2 Ağustos 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

2 Ağustos 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SİNEMA Filmler Neler seyredeceğiz D ünya stüdyolarının bu yıl - dim edecekleri yeni kordelalar dan mühim bir kısmını bu sezon si- nemalarımızda seyretmemiz ihtimâl dahilindedir. Son zamanlarda sinema — dünya- sında dev adımlarla ilerlemekte olan Cenubi Amerika filmciliğinin payi- tahtı Meksika, yeni sezon için bir- çok kordelâ hazırlamaktadır. — Bun- ların arasında şu isimler ilk mevki- leri işgal ediyorlar: "Miercoles de Ceniras - Çarş ba Külleri": Maria Felix ile Rodolfo Rouda oynuyorlar. "Los Salvajes - Vahşiler": Pedro Armendariz ile Mary Esguivel oy- nuyorlar. "Adem ile Havva": Christiane Martel ve Carlos Baene oynuyorlar. Fransız filmciliği ise bu sezon es- ki ve yeni şöhretlere bir takım bü- yük kordelâlar hazırlatmaktadır. İş- te bu kordelâlardan da birkaçı: "Yolsuzluk ve Gece": Başroller- de Jean Gabin, Danielle — Darrieux ve Nadja Tiller oynuyor. "Dişi Kedi": Başrollerde Franço- ise Arnoul, Bernard Blier ve Kurt Meisi bulunuyorlar. "Tabari Bu müzikal filmin başrollerinde Sylvia Lopez, Soma Ziemann ve Annie Cordy'den başka Amerikan filmlerinin eski tanınmış komediyenlerinden — Misha Awuer de oynamaktadır. Bunlardan başka Fransızların meşhur Brıgıtte Bardot da bu sezonda iki yeni filmde görü- lecektir. Bunlardan birincisi, kendi- sini meşhur eden eski kocası rejisör 'in idaresinde Stephen Rogr Vadim Boyd ve Alida Valli ile beraber çe- virdiği "Ayışığı Kuyumcuları". Di- ğeri ise "La Femme et le Pantin - Kadın ve Kukla" dır. Brigitte Bar- dot bu filmde meşhur Zambra dansı 1le şımdıden büyük şöhret yapmıştır. " ye beyaz perdede 10 dakika devam eden bu dansında Folies Ber- gere'in 1 numaralı dansörü Roger Stefani ile -Türkiyeli şarkıcı Dario oreno refakat etmekte Fransada yılın en başarılı aktörü olarak "Zafer Heykelı" ile taltif edi- len Jean Gabin'in de bu sezon üç filmi birden — piyasaya — çıkacaktır. Bunların arasında kimbilir — kaçıncı defa filme alınan, Victor Hugo'nun meşhur romanı “Sefiller" de yer al- maktadır. İtalyanların tanınmış kadın yıl- dızı Rosanna Podesta, — Meksika ve Amerikada çevirdiği filmlerden son- ra, şimdi de Fransız beyaz perdesin- de görünecek. Rosanna "La Bigor- ne" filminde 1750 yılında korsanla- rın baskınına uğrayan bir Hind Ok- yanusu adasındaki yerli bir kız rolü- nü canlandırmaktadır. Güzel İtalyan yıldızına bu kordelâda François Le- febvre refakat etmektedir. Cine Citta da bu sene — sezona, hayli kabarık bir film yekünu — ile girmektedir. Avrupanın Hollywood'u bu sene de yeni bir "İtalyan Bomba- sı" lanse ediyor. Sylva Koscina adın- daki bu güzel kız bu yıl içinde tam 8 filmin baş kadın yıldızı olarak karşımıza çıkacak. Güzel Sylva'nın bu filmleri şunlardır: "La Gerusalemme Liberata - Hür Kudüs": Tarihi bir film. Rik Batta- lia ve Gianna Maria — Canale ile birlikte oynuyor. . "Femmine Tre Volte - Üç Kerre Kadın": German Cobos ile birlikte. "Le Fatiche di Ercole - Herkül'- ün İşleri": Tarihi birr. film. — Steve Revves ve Gianna Maria Canale ile "Silâhlara Veda"da Alberto Sordı - Sıcca - Rock Hudson" Çok bilen çok yanılır ama. AKİS, 2 AĞUSTOS 1958 Sylva Koscina Yeni bomba birlikte. "Guendalina": Hafif bir komedi. Jacgueline Sassard ve Raf Vallone ile birlikle oynuyor. . "T — Fıdanzati della Morte - Ölüm- le Nişanlılar": Otomobil yarışçıları- na ait bir film. —Rik Battaglia ve Margit Nunke ile birlikte. "La Nonna Sabella - Sasella Ni- ne": Komedi. Tina Pica, Peppino de Filippo ve Renato Salvatori ile bir- likte. "Ladro Lui, Ladra Lei - O Hır- sız, Öteki Hırsız: Komedı Alberto Sordi ile birlikte oynuyo "Giovani Mariti - Genç Evlıler Antonio Cifariello, Isabella — Core Antonella Lualdi ve Raf Mattioli 1le birlikte oynuyor. Sylva Koscina'nın bu filmleri ile memleketimizde de alâka ve kala- balık bir hayran grubu — toplaması beklenebilir. Hollywood da yeni yıla hazırlan- mış bulunmaktadır. Bunların başın- da, bu yıl memleketimizde seyretme- miz kuvvetle muhtemel bulunan "Si- lâhlara Veda" yer almaktadır. Meş- hur romancı Ernest Hemmingway'in ayni ismi taşıyan romanından alı- nan bu filmde Amerikan, — İtalyan ve Fransız filmciliğinin birçok ta- nınmış aktörleri oynamaktadırlar. David O' Selznick'in prodüktörlüğü ve Vidor'un rejisörlüğünde — renkli ve sinemaskop olarak filme alınan "Silâhlara Veda" da baş rolleri şu tanınmış — yıldızlar oynamaktalar Jennifer Jones, — Vittorio de Sicca, Rock Hudson, Alberto Sordi, Kurt Kaszar ve Victor Francen. Bu filmin mükemmelligi üzerin- de, tanınmış bir çok sinema kritiği ittifakla durmaktadır. 33