28 Nisan 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

28 Nisan 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

s POR Futbol Bahar rehaveti Geçen hafta oynanan lig maçları- nı seyreden tek seçici ile federas yon mensuplarının elleri şakakların- da kaldı. Gelecek hafta Brezilya ile 'karşılaşacak olan Milli takımımızda kendilerine yer vermeyi düşündükle- ri futbolcuların hepsi göz doldurucu bir oyun çıkaramamışlardır, hepsi laçka olmuşlardı sanki... Bunun gü- zel havalardan mi, yok sa ard arda yapılan maçlardan mı ileri geldiği bir türlü anlaşılamadı. Doğrusu is- tenirse bunu kimse de merak etmi- yordu. Merak edilen Brezilyanın kar şısına nasıl bir takımla — çıkılacağı ve nasıl bir netice alınacağıydı. Ne- ticeyi düşünmek tek seçicinin ve Fe- derasyon başkanının — bütün keyfini şimdiden kaçırıyordu. Bizim — idare- ciler futbolcu keşfetmek için hâlâ saha saha — dolaşırken rakiplerimiz kadrolarım iki ay önceden tesbit et- miş ve Avrupa turnesine çıkmışlar dı. Biz maçlara bir hafta kaldığı hal da elimiz şakağımızda kadroyu dü- şünürken, onlar harıl harıl maç yap- makla meşguller.. Hal böyle olunca kazanmak, Eşfak Aykaç'ın da söyle- diği gibi “tesadüf” olacaktır. Bizde futbol bakalım daha ne kadar bir baht oyunu olarak kalacak?. Rakiplerimizin — durumu 1 inde Dünya şampiyonlu— ğunu Rio'da —Uruguay'a finalde kaptıran, 954 senesinde İsviçrede Ma- carların grubuna düşerek elimine o- lan Brezilya, Dünya futbol klasma- nında mühim bir mevkiye sahiptir. Bu derece kuvvetli bir rakibe karşı değil böyle baştan savma, bir sene muntazam ve metotlu bir şekilde ha- zırlanmış olsaydık gene de - şans ha- riç - kazanacağımızı iddia edemez- dik. Bir Didi bir Brandanzinko bir Santos gibi futbolcunun — bulunduğu ve son defa Vasco Dö Gama takımı ile şehrimize gelen ve bir yumrukla çenesi dağıtılan Pinga gibi bir şöh- rete yer vermeyen bir takım için her- halde zayıf tabiri kullanılamaz. Bre- zilyalılar bilindiği gibi Diyagonal MA temde oynamaktadırlar. Yerden, kı- sa paslı ve bol deplasmanlı oyunları temaşa zevki bakımından ne kadar gösterişli ne kadar cazipse, güt atma kabiliyetinden mahrum olmaları ne- tice alma bakımından o kadar aleyh- te olmaktadır. Yani Brezilya onbiri 'kısır" bir takımdır Netice ne olabilir? Siyahi — futbol cambazlarının karşı- sında barınabilmek için Milli ta- kımımızın başvuracağı taktik Macar maçındakinin ayni olmalıdır. Tek se- çici de bu husustaki düşüncesini ev- velce açıklamıştır. Hücum hattına konacak bir elemanın geri çalışması topu koşturan rakiplerimizi muay- yen yerlerde durdurabilmek için şart tır. Macarların gerek futbol bilgisi bakımından gerek Diyagonal sistemi sağa ve sola çekerek oynamalarını nazarı itibara alarak — Brezilyalılar- dan üstün olduklarım söyleyebiliriz. Bu durumda futbolcularımızın yakın markajla değil, sahada muayyen yer- lerde barınmaları icap etmektedir. Aksi halde Brezilyalıların ufak üç- genlerine düşecek olurlarsa takımı- mızda insicam — kalmaz. Bu itibarla kazanmamız için şart olan şey, Ma- car maçındaki taktiğin futbolcuları- mız tarafından aynen tatbik edilme Hasan Polatkan ve Eşfak Aykaç Araya geçimsizlik girdi 32 Beşiktaş - Kasımpaşa Şutlar direkten döndü sidir. Eğer bunda —muvaffak olun- mazsa netice farklı bir mağlubiyet olabilir. Zamanında hazırlanmamak takımı tespit etmemek gibi dezavan- tajlarımız yanında avantajlı olduğu- muz hususlar: saha, seyirciler ve ra- kiplerimizin kısa bir zaman içersin- de muhtelif atmosferlerde üst üste yorucu milli — temaslar yapmasıdır Şimdilik ümit kapısını büsbütün ka- pamayan noktalar bunlardır Federasyonda anlaşmazlık Vakıa ne Federasyon Başkam Ha- san Polat, ne de Tek seçici Eşfak Aykaç "Aranızda — bir fikir ihtilafı var mı?" sualine "hayır" — cevabını veriyorlarsa da bunun daha ziyade zevahiri kurtarmak için takip edilen bir hareket olduğu gözden kaçmıyor. Şu anda beraberce kader yolculugu— na çıkmış olan üyeler gemiyi batır- mamak için ellerinden geldiği kadar aradaki ihtilâfları örtmeye ve gizle- meye çalışmaktadırlar. Fakat bu hal uzun sürmiyecektir. İki idareciden biri muhakkak harcanacaktır. Bunun Hasan Polat mı, yoksa Eşfak Ay- kaç mı olacağı şimdiden belli değil- dir. Lig maçları 21 Nisan Cumartesi günü Mithat- paşa stadını dolduran On yedi bin seyirci iç kriz geçiren Fenerbahçe- den herşeye rağmen Kasımpaşa kar- şısında bir galibiyet bekliyordu. Ni- tekim ilk dakikalarda atılan gol Sa- rı-lacivert renklere — gönül verenleri memnun etmişti. Ama bu memnuni- yet usun sürmedi. Tek kelime ile dö- külen Fenerbahçeliler ikinci devrede iki gol yiyerek sahadan 2-1 mağlup ayrıldılar. Pazar günü ligin ilk dev- resinde tam kadrosu ile Beykoz'a mağlup olan Beşiktaş'ın revanş ma- çında ne yapacağı suali pek çok kim AKİS, 28 NİSAN 1964