4 Nisan 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

4 Nisan 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Anne bu arada bazı pratik bilgiler de «dindi. Çocuğunu daha iyi anla- maya çalışması icap ettiğini öğren- di. Onu okula gönderirken ve akşam kargılarken nelere dikkat edeceğini bir kere daha hatırlamış oldu. Bir öğretmenden anneye kul-Aile Birliğinin bultenlerde O ailelere verdiği — öğütler renmenden bir anneye yazılmış mek— tuplar şeklindedir. Ama aslında öğ- retmenler için de derslerle doludur. Çünkü oradaki ogretmen ideal öğ- retmendir. Anne de sevgi dolu, aşk dolu daima çocuğuna iyilik etmek is- teyen, bazan da ona istemiyerek kötülük eden her anne gibi bir an- nedir. Birgün, minimini yavrusunun yorgun olduğunu düşünerek, elindeki çantayı zorla alıp taşımış böylece çocuğuna yardım ettiğini sanmıştır. Buna benzer bir hareketin çocuk için faydasız, hatta zararlı olduğunu bir süneye anlatmak hakikaten zordur. Ama anne bunun muhtemel neticele- rini öğrenince böyle masum hareket- lerin daha zararlı olabileceğine ina- nacaktır. Çocuğun herşeyden evvel kendi kendisine inanması, kendi ken- disini, kurtarması lâzımdır. Anne hayatta daima çocuğunun elinden tutmayacaktır. Anne ilerdeki günleri düşünerek hareket etmelidir. A nne- nin bir çocuktaki sevilme ve en hissi ihtiyacını da bilmesi lazımdır Kıskançlıklarının nasıl tezahür etti- ğinden haberi olmalı ve bu hislerin çocuk ruhunda açabileceği gedikler- den korkmalıda Sevgi güzel şeydir, ama zaaf değildir. Konferanslar B ültenlerin bildirdiğine göre 1958- 1959 ders yılında Ankara Kole- jinde verilen konferanslar bilhassa başarılı geçmiştir. Kıymetli profesör ve, doçentl r mutehassıs doktorlar tarafından hazırlan ve Türkiyede ilk defa bir okulda tatbık edılen Pa- (Savcılık eliyle aldığımız tekziptir) Akis Mecmuası Yazı İşleri Müdürlüğüne 8 Mart tarihli nüshanızda (İki Haber Ve Bir Fotoğraf) başlığı altın- da; Akşam Gazetesinin Bakanlığımızın piyasaya, kapağında Vekilin aılesının isimleri yazılı bir kibrit çıkardıgı hakkındaki haberi ile ayni gazetenin bir gün sonra bu neşretmışsmız Bunu her okuyan ikinci haberi de garip kastınızda — şüphesiz budur. rit çıkarmamıştır. En ya tın almak istemeniz haberin kibrit memleketimizde husust si surette yaptırılmıştır. Siz le bir — kibri haberi özür dılıyerek tekzıp ilk haberi ve maksatlt bulduğunuz manâsını çıkaraca, Tekel Idaresı' piyasaya böyle akın bakkal veya bayiden böyle bi tahkikine kâfi idi. resmini koyduğunuz, bir muessesede a de - soyi un muessesede yaptırabılırsınız eden yazısını rin doğruluğunu — benimse a'ıgı— isimlerini — taşı- Tekel İda resı yan böyle iti — ayni nı'n kendı' mamullerme Bakanınım aile efradının isimlerini yazdırması- kün olamıyacağını, sizi bilmem ama aklıselim sahıbı her vatandaş takdır eder. Hareket — tarzınım, o gün için hedef tuttu nuz şahıs için aleyhte neticeler istihsali gayesine matuf, küçük hesap- lara dayanan, bir hüviyet nel Konferansı "Çocuğun ruh ve be- den gelişimi mevzuunu ele almış ye gecenin geç vakitlerine kadar devam miştir. Konuşmaları takip eden ve- lıler sordukları ilgi çekıcı ve fayda- l1 suallerle meseley e kadar ehem- miyet verdiklerini gostermışlerdır Profesör Rasim Adasal, Prof. Celâl Ertuğ ve Prof. Fikret Kanat tara- fından verilen konferanslar da ayrı- ca alâka çekmiştir. Trafik meseleleri O kul-Aile Bırlıgı trafik meselele- rinin hallini de ehemmiyetle ele almıştır. Okula at'ışlerın asılması, o- kulun önünden kalkan otobüslere in- tizamla binilmesini sağlayacak olan vEman T ği İlkokul sıralarındaki çocuklar nne ve babaya da iş düşüyor taşımaktadır. Gümrük ve İnhisarlar Vekili Hâdi Hüsman turnikelerin yapılması, uzak semt- lerde oturan çocukların aktarmasız okula gelmelerini sağlıyacak direkt vasıtaların temini bu faaliyetler ara- sındadır. Mütehassıs kimseler tara- fından çocuklara devamlı surette, trafik kazaları hakkında yapılan ko- nuşmalar çok canlı ve alâka çekici olmuş, bu konuşmalar filmlerle ço- cukların gözlerinde de canlandırıl- mıştır. İşbirliği I şini ciddiye alan Okul-Aile Birliği hemen bütün velilerin şükranım kazanmış ve herkesten yardım gör- müştür. Bir anne, fahri olarak, ço- cuklara aile bılgısı dereleri vererek onları hayat mücadelesine hazırla- maktadır.. Bir baba, kütüphane işini üzerine almıştır. Bırçok veliler okula kıymetlı kitaplar veya kültür filmle- ri temin etmişlerdir. Birçokları gay- retlerini esirgememektedirler. Okulda kurulan "Etüd. Araştır— ma ve Kıymetlendirme Dairesi" ço- cukların ruh sağlığı, çeşitli problem— leri ile meşgul olmaktadır. Çocukla- rının bu çeşit meselelerını görüşmek isteyen veliler sözlü veya yazılı ola- rak bu büroya müracaat edebilmek- tedirler. Çocuğun değeri B ültenler, yapılan ve yapılacak o- lan ışlerı valilere bildirirken aynı zamanda çocuğun değerini de belirt- mek işini üzerine almıştır. "Bir mü - letin medenıyet değeri kendi kültürü içinde çocuğa verdiği mevkie göre tâyin edilir. Eğer çocuk ihmal edil- mişse, fena muamele görmüşse, veya lüzumsuz yere harcanmışsa o mede- niyet geri bir medeniyettir. Yok ço- cuklar birer şahsiyet telâkki edili- yorsa, anlaşılmağa çalışılıyorsa o me- deniyet ileri bir medenıyettır ilerle- mekte olan bir medeniyettir"