28 Nisan 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

28 Nisan 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

senin zihnine takılmış bulunuyordu. Siyah- Beyazlılar neticede sahadan 1—0 galip çıkmanın yolunu buldu- lar. Kulüpler Büyük başların derdi Aylardan beri Fenerbahçe kulübün- de patlak veren iç kriz nihayet kongre tarihinin bir ay evvele alın- ması ile bir dereceye kadar yatışmış bulunuyor. Şu anda iki gruba ayrı- lan Fenerbahçeliler 6 Mayıs tarihin- de yapılacak kongreye hazırlanıyor- lar. İki gruptan hangisi galip gelir- se Fenerbahçenin kaderini o tayin edecektir. Çünkü taraflardan hangi- si iktidarı ele geçirecek olursa, di- ğerini bir daha toparlanamıyacak ha- le getirecektir. Fenerbahçede patlak veren bu hu- zursuzluk diğer kulüplere de sirayet etmiştir. Galatasaray Kulübünde ant renör Gündüzle futbolcular arasın- daki geçimsizlik bu müsait hava i- çersinde ortaya çıkmıştır. Herhalde bu patırdıya ve gazete sütununa in- tikal eden dedikodulara Beşiktaşlı- larda imrenmiş olacaklar ki, hiç beklenmeyen bir sırada Eşref, Ah- ve Nusret triyosu kulübe kafa tutarak maaşları, büyük kulüplerle ayarlanmadığı takdirde — oynanmaya- caklarını bildirdiler. Fiat ayarlama- sı, siyasi mitinglerden böylece spor Tel: 24016 KIZILA SPOR Fenerbahçe - Kasımpaşa maçı "İdareciler, dikkat !." sahasına da atlamış oluyordu. Kim- — söylemişti. Ama Beykoz — maçı bilir belki bu da yeni bir çığırdı ve — bir gün evvel isyancıları karşı sporcunun da kalkınma — hamlesine alarak savurduğu tehditlerin t; dahil olduğunu göstermekte idi. Be- — men aksine olarak onlara bir tek şiktaş'ın şöhretli idarecisi Sadri Us- — tavizler vermekten başka çıkar oğlu profesyonellik talimatnamesine — bulamadı. göre futbolcuları — cezalandıracağını M Güreş Dünya Kupası 25-31 Mayısta İstanbulda Mithat paşa Stadında 13 milletin iştiraki ile yapılacak olan Dünya Güreş festivali ına hazırlanan mil li takımımız geride — bıraktığı haftanın Pazar akşamı kampagir miştir. Millitakımımız antrenör Ce lal Atik nezaretinde müsabaka saa tine kadar kampta kalacaktır. Şam pıyonaya katılacak milletler şunlar dır: Almanya, Fransa, Finlandiya Yugoslavya İtalya, Rusya Bulgaris tan, Macaristan, Romanya, Lübnan ve Surıye Melburn Olımpıyatları ta rifesinde güreş takımımızın bu sabakalarda göstereceği başarıbü yük bir ehemmiyet taşımaktadır. Basketbol Dert üstüne dert Futbolda Kasımpaşaya 2-1 mğlup olarak Mithatpaşastadınıboyun ları bükük terk eden Fenerbahç- ayni günün akşamı Spor ve Sergi sa rayından da sevinçli çıkamadılare- zeli rakipleri Galatasaraya Basket bolde 62-58 yenilmişlerdi. Vakıa maglubıyet onların lig şampiyonlu ğunu tehhkeye sokmadı ama Gala tasaray'a yenilmenin pek çok ki nin canını sıktığı muhakkaktı.Bas ketbol lig maçları geride bıraktıgı— mız hafta içersinde gayet sönük SOSYAL HAN No. 83 şekıldegeğtıkşlampğyonbellıolnlı(ası için müsabakalar ehemmiyetini kay- - ANKARA betmişti. AKİS, 28 NİSAN 1956 33