11 Nisan 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

11 Nisan 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURITTA OLUP BİTENLER ele alınmayan seçim emniyeti mev- zuu, bir dâva halinde yeniden orta- ya atılmıştı. Dâvanın ikamesi tabii lâfta da kalmıyacak. Mecliste hasır altında bekleyen tahkikat önergesiy- bu önergenin bekletilmesi vesilesiyle Meclis kürsüsüne getiri- lecekti. 1957 seçimleri hakkındaki bu tahkikat önergesi, Başkanlığa se- çimlerin hemen sonrasında verilmiş- i. D.. P. idarecileri, önce bu mesele- yi güçlü çıkmak suretıyle bastırmak istemişler asıl "C. P. nin baskı yaptığını" ileri sürerek aynı konuda karşı bir önerge vermişlerdi. Fakat bu devekuşu kurnazlığının — kimseyi aldatamıyacağı anlaşılınca, her iki önerge de, Başbakanlığın tozlu dos- yaları arasında uykuya yatırılmıştı. İşte C. H. P. nin şimdi yeniden ve ehemmiyetle ele aldığı — mesele, meseleydi. Hafızaları tazeliyerek, vatandaşı önümüzdeki kısmi ve ma- halli seçimler sırasında müteyakkız kaydediliyordu. Bu ifadedeki mâna, partinin önümüzdeki devrede mesa- isini büyük ölçüde tahkik mevzula- rına teksif edeceği idi. Şimdilik bu bapta en ehemmiyetli mesele Samet Ağaoğlu hakkındaki tahkikat talebi- nin görüşülmesiydi. Meselenin gün- deme alınacağına dair haberler D. P. çevrelerinden geldiği için, öner- geyi imzalıyanlar, şimdiden hazırlık- larını tamamlamışlar bekliyorlardı. Eğer önerge gündem alınmazsa, seçimler hakkındaki önerge için ya- pılacağı gibi, gündeme almama se- bebi her vesile ile sorulacaktı. Gençliğe davet arti Meclisi, dört günlük çalış- ması sırasında, taarruz harekâtı- nın parti içi organizasyonu bakımın- dan da isabetli kararlar aldı. Bun- lardan biri, gençlik kollarının bütün Türkiyeye şâmil, ciddi bir teşkilât halinde kurulmasıydı. Kazalarda ve mış bulunan Baykam bu vazife için biçilmiş kaftandı. Toplantılarda memnuniyetle kar- şılanan bir hâdise de, önce Merkez İdare — Kurulu uyelıgı ile birlikte Parti Meclisinden de istifa etmiş o- lan Sırrı Atalayın, İnönü tarafından ikna edilerek, Parti Meclisinden is- tifasını geri alması oldu. Sırrı Ata- layı üzen hâdiseler — -Topaloğlu ve Arıkanın hareketleri gibi- zamanla ve partiye çekidüzen verme yolun- daki faaliyetin semeresi — alındıkça, tesirini kaybedecek ve H. P. prensiplerine baglılıgıyla tanınan A- talaydan eskisi gibi ydalanmaya devam edecekti. Atalay gerçı Parti Meclisinin, bu toplantılarına gelme- mişti ama, gelecek toplantılara her halde katılacaktı Merkez görevlileri arti Meclisine Merkez İdare Ku- rulunun bu devredeki icraatın- bulunmağa teşvik-etmek için, 1967 hâdiseleri; önergeler Meclis gunde— mine alınırsa -ki, şu sıralarda böyle bir ihtimalden bahsedılmektedır mü- zakereleri sırasında, alınmazsa mü- temadiyen bunların bekletilmesi se- bebi sorularak; bahis konusu edile- cekti. Tebliğin belirttiği ikinci taarruz istikametini, diğer tahkikat konula- rı teşkil edıyordu Bu hususta Dör- düncü Menderes httkumetının prog- ramında yer ala "yolsuzluklarla mücadele edileceği" vaadi hatırlatı- lıyor, "basın hürriyetini ve Meclis murakabesini tam olarak tesis et- meden, ispat hakkım — tanımadan" böyle 'bir mücadelenin yapılmasına 1mkan olmadığı belirtilerek, C. H. P. nin yolsuzluklar üzerinde hassa- siyetle ve — ehemmiyetle duracağı 6 Parti Meclisi toplantı halinde Gurbette övünmek, hamamda şarkı söylemektedir. her vilâyet merkezinde çalışacak 0- n bu kollar, diğer teşkilât kade- meleri gibi kongreler yapacaklardı. Gençlik kollarının bilhassa seçimler- deki faaliyetinin son derece faydalı olduğu düşünülerek, sistemli bir şe- kilde desteklenmeleri kabul edildi. Gençlik Kolları Merkez Kurulu da, bu sahada öteden beri yaptığı çalış— malarla dikkati çeken Ergün Ertem in riyasetinde kuruldu. Gençlik Kol- larına, Kadın Kollarıyla beraber, bundan böyle Suphi Baykam baka- caktı. Baykam Sırrı Atalay'ın isti- fası ile açılan Merkez İdare Kurulu uyelıgıne Parti Meclisinin Cumarte- si günkü toplantısında ittifakla se- çilmişti. Gençlik meseleleriyle tale- beliğinden beri uğraşan ve milletve- kili olmadan önce gençlik, kollarının ilk kuruluşunda asıl faal rolü oyna- dan biri olan Parti Temsilcileri -ye- ni ismiyle merkez görevlileri- üste- sini de gözden geçirdi ve tasvibetti. Bu liste parti içinde — münferit-bazı hoşnutsuzluklar yaratmasına rağ- men, umumiyetle iyi hazırlanmıştı. Ankara, İstanbul, İzmir, Adana ha- riç, bütün vilâyetler için yapılan se- çim sonunda, en ehemmiyetli vilâyet- lere, çalışma imkânları ve kabiliyet- leri en müsait elemanlar getirilmiş- ti. Seçimde güçbirliği prensibi de gözönünde tutulmuş, İrfan —Aksu Konyaya, Hasan Kangal Tekirdağa, Necati Diken Çankırıya, Avni Yur- dabayrak Sakaryaya, Mustafa Saraç Kocaeliye tâyin edilmişti. Diğer e- hemmiyetli yerlerin temsilcileri ara- sında da, Nurettin Akyurt (Sivas), Fethi ülkü (Kayseri) Ahmet ÜUstün AKİS, I1 NİSAN 1959