11 Mayıs 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

11 Mayıs 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

KADIN daha yumuşak, daha hakiki ve hisli olur. Neriman Decan, Dalkroz meto- dunun bu hususiyetini , Üçüncü sınıf talebelerine yaptırdığı hareketlerle iyice açıkladı. Bir müziği önce de- şifre edip, mânalandıran Üç çocuk sonradan çıkıp dansını yaptılar ve hak ettikleri alkışları kazandılar.. İstidatlı bir millet iİr sene evvelki resitalinde Mithat Fenmen “Müzık ve dans çalışan co- cukların hepsı sanatkâr olmazlar. Bunlardan kimi yalnızca sanattan anlayan, onu kıymetlendirmesini ovi- len dınleyici ve seyirci grubuna ay- rılırlar, kimi bunları kendilerine meslek seçecek kadar muvaffakiyet gösterirler ve bu arada büyük isti- datlar, cok büyük kabiliyetler mey- dana çıkar” demişt Aradan bir sene geçmiş, çocuklar bir hayli terakki etmişlerdi. İçlerin- de müzik veva hareket kabiliyetleri ile dikkat nazarını cekenler vardı: İş- te yolıınu almıış giden küçük piyanıst şte gene piyanoda na- zarı dıkkatı celbeden Gülsun Bilgen. İşte iki sanatkâr kardeş: Selmin ve Selim Sonar. Birisi baleye hazırlanı- yor, diğeri 10. yaşında Beethoven'i ve Chopin'i çalıyor.. Bütün tecrübeler gösteriyordu ki bu milletin çocukları sanata karşı cok istidatlıydılar. Yalnız eksik olan birşey vardı: Devamlı çalışma ve ge- bat. Bu doğrusu herzaman mevcut di Meda Elizabeth'den sonra... ngiltere kraliçesinin Parisi ziya» reti moda merkezinde bazı ilham- Puanlı bir rob Daima hoşa giden.. ARİS, 11 MAYIS 1957 "ların doğmasına sebeb oldu. Şimdi en güzel ipekliler, taftalar hatta fay- aksettirmektedir. Böylece yaz akş$amları sekizden İit.- baren güllerle emprimeler fevkulâde rağbet Körecektir. Güller ekseriya irı demetler Nalinde uzun saplı tek çi- çek şeklinde nazarı dik elverişli deştildir ve kece hayatı ol- mayan kadmlnr güllü emprime yeri- ne hem çok şık ve abiye olab'ten hem de kullar şlı ve pratık vasıfları bu- lunan benekli kumaşları tercih et- mektedirler. Benekli kumaşiarın ,bir avan'ajı da mütevazı ve kibar olus- ları, nazarı dikkati celbetineyişleri- dir. Çicekler çahucak halde benekliler, uzun zaman bıktır- madan giyilebilmektedir. İri beneki- lerin yanında, minik puanlılar ve hatta gayrimuntazam puanlılar da mevcuttur. Benekli kumaş deyince ilk akla gelen şey plil; biçimlerdir. Fakat bıl sene Parisli terziler beneklilerin ü- zerinde çok oynamışlar ve tek elbise- yi çeşit çeşit giyinmek imkânını bul- muşlardır. Meselâ Üstü çıplak, dra- peli bir düz hatlı, puanlı elbise güzel bir çiçek, bir aksesuarla en şık bır toplantıya gidebilmektedir ve Üzerine giyilen küçük bir ceketle aynı elbise ekti anlı elbıse, Üzerine giyilen ikinci bir plili etekle tamamiyle değişik ve spor bir hava taşımaktadır. bir tanınmış sik elbısesı" demiştir. Düz kumaşlar- la yapılmlş elbıseler bıle bu sene pu- çanlı anlı kumaşlar- dan yapılmış şapkalar eldivenlerle giyilmektedir. Gece hayatı fazla olmasa da her kadının yaz için hafif bir dans elbise- sine ihtiyacı vardır. Bunun için Pa- risli terziler "koton-saten” emprime- ler, şifonlar, muslinler kullanmışlar- bü7gülü kolsuî geniş kr—morîi bir şömizye elbise giyimi kolay bir siis- lü elbisedir. İnce n çok şık dans elbiseleri yapma kündür. Dar bir ipek kombinezon Ü- zerine giyilen belden büzgülü, şetffaf bir kumas kadına aynı zamanda dar ve bol giyinmek imkânını vermek*e- dir. Çünkü bol eteğin altından kadı- na incelik veren dar hat ta görül- mektedir. * P ariste nazarı dikkatt cecibeden bir moda da gece mavisi moldasıdiır. Serin yaz aksatıları içi İasselerden yapılan pardöstüler ve ceketler unmt- miyetle gece mavisi rengindedir. * Baştan aşağı pliseli elbiseler pek revaçtadır ve ekseriyetin beli si- kılmadan, elbiseden çıkan bir kemer- le hafifçe gösterilmiştir. *” Güllü bir albider , icin hazırlanan “ikiz., takım- Elizabeth modası ' HERİSD ( ıı-mı PİR KUWA #KUNÂKASI VERİLİR ,