October 6, 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

October 6, 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Oturma odası Renkli ve neş'eli olacak hi yatak odasından kaldırılarak müs- takil bir odaya konmuş- tur. Bu odada uzun bir ayna, — du- vara bitişik uzun ve dar kane- pe, ortada gene insanın içini ısıtan üyük ve yumuşak bir halı vardır. Aynı zamanda misafir odası olan oturma odasında herşey çok yumu- şak, çok Trenkli, çok rahattır Bir tek fazla eşya yoktur ve bol çiçek bu oturma odasına bir teras manza- rası vermektedir. Yere kadar inen üyük ve geniş pencereler aranan ferahlığı getirmektedir. Mutfak ve banyo dairesine gelince burada bol kreton yerine bol plâstik ve naylon kullanılmış, — temizlik ve pırıl pırıl renkli fayanslar buralara bir renkli rüya hali vermiştir. Ev dekorasyonuna dahil edilen ye- ni birşey de kadın robdöşambrıları, kadın önlükleri ye erkek pijamaları- dır. Bütün bu kıyafetlerde gözetilen ilk vasıf neş'edir. Erkekler senelerden yet renkli, çiçekli, değişik pijamalar giyinmeğe başlamışlar ve böylece e- vin neş'eli havasına iştirake karar vermişlerdir. Moda Yeni bir favori enelerden beri tayyör içine ar- tık bluz giyilmiyor, — giyilse de tayyör yakasından gözükmeyen ye- lek - bluzlar tercih ediliyordu. Za- ten bluz modası tamamıle ka]kma— mıştı ama, kışın "sveter" ve yazı “şömizye”" biçimlerine inhisar ettl- rilmiş gibi idi. Eski resimlerde gör- düğümüz şifon ve muslinden, ince yünlülerden — yapılmış hafif, — nahif modeller ise tamamile tarihe karış- AKİS, 6 EKİM 1956 mıştı. İşte 1956- 57 senesinin bir hu- susiyeti de kaybolmuş gibi görünen u eski zaman bluzlarını — yeniden ortaya atmış olmasıdır. En revaçta kumaşlar incecik muslinler ve gene yeni modanın bir hususiyeti olan çok lerdir. moda- sını çıkaran büyük — terziler bazen çok ince derilerden de gayet hafif bluzlar hazırlamışlardır. "Dior" en çok muslin kullanmıştır. Çünkü bu kumaş ustalıklı drapelere gayet mi saittir. Bu drapeler, bilhassa eşarp şeklini alan yakalarda nazarı ti çekmektedir. İnce "jerse" lerden yapılan bluzlara gelince, bunlar u- mumiyetle ya yuvarlak ya da sivri şekilde açılmış yakalar, vücuda iyice oturmuyan bol bedenler, belden iti- baren küçük yırtmaçlarla karşımı- za çıkan bluzlardr Bel ya ince bir kemerle, ya da bu sene çok moda olan zincir kemerlerle hat'ıfçe göste- rilmiş, fakat çok sıkılmamıştır. Ba- zan da bu bol biçimli bluzların bol- lukları kendi kumaşlarından — yapı- lan bir kuşağın içinde kaybolmakta- dır. Deri bluzlara bakınca insan bun- ları klasik sveterlerle karıştırmak— tadır. Aynen o biçimde yapılmış, ek- seriya yakalar ve kol kapakları yün işi lâstikle toplanmıştır. 1956 - 57 kış modasının bu yeni favorisi, bluz, binbir fanteziye, bin- bir buluşa müsait olmak bakımından kadınlara çok geniş bir şahsiyet de- nemesi imkânını hazırlamıştır. adem ki bu kış bir bluzla şık ol- mak kabildir, her kadın şık olabile- cektir. Eski sandıkları açmak, An- karada Çıkrıkçılar ve — İstanbulda Mahmutpaşa yokuşuna tırmanmak, bu hususta kadınlara birçok fikirler ilham edecektir." Hakikaten, eskiden kalma bir yünlü bohça, bir şal parçası, bir köylü kundağı gü- zel bir bluz olmak vazifesini rahatça başarabilecektir luzların altına giyilen eteklere gelince, "Dior" burada da en büyük selâhiyeti ele almış ve Hollandalı e- tekleri yani düz iplikle, bol kırmalar seklinde elde edileli zengın etekleri ortaya atmıştır. Ama bu —çok bol etekler daha ziyade genç kızlar i- çindir. Şık bir kadın 1956 - 57 kış mevsimi için düz hatlı, dar bir ete- ği veya birkaç kırma, birkaç yalan- cı pli ile hafif bolluk kazanmış etek- leri tercih edecektir. Şal - Pelerinler Bır bluz —etek bir kadını şıklaş- tırmaya kâfi gelecektır ama bu senenin can alıcı noktası "pelerin"- lerdir ve pelerinsiz kadın 1956 - 57 kışında kendisinde daima bir eksik İlk hissedecektir. Yapılacak şey ga- yet basittir: İddiasız, sade bir pele- e hem modaya uym, hem de butun kış ısınmak.. al - pelerini ismini alan bu yeni ve pratik şallar 1.40 eninde bir kumaşın 40 santi- minden çıkmaktadır. Aynı ir kısa nelerin şeklinde olup üç düğme ile önden düğmelenmekte, sırtı ve göğsü iyice ısıtmaktadır. a iddiasız bir şal havası verebilmek için uçlarına KADIN aynı renkten, seyrek olmak şartı i- le saçaklar dıkılmıştır Eğer bele o0- turmuş bir mantomuz varsa ye 40 santim kadar kumaşınız da artmış- sa derhal bu pelerini yapıp, en so- ğuk günlerde korkusuzca sokağa çı- kabilirsiniz. Eski bir kürkle kaplan- dığı taktirde, bu pelerin hem şıklık, he e konfor ihtiyacını iki misli püskül hafifçe karşılıyacaktır. Bu taktirde yerine kürkün kenarlarını taşırmak lâzım Henüz sokakta, pelerin giyinmek cesaretini gösteremiyenler için ya- pılacak tavsiye aynı pelerini, mese- lâ ekoseli kalın bir kumaştan yapıp evde şal yerine kullanmaktır. Bu y ni şal, ev kadınına hareket serbes- tisi vermekte, ona 19 7 hava- sından bir şey ilâve etmektedir. Modaya uymak ir bluz-etek küçük bir pelerin, ev- de kalmış kürklerden yapılan kü- çü eşarp, aynı kürkten küçük bır kalpak belde bir zincir, yakada drapeli bir ince eşarp, ekose kadifeden bir Hollandalı, etegı, eskı zaman süsleri, rahatlık. delik ve huzur.. İşte 1956 57 moda- sına uymak için yapılabilecek birkaç şey.. Fakat bütün bunlardan başka tat- bik edilecek pek mühim birşey daha vardır: Tezatlara kaçmamalı. Genç misiniz? Daha yaşlı görünmeğe ne- den heves edersiniz. Olduğunuz gibi kalınız ve sevininiz. Artık çok genç eğil misiniz? abilir. Fakat ne küçük kızları taklit ediniz, ne de herşeye veda eden kadını! Unutma- yınız ki yaşınızın hıçbır ehemmıyetı yoktur. üzümüz yegâne — rehberi- mizdir. Moda sizi — güzelleştirmek, mesut etmek, gençleştirmek için icat edilmiştir. Moda kadının en - bü Ondan istifade ediniz. dostudur. Elbisenin kumaşından şapka 956 - 57 nin hususiyeti 21