16 Kasım 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

16 Kasım 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

ğin Üüzerinde hakimiyet teessüsüne gayret etmeleridir. Erkegın zaafla- rından 1stıfade edip ona göz açtırma- Zaten izdi- daima menfi tesirler yaratır. kadına mecburiyetle değil arzu ile bağlandığım hissetmelidir. Moda Çocuk giyimi üyüklerin modası daima çocuk kıyafetlerıne de biraz tesir eder, fakat bu tesir hiçbir zaman, bu sene- ki kadar fazla olmamıştır. Eteklik üzerine rahat bir şekilde düşen süve- ter elbette ki gocuk için çok elveriş- lidir. Gene bele oturmayan ve rahat hareket etmeye imkân veren yumu- şak tayyörler de belki annelerinden çok, yetişmekte olan küçük genç kız- ların işine yarıyacaktır. Zaten bü- yüklerini taklit eden yalnız kız ço- cukları değildir, babaların "tweed" ceketleri ve bütün spor kıyafetleri er- kek çocuklar için birer ilham kayna- gıdır Gömleklerdeki yaka değişikli- ği de onları çok yakından alâkadar eder. Fakat çocuk için "moda", her- şeyden evvel pratik, dayanıklı ve ra- hat kıyafet demektir. İddialı şekilde süslenmiş çocuk, derhal çirkin olur. Erkek çocuk için ir çocuğun kişilik gardrobunu göz- den geçırırken iklimi, piyasadaki imkânları göz önünde bulundurmak Meselâ Ankarada ekseri kı- şın hatırı sayılır soğuğu vardır. Bu- na göre çocuklara ilk bakışta şık ge- len kısa ve modern paltolar yerine daha ısıtıcı, daha uzun klâsik palto- lar seçmek lâzımdır.. Bu paltoların yakaları bu sene oldukça yukarıdan iliklenmektedir. Piyasadaki — kumaş durumu da göz önünde tutulacak o- lursa meselâ ince bir kumaşı, ameri- kan bezi ile kaplayıp kalınlaştırmak veya astarla kumaş arasına müflon şeklınde pazen kovmak pek âlâ mümkündür. Çocuk kaç yaşında o- lursa olsun, arada sırada giyinecek bir ' yabanhk" takımı olmalıdır ve o küçük yaştan dik yakalı gömlek gi- yerek, kravat baglıyarak icabedince bıraz sıkıntıya girmesini bilmelidir. Arada sırada giyilecek elbise vasat r kumaştan yapılabilir, çünkü ço- cuk nasıl olsa her gun buyumektedır Buna mukabil çocuğun hergün giyi- neceği pantolonlar daima en sağlam, en yüksek kaliteli kumaşlardan ya- pılmalıdır. Bugünkü piyasada mev- cut olan kaşelere Trağbet etmek ve "serj'leri tercih etmek lâzımdır. Pi- yasada mevcut olan çizgili kadıfeler de pantalon veya ceket yapm mü- saittir. Bu sene yün sıkıntısı oldugu— na göre, pazenlerden bol bol istifade edilecektir. — Böylece bir, iki kolsuz süveterle kışın soğuğunu karşılamak mümkün olacaktır. Erkek çocuklar, son senelerde moda olan, değişik şe- killi spor gömlekleri çok sevmekte- dirler. Bunları evde pantolon üze- Bir"Jumper,, modeli Hem sıcak, hem şık rine çıkararak da rahatça giyerler. Kalın ve renkli pazenlerden yapıla- cak olan bu değişik gömlekler onlara biraz klâsik tipten uzaklaşmak im- kânım verecektir. En pratik birşey de içi "müflon"lu empermeabl yarım ceketlerdir. Yagmurlu günler için bunlara gene "empermeabl"den ya- pılmış şapkalar ilâve etmek lâzım- dır. Kızlar için ıZ çocukların mantolarına küçük ürk yaka, küçük bir manşon ilâve edılebılır Bunlar evlerde kalmış kürklerle yapılabilir ve çocuğa kü- çük yaştan bir giyim zevki, bir ka- dınlık inceliği verir. Bell sıkı mantı- lar daha ziyade pardösüler ve bahar kıyafetleri için tercih edilmelidir, kı- şın mantoların içine hırka gıyıldıgı için bol biçimleri ek lâ- zımdır. Kara kış için, kız çocugu da tıpkı erkek çocuklar gibi, pantolon, pazen gömlek ve süveteri rahatça gi- yecektir. Ama kaç yaşında olursa olsun, hem pantolon, hem elbise be- raber giyilmemelidir. Bu, hakikaten çirkin olur. Kız çocukları için en pra- tik bir kıyafet de son senelerde çok moda olan "Jumper" lerdir. Bunlar, ekseri önden düğmeli, kolsuz ve açık yakalı tabiiye elbiselerdir. Çocuk bunların içine yün veya kumaş her türlü bluz giyebilir. Hem ısınır, hem bluzunun sık sık eteğinden dışarıya fırlamasından kurtulur. Hem de boy- ları kısalmış bütün örgü veya ku- maş bluzlar daha uzun zaman rahat- ça giyilmiş olur. — Bunları piyasada mevcut olan renkli, kareli pazenler- den, çizgili kadifeden ucuza malet- mek mümkündür. Çocuklara bu "pan- tolon bluz" ve "etek-bluz" kombine- KADIN zonu haricinde sık sık entari yap- mak lüzumsuzdur.. Fevkalâde günler için bir tane güzel elbise kâfidir. Bu elbise, düz kadifeden, hafifçe işlen- mi yapılabilir. Renk cazip, parlak olursa, hele bir de içinde güzel kabarık bir jüponu bulunursa çocuk bu elbiseyi çok se- vecektir. Kız çocukları için elzem o- lan birşey de pliseli bir etek ve buna uygun bir tayyör cekettir. Her gün ev işinden sonra el- lerimi bol sabunlu su ile yıkar ve Princesse el losyonunu sürerim.