2 Şubat 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

2 Şubat 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

Basketbol Şampiyon belli oldu Geçen haftanın sonunda, Cumar- tesiyi Pazara bağlayan gece. Spor ve Sergi Sarayını tıklım tıklım dolduran binlerce meraklı, çok çetin bir mücadelenin şahidi oldular. Bas- ketbolün sen senelerde büyük alâka görmeye başladığı, kitleleri heyeca- na sevkettiği esasen biliniyordu. Fa- at Cumartesi günü yapılan karşı- laşma heyecan bakımından şimdiye kadar görülmemiş bir seviyeye çıktı. Binlerce seyirci, iki ezeli rakibin mü- cadelesini görmek için, maç saatin- den çok daha önce Spor ve Sergi Sa- rayının yolunu tuttmuş ve tribünleri doldurmuşlardı. Umumi kanaat, ma- çın Galatasarayın galibiyetiyle neti- celeneceği merkezindeydi. İlk devre bu şekilde düşünenlerin koltuklarını kabartacak şekilde — cereyan etti ve neticelendi. Galatasarayın devreyi 9 sayı Önde bitirmesi — (29-20), ikinci devrenin eyecanını azaltıyordu. Herkes bu farkın kolayca kapatıla- mıyacağını düşünüyor ve Galatasa- rayı maçın galibi olarak görüyordu. Fakat — Galatasaray — oyuncularının kendilerini asabiyete kaptırmalarını affetmiyen Fenerbahçeliler bir anda 9 sayılık farkı kapatıverdiler ve iş- te bundan sonradır ki seyircilerin yü- rekleri daha hızla çarpmaya baş- ladı. Topun elden ele dolaşması, şut- ların isabetsizliği her iki tarafı tutan- ları zaman zaman yerinden hoplatı- yor, heyecan dalgası vakit ilerledik- çe genişliyordu. Maçın tamamlanma- sına birkaç saniye kaldığı anda, Ga- latasaray bir sayı ilerdeydi. — Fakat son saniyede Fenerbahçe bir hücum yaptı ve bu hücum basketle netice- lendi. Bu suretle bu iddialı maç Fe- nerbahçe tarafından bir sayı farkla (44-43) kazanılmış olda. Bu galibi- yet aynı zamanda Sarı-Lâcivertlile- rin liğ şampiyonluğunu da garantili- yordu. Futbol Çelmelenen büyükler Geçen — hafta Pazar günü Mithat- paşa stadından çıkanlar arasın- da ah ve of çekenlerin sayısı hiç te i. Bunların Galatasaray ve- Beşiktaş taraftarı bulundukla- rı açıkça belliydi. Hakikaten lig li- deri Galatasaray ile bir büyük takım hüviyetine sahip bulunan Beşiktaş, kuvvet ölçülerine göre kendilerinden hafif rakiplere ligin ikinci devresinin ilk haftasında birer puvan kaptıra- rak sahadan ayrıldılar. Hatta Gala- tasarayın 2 puvan kaybetmesi isten bile değildi. Eğer Merih topu son da- kikada saha dışına atabilseydi veya- hut solaçık Yüksel taç çizgisi yakı- nında kaptığı ve ileriye götürdüğü 34 s P O R Galatasaray - Fenerbahçe. Son gülen, iyi güler topu Saimin ayağına teslim etmesey- mağlübiyetten di, Sarı-Kırmızılılar kendilerini kurtaramazlardı. tstanbulspor, fında maç kibini bunalttı, dağıttı ve bocalattı. Son dakikada yedıgı golün sebebi ise, Enerji İstanbulspor takımının kritik bir du- rumda ne yapması icap ettiğini bile- memiş olmasıydı. Fakat şunu da u- nutmamak lâzım lar gün geçtikçe çüşebilecek ler. — Liderliği ÇEME kıyama averajla yun çıkardı. Hatlar arasında yoktu. Takımda "vazifesini yaptı" denebilecek bir tek eleman dahi mev- yeni biten yokken rakibine vur- ü sert hare- cut değildi. Hele cezası Kâmil'in top duğu tekme ve lüzumsuz MASAL ÜSTADI EFLATUN CEM GÜNEY'İN EN GÜZEL ESERİ BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ ÇIKTI. 100 KURUŞ YEDİTEPE YAYINLARI P. K. 77. İSTANBUL 90 dakikalık oyun zar- kazanma hızına sahip ra- dı ki, San-Siyahlı- toparlanmakta ve hakikaten büyük takımlarla boy öl- gelmekteydi- Fenerbah- kaptıran Galatasaray ise ke- limenin tam manasıyla bozuk bir o- ırtıbat ketleri Galatasaray için faydalı de- ğil, zararlı oluyordu. Sakat bulunan Coşk n'un haf hattında yarini ala- ayışı, Galatasaray için hakiki Ur talıhsızlık olmuştu. Bu şartlar altın- da lider Sarı-Kırmızılı takımın saha- dan galip ayrılmasına elbette imkân olamazdı. m Ankara bölgesin- den Bedri Kaya kararları_nda isabet- sizdi. Hele yan hakemin İkazı ile ts- tanbulspor aleyhine penaltı verişi af- fedilmiyecek kadar büyük bir hata idi. Hasılı Bedri Kaya o gün bütün kararları ve hareketleriyle yerli ha- kemliğin sembolU oldu! Bir gün sonra Mithatpaşa stadında gene heyecanlı dakikalar yaşandı. Bu sefer terleme sırası Beşiktaştaydı. Genç futbolculardan kurulu Vefa, o- yunün mühim bir kısmında Begiktaşı hırpaladı. Vakıa — Beşiktaş da genç elemanlardan müteşekkildi ama, bu gençlerin her biri kendi başlarına bir oyun tutturdular. İlerde Recep ve müdafaada Kâmil olmasaydı, Siyah- Beyazlılar sahadan mağlüp çıkacak- ardı. Teni antrenör Sabri Kirazın Ve- faya birşeyier kazandırdığı gorulu— yordu. Bu sebeble L tribününde söy- lenen "Kiraz Vaktınden evvel çiçek açtı" sözü çok hoşa gitti. Allah, ve- re bir fırtına çıkıp bu çiçekleri ku- rulmas Haftanın diğer maçlarında Fener- bahçe Beyoğlusporu 4-0 yenerek 1li- derliğe ulaştı. Kasımpaşa Emniyet karşısında gene bir puvan kaybetti. Viyana futbolunun İstanbul temsilci- liğini yapan Adaletliler Beykozu ra- hat bir oyunla 2-0 yenerek bir ham- lede altıncılığa yükseldiler. Bu maç için pek çok kimse, denk kuvvetlerin mücadelesi olacak demişti. Ama tah- min edildiği gibi- çıkmadı. Bilakis Beykozlular Adaletin ince ve zarif oyunu karşısında adeta ezildiler. A- dalet takımında son günlerde gözle çö rülen birtoparlanma vardı. İkinci dev rede aynı şekilde oynamağa muvaf- fak olurlarsa puvan cedvelinde layık oldukları mevkie ulaşmamaları ıçın için hiç bir sebeb mevcut değildir Bükreş karması maçları Geçen hafta Cumartesi ve Pazar günleri Bükreş karması tamir- deki Alsancak stadında ilki mühim karşılaşma yaptı. İlk maç, yağmurlu bir havada Altay Göztepe muhteliti ile oynandı. Misafir takım bu maçı canlı bir oyundan sonra 4-1 kazan- mağa muvaffak oldu. İkinci gün, Bükreşlilerin gene galip geleceği ka- naati hâkimdi. Fakat ümit edildiği gibi olmadı. İzmir muhteliti ile ya- pılan karşılaşma bu sefer 2-2 bera- berlikle neticelendi. Romen futbolcu- ları bu maçta bir varlık göstermiş- ler ve kuvvet itibariyle İzmirden da- ha iyi bir durumda bulundukları inti- baını bırakmışlardı. AKİS, 2 ŞUBAT 1957