23 Şubat 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

23 Şubat 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

ilir ve davetlileri meşgul ederlerdi. Kafasında kokteyl planlayan bir ka- dın o gün giyineceği elbiseyi de dü- şünmeliydi. Zira ev sahıbesı evin de- korunun bir parçasıydı. Bundan son- ra ev kadını davet etmek istediği kimselere telefon edebilir yahut on- lara basılmış davetiyeler veya kart vizitlerini yazarak gönderebilirdi.. Kokteyl günü abit malzeme daha evvelden ha- zırlanmış olmalıydı. İçki artacak kadar fazla hesaplanmalıydı ve yiye- lemeliydiler. cek kanapeler daima ince tam bir lokmalık olmalıydı şit ve renk çok mühimdi. a misafirlerin kabul edileceği odala- Ta göz atan ev sahibesi orada herke- sin kendisini çok rahat hissetmesine bilhassa dikkat etmeliydi. Kibrit, si- gara, tabla herkesin elinin altında ol- leştirilmeliydi. köşede ve ihtiyacı olanın elinin altında beklemeliydi. Moda İlkbaharın ilk çizgileri aris hazır elbisecileri ilkbahar mo- moda, büyü zilerin defilelerinden sonra belli ola- caktır ama enedir nazarı dik- kati celbeden husus şudur ki hazır— elbisecilerin büyük terzilerden evvı piyasaya sürdükleri modeller buyuk terzilerin model teşhirinden sonra da hiçbir zaman demode olmamaktadır- lar. Hazırelbiseciler geçen mevsimin Bir ilkbahar modeli Tam da Bütçe sırasında AKİS, 23 ŞUBAT 1957 KADIN İlkbahar şapkaları Kışın açan en çok sevilen ve tutulan pratik ta- raflarını ele alar k bunlar üzerinde yenılıkler ya sim büyük terzıler tarafından ortaya atılan cüretkâr yenilikleri tahfif ede- rek kullanmaktadırlar Modaya uy- gu k isteyen kimseler ilkbaharın ilk modellerinden çok istifade edebilirler. Bu il modellerinde dikkati çeken müşterek bazı vasıflar vardır. Pardösüle mumıyetle fazla bol degıldırler Reglan kolun — mevcudiyetine rağ men takma kollular çok daha fazladır. Palto ile eş kumaştan yapılmış etek- lıkler çoktur ve bu takdirde paltonun oyu etekliğinkinden bazan bir karış daha kısadır. Erkek yakalı, cepli, ar- kada martingali, yani yarım kemeri olan pardosulerın modası devam et- Tayyorler ar etekli, kısa ceketli, yapışık ylü kumaşlardan yapılan açık renkli ilkbahar tayyörlerinin de ceket boyları kısadır ve etekler ütü- süz pirler veya derin penslerle zengin- lik kazanmışlardır. Elbiseler Sömizye biçimi, yani erkek gömle- ilham alan elbise biçimi, ilkbahar modasına hâkim görünmek- tedir. Bu elbiselerin beden kısımları den açıktır ekler pensli veya pli kaşelidir ve ekseriya bellerde ka- lın ve şık bir kemer vardır - çalardan eteğe doğru kloş olarak bi- çilmiş önden düğmeli rob-mantolar puanlı yünlülerden, renkli keşmirler- den yapılmaktadır. Prenses biçimi, çiçekler yani belden kesiksiz çok şık, teferru- atsız, dar elbiseler vücudu güzel olan kad.ının modeli olarak devam etmek* - o Mavi modası Ikbaharın en gözde rengi mavi ola- caktır. Hakiki mavi denilen bu ma- vi tonlarını gökyüzünün berrak ma visinden, denizin koyu laciverdine ka— dar tabıatta mevcut olan her mavi- den alacaktır rağ- bet görecektir ki ilkbaharda ve yazın kullanılacak beyazın bile çivide ba- tırılmış bir haf'ıf mavılıgı olacaktır İlkbaharın bir hususiyeti kumaştan yapılacak olan berelerdir. Hasır bereler, örgü bereler, dantel taklidi kumaşlardan iri puanlı ipek- lilerden yapılmış drapeli bereler en düz elbiseyi giydirmeğe kâfi gelecek- tir. Ayakkabılar ince uzun topuklu arif ve sivri burunludur. İki renkli 1skarp1nler bilhassa lacıvertlı beyazlı klâsik 1skarp1nleı' pek çoktur. Çanta- lar, spor kıyafetler için deriden,pra- tık birer kutu şeklinde — yapılmıştır. n sonra çantaları ise yumuşa ve iddiasızdır. (Beli çok iyi oturmayan jarse tayyör ve döpiyeslerin hususi- yeti kat kat kolyelerdir. Dirseğin üst kısmına takılan bılezıkler yazın çok görülecektir. Arkaya doğ ümdüz taranmış saçlar, kulakları açıkta bı- raktıktan sonra, ense üstünde içeriye dönerek serbest bir topuz halinde top- lanmaktadır azır elbisecilerin ortaya attıkları bu modeller kadına gayet cazibeli bir sadelik vermektedir ve bütün kıyafet- lerden her türlü lüzumsuz teferruat çıkarılıp atılmışt 25