11 Nisan 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

11 Nisan 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

CEMİYET Dr. Namık Gedik, Sopha Iorn ile rsiin çektiriyor Lütfen merikada sadece sahil muhafaza, ümr eti- ve hastahane- ler üzerinde tetkıkler yapacağı açık- lanan İçişleri Bakanı Dr. Namık Ge- dikin beyaz perdenin sayılı — cazibe fırtınalarından Sophia Loren ile Holywood'da — çekilmiş resimlerini gazetelerde görmek, bizler için hoş bir sürpriz oldu. Bu' resimlerde dik- kati çeken nokta İçişleri Bakanının Hollywood'da ve Sophia Loren'in ya- nıbaşında bile, kendisine pek yakı- şan çatık kaşlı" halini muhafaza edebilmesi * NATO Koleji Kumandana .General Tekin Arıburnunun , Amerikaya yaptığı son seyahatte ikâmet ettiği otelde, iki yaveri için sadece bir tek oda ayrılması yüzünden az kalsın bir skandal çıkacaktı. Zira generalin yaverlerinden biri -Hava — Teğmeni Şerefnur Şavlı- kadındı ve bır Fran- sız hava yüzbaşısı olan d Y yaver- le ayni odayı paylaşm 1mkânsız— dı. Bereket versin otel idaresi yap- tığı feci hatayı çabuk anladı ve Teğ- men Şavlıya ayrı bir oda verdi de hâdise herhangi bir sızıltlıya meydan verilmeksizin kapandı Dışişleri Bakanlığının İstidatlı me- murlarımdan Adnan — Bulaktan ayrıldıktan sonra tekrar bir harici- sanılan güzel Yası stel, geçen haftanın so nunda yakışıklı bir iş, adamıyla ni- şanlandığını açıklıyarak en y larına bile bir sürpriz yaptı. umartesi gecesi —Ankara Palas pavyonunda — karşılaştığı kızı ve damadı ile sanki kırk yıldır hasret- miş gibi — hararetle — kucaklaşması, AKİS, 11 NİSAN 1959 gülümseyiniz! Başbakanlık Müsteşarı Ahmet Salih Korurun resmi işlerindeki kesafet dolayısıle ailesi efradı ile dahi gö- rüşmeye vakit bulamadığını göster- di. Ahmet Salih Korur, o gece bu müstesna tesadüfün tam hakkını ve- rerek kızıyla uzun uzun dansetti ve hasretini dindirdi. M eclisin geçen seneki toplahtıla- rında sık sık sportmenliği nı gös- teren ve bu yuzden bir haylı 'içtü- zük cezası" kazanan Adananın genç C. H. P.li mılletvekilı Yılmaz Mete, Ankara Eskrim Kulübünün — geçen haftaki kongresinde başkan seçildi ve kendisini —tanıyanlar 'arasında "Maazallah, şimdi bir de kılıç kul- lanmağa kalkarsa" cümlesiyle başlı - yan derin endişelîr uyandırdı. nkara Sanatseverler Kulübü ida- A recileri, İstanbul- Hiltonun hafta- lık çaylarının gördüğü rağbetten il- ham alarak, her cuma günü bir par- ti vermeyi kararlaştırdılar İlk parti muvaffakiyetle verildi ve Mefharet Ertuğ ile Zehra Kıpçakın her gittik- leri yerde partiyi ballandıra ballan- dıra anlatmalarından müdavimleri a- rasında yer alacakları anlaşıldı. tatürk Jlisesi talebelerinden 14 yaşındaki Şukru Saikaya, Türk Amerikan Derneği salonlarında bır karikatür sergisi açmaya hazırlamı- yor. Yalnız romancı talebe Oya Bay- darın başına gelenler karşısında bir ara teşebbüsten bile kalkışan aile büyükleri genç karikatüristin munıh n Ka- sım Geülekin karıkaturlerını yapmak— la her türlü tehlikeyi uzaklaştırabi- leceğini hatırlattılar. T ürkiyedeki Amerikan — kuvvetleri Komutanının kızı Laura, güzelliği ile herkes, büyülüyor. Romada desi- natörlük tahsil eden Laura, tatilden istifade ederek, ailesini- zıyaret mak- sadiyle, Ankarada bulunuyor. Geeral Tekin Ahbumu, yaver, ğrefnur Şavlı ile Bir olan, çalışma odasıdır 29