11 Mayıs 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

11 Mayıs 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

U oe aei üüüt M ga Boks Şekerin zaferi (*' eçen hafta Chicago'dan gelen bir rusu bütün boks çev- relerım heyecan içinde bırakmıstı. İngiliz basını “İnsan üstü bir hâdise” şeklinde tefsir kederken, Franaız L'Egnipe gazetesi “Asrın boks mucı- zesi'”'ni kabul ediyor, bir zenci boksgö- rün galibiyetini alkışlıyordu. Bol:8 tarihinde eşine rastlanmayan bir hâ- dise olmuş ve Ringin şöhretli zencisi Ray “Sugar” Robinson, dünya orta sıklet boks şa.mpıyonluğunu dördün- c defa ele geçirmişti. Sugar'ın hikâyesi çok enteresandı. 1940 da Ray “Sugar” Robinson adıyla şöhret kazanmış ve 1951 de dünya şampiyo- nu olmuştu. Zamanın demir yumruk- lu boksörü Jake IT.a' Motta'yı mevki- inden indirmişti. Aynı yıl Londrada İngiliz kırması Randolph Turpin'e yenilerek ünvanı ilk defa elinden ka- binson nraki dört yılı, ringin dışmâa geçmiştir. Seyyar Tı- yatro kumpanyalarında dans etmeğe başlayan şampiyon, bokstan ancak bu küçük zaman için ayrı kalabilmış, 19586 Mayısında o zamanın orta sık- leti Hawai'li Carl “Bobo” Olson'u in- direrek üçünciü defa kemeri kuşan- mıştı. Sugarın şampiyonluğu, geçen yılın Ocak ayında beyaz Amerikalı Gena Fullmer tarafından geri alınınca, Dünya boks muhitleri artık 36 yaşını inanmışlardı. ancak bundan sonra mucizeyi göster- miş ve geçen hafta Chicago'da Gene Fullmer'i beşinci raundda ack-Out ederek, dördüncü dünya şarnpiyonlu- ğunu ve aynı gün 37 nci doğum vıl- dönümünü kutlamıştır. Maçtan son- ra, “Allah ve Joe Louise benden bir 34 Talihsiz Galatasaray onbiri Yardan mı, serden mi? dakika ayrılmadı. Tabif yonecoktim" diyen, asıtn üstün adamı Ray gar” Robinson, bokes tarihimin ıltm harflırlo kaydıttıh bııkaş azenciden bl Atletizm Warmerdam tahttan indi Geçen Ağustos ayında Berlin'de Amerikalı Williams, dünya 100 metre " ile yenilediği zaman, yaşlandıkça kı- rılmaları güçleşen Üç büyük dünya rekorundan biri tarihe karışmıştı. At- letizm kritikleri doğrusu merak için- deydi. Acaba, 1936 da siyahi Jesse OÖwens tarafından tesig edilen 8.13 metrelik uzun atlama rekoruyla, 194? de Amerikalı Cornelius Warmerdaın'- ın elde ettiği 4.77 metrelık Sırıkia yüksek atlama rekorları zaman kırılacaktı? Gözler ö ya, Helsinki ve Melbourne Ohmpıyad— ları galibi Uçan Papaz Robert Ric- hards, Amerikanın genç sırıkçıları Don Bragg ve Robert Gutowski, 4.60 metreye “oturmuşlar”", Califor- nia'da yakaladıkları çok müsait ila- va şartlarında da, 4.70 metrenin Üze- rine çıkıyorlar, rekoru tehdit ediyvor- lardı. Warmerdam artık vaktin yax- laştığını anlamış ve geçenlerde Lu3 Angeles gazetelerine, aşılacaktır. Hem de b malle Bob Gutowski tarafından” de- towskı sezon receler almıştı. Nihayet gecen hafia, Palo Alto'da yapılan Üniversite bay- ramında, binlerce meraklı, 15 yaşın- daki “Warmerdam Rekoru”nun taht- tan inişini heyecanla seyrettiler. Bob Gutowski 4.78 metreyi aşmıştı. Hem , “Warmerdam'ı geçiyorum” dedi ten sonra., Atlayışı müteakip, basm mensuplarıyla konuşan genç şampi- yon, "“Daha yükaeklere çıkaçak mısı- nız?” gualine, “Elbette, elbette... Şimdilik sırığımın boyu 4.90, fakat daha çok çalışarak onu uzatacağmı diyordu. Bob Gutowaki bir isgldi. Atletizm, çalışanı mükâfaılandırıyot- du İngıliere Kral kupasında uğursuzluk ngiltere Kral Kupası Finalinden 3 ay önce Manchester United baş antrenörü Matt Busby, “Görülmemiş blr rekor yapmağa çalışacağız. Ligi, Kral Kupasını ve Avrupa Şampiyoun klüpler kupasını kazanmak azminde- yiz" demişti. Bu mümkün müydü? Belki de... Çünkü Manchester United liğz şampiyonluğunu —garantilemiş, Kral Kupası finaline çıkmış, Avrupa Kupası dömifinaline yükselmişti. In- giliz halkı ümitli fakat Trakipler çe- tindi. Nitekim Real Madrit, Kırmızı- Beyazı Avrupa kupasından eleyiver- mişti. Artık hedef altmış yıllık Lig- Kral Kupası rekoruna ulaşmaktı. Ra- kip gene çetlndı Yarım Aasır önce lig ve kupayı beraberce kazanan As- ton Villa, Manchester United'i finul- de bekliyordu. Geçen senenin drama- tik kupa finalini hatırlayanlar haya- ğı Ürperiyorlardı. O macta Manches- ter City'nin Alman asılh harika kü- lecisi Bert Trautmann'ın boyun ke- miği kırılmış fakat bunu oyun sonu- na kadar gizleyen bu fevkalâde adum şahane klası ile Birmingham City'nin 3-1 yenilmesinde büyük rol oynamıştı. Bu yıl ne olacaktı? Uğıırsuzluk de. vam ediyor muydu? Evet.. Budef Manchester United kalecisi Wood, ğır bir sakatlık geçiriyor, santrhn! Blanc Flower kalede oynamak zorun- da kalıyor ve Ümitli Manchester Unı- ted, Aston Villa'ya 2-1 kaybederek Kra asını da elinden kacırıyor- du. Buwn İngiltere Üüzglndü. Manc- hester United kupayı, bir kalecı preg- tijini kaybetmişti. AKİS, 11 MAYIS 1957