19 Ocak 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

19 Ocak 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Kasap vitrini Bir varmış, bir yokmuş bul ete kavuşuyordu ya.. Hem de bir kuruş olsun zam yapılmadan.. ncı kasapların ve komisyon- cuların İstanbul Vilâyetinde — Devlet akanı Emin Kalafat'la görüştükle- ri sırada Cumhuriyet gazetesının fo- o muhabiri de Londra sfaltı üze- rinde İstanbul - Çekmece istikame- tinde yürüyen bir sürünün resmini çekiyordu. İstanbuldaki et meselesi- ünü gösteren bundan daha veciz bir tablo çizilemezdi. Et ve Ba- l urumunun prim vermeyi kabul etmesinden sonra bu sürüler metlerini değiştirmiş ve — Karaağaç mezbahasının yolunu — tutmuşlardı. ün de bütün kasapların vit- rinleri yeniden donanmıştı. İstanbulda günde vasati 100 bin kilo et istihlâk ediliyordu. Canlı hay- vana kilo başında verilen 25 kuruş- luk prim, kesımden sonra turmak için yüklendiği rakamla, ifadesi ü demekti. Kısacası lira.. fedakârlığın 0 bin ll ayda 1,5 milyon Bu paranın da toptancı kasapları ve komisyoncuları tatmin etmemesi ve yeni tazyik yollarına başvurulması beklenilmiyecek birşe değildi. Bu sebeble et meselesinin kökünden hal- ledilebilmesi, için müstahsille — müs- tehlik arasına giren mutavassıt- ların ortadan kaldırılması ve daha mühimi hayvan yetıştırıcılıgının teş- viki lâzım gelmekte AKİS, 19 OCAK 1957 Ziraat Tütün ve bakan eçen hafta Çarşamba gecesi, Ak- hisarda bir toplantı yaparak tü- tünlerinin ıspanak fiyatına gittiğin- den şikâyet eden Egeli müstahsillerin sesi Ankaraya ulaştıktan birkaç gün VANISHING CREAM İKTİSADİ VE MALİ SAHADA sonra, Gümrük ve Tekel Bakanı Ha- di Hüsmen'in Anadolu Ajansı muha- biri ile yaptığı sualli cevaplı bir ko- nuşma radyo vasıtasıyla yayınlandı Doğrusu, Bakanın konuşması tütün ekicilerinin yüreklerine su serpecek, onlara ferahlı getirecek unsurlar- dan mahrum bulunuyordu. Hatta fe- rahlamak bir tarafa, müstahsili en- dişeye düşürecek bir konuşmada yer almıştı. Meselâ bu yıl tutun ekim sahası geçen seneye naza- © 17 nisbetinde bır artış kaydet- tığı faalde ıstıhsald angi bir faz- lalık yoktu. Bakan, bu neticeye se- beb olarak hava şartlarının kurak gitmesini gösteriyordu. Halbuki sebe- bi ne olursa olsun, bu yıl istihsalin geçe yıla nazaran düşük bulunması i. Geçen seneki seviye- de bir alış fiyatı, tütün ekicilerini çok müşkül durumlara — sürükleyebilirdi. n 2.80 üzerinden hesaplanacağını ılave . ekicilerine — sevinçten el bir husus sayılamaz Diğer taraftan esasen çok masraf- lı bir ziraat şekli olan tütün ekimin- -hayat pahalılığı, işçi ücret- çırptıracak le mahsulün maliyet fiatı adamakıllı Hadi Hüsmen Uykusu — kaçmıyor. mu? 21