalesef memleket futbolünün alemdarlığını yapan üç eski kulüp, hasis düşünceler yüzünden gittikçe — birbirinden uzaklaşmakta- dırlar. Geride bıraktığımız haftanın cumartesi ve pazar günleri tertip e- dilen dostluk kupası maçları daha zi- yade mali mülahazalardan doğmuş- tur. Tertip komitesinde her Uç kulüp temsilcileri kura ile bir fikstür ter- tip etmişlerdir. Haftanın ilk hususi karşılaşmasını milli kadro — dışında kalan elemanlardan — kurdukları bir takımla Fenerbahçe ile Galatasaray yaptı. ilk bakışta Sarı-Lâcivertli kad- ro daha kuvvetli gözükmekte idi. Pek çok spor otoritesi aynı gün kendi ga- zetelerinde yazdıkları yazılarında Fe- nerbahçeye şans tanımışlardı. Fakat renk rekabeti hiç de düşünüldüğü bi cereyan etmedı Galatasaraylılar çok canlı bir oyunla kuvvetli rakip- lerini 100 mağlüp etmeye muvaffak oldular. İkinci karşılaşmayı ise pazar gü- nü Mithatpaşa stadında Fenerbahçe ile Beşiktaş yaptı. Beşiktaş Umumi Kaptanı Sadri Usoğlu bir gün evvel bir akşam gazetesine verdiği beya- natta takımına güvendiğini ve neti- cenin lehlerine olacağını söylüyordu. Fakat bu defa da meşin top onlara bir azizlik etti. Bir gün evvel dökü- len Fenerbahçe takımı neticede saha- dan 2-0 galip ayrıldı. Dostluk kupa- sının kulüplere hasılat temin etmek- ten başka hiç bir gayesi olmayan bu samimi ve ailevi karşılaşması, doğru- sunu söylemek icap ederse İstanbul- lu seyirciyi tatmin etmekten çok u- AKİS, 31 ARALIK 1955 Macar Milli Takımı geliyor Bir — müddetten beri Macar idareci- leriyle temasta bulunan futbol fe- derasyonumuz nihayet dört karşılaş- maya yüz otuz bin lira ödemek şar- tıyle Macar Milli takımı ile bir an- laşmaya varmıştır. Eğer herhangi bir müşkülât çıkmıyacak olursa önü- müzdeki aylardan birinde dünyanın bu şöhretli futbol cambazlarını sey- retmek fırsatını elde etmiş bulunaca- ğız. Boks Türkiye birincilikleri Federasyon Başkanı Hakkı Yüce- soy'un eskı federasyon reisi mer- hum Danyal Tepedelenli için seyirci- leri bir dakikalık ihtiram duruşuna davet edişinden sonra Spor ve Sergi Sarayının tribünlerini dolduran Üç bin meraklı az sonra yapılacak çetin karşılaşmaların dedikodusuna kendi- lerini bırakıverdiler. Hadise geçen hafta cumartesi akşamı sergi sara- SPOR n kendisini kalkındırabilirdi. Bu. teşkilâtın başında bulunanlara bir i- kaz demekti. Acaba bundan faydalan- mak ve bir takım teşebbüslere giriş- mek lüzumunu federasyondaki zevat duyacak mıydı? İki günlük karşılaş- maların neticesinde merak edilen. mevzulardan birisi de budur Güreş Ümidli istikbâl Geride — bıraktığımız hafta içerisin- de İsviçreden dönen güreş kafile- [sveç ve İsviçredeki neticelerin büyük bir ümit kaynağı olduğunu söylemiş-- tir. Gerçekten AKİS bu mevzuya ev- velce de temas etmiş, Japonyadaki mağlübiyetlerin peşi a efkârıumu- miyenin Zihinlerini bulandıracak şe- kilde yazı yazanların haksız oldukla- rını belirtmişti. Nitekim federasyon başkanı konuşmasında "Japonyadaki Türkiye Boks Birincilikleri Karanlıkta vuruşanlar yında yapılan Türkiye Boks Birinci- liklerinde cereyan etmekte idi. bakaya iştirak eden Ankara, sir, Eskişehir, Kocaeli zmir Sivas, Seyhan ve İstanbul bölgeleri bir müd- detten beri bu karşılaşmalar için ha- zırlanmışlardı. İşe en geç başlayan - salon inşaatının bitmemesi yüzün- Buna rağ- men en iyi dereceyi gene O aldı. bin meraklının Sergi Sarayına gelişi boks sporuna karşı halkın alâkasını göstermek bakımından büyük bir hemmiyet taşıyordu. sa pekâlâ alâka görebilir ve boks spo- güreşleri kaybedışımız yanlış şekilde tefsir edilmiştir. Biz bu karşılaşma- larda gençlere şans vermeyi düşün. dük. Onların yarın ne olacakları an- çak böyle temaslarla meydana çıka- bilirdi. Yapılan müsabakaların 22 si- yı hesabı ile mağlup olduğumuz - haksız yere - güreşleri de ilâve ede- cek olursak netice bizim için başarılı sayılır demiştir. Bu cevaba itiraz yük- selmediğine bakılacak olursa muarız olanlar susmak yolunu tercih etmış— lerdir. 1956 olımpıyatlarına kadar g reş milli takımımızın takip edecegı program alâkalılarca çizilmiştir. 37