10 Şubat 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

10 Şubat 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Bundan Pek fazla ifrata kaçanlar oldu mu dayana- mayıp söze biz de karışırız. Dediğimiz şu; "Asfaltladı- lar, genişlettiler, genişlettiler ama yapılanların bozul- masından bizde ön takım kalmadı. söylerler. nkaraT. 14427 plâkalı taksi şoförü Hüseyin Kuyum- cu der ki: "Ben ekmek partisindenim. Seçim sıra- sında oy kullanmadan da edemem. O zaman vicdan par- tisini seçerim. Politikadan pek hoşlanmam. Bu mevzuda konuşulmaya başlandı mı, ya bir şarkı tuttururum, ya da radyoyu sonuna kadar açarım. O da olmadı mı çe- kinmem, söylerim. Müşterinin kalbini kırmadan tabii... Benim için lüzumlu konuşma Ferah Dibaya benze- Bahsediyor! lar kolu başkanıyım. Daha fazla konuşursan hakkında fena olur. Eldivenlerimi kaybettim, otomobilde kaybet- tim der, karakolda başına dert açarım" dedi. O gün bu gündür, arabamda parti münakaşası açıl- dı mı evvela hangi partiden olduğunu araştırıyorum, D.P. liyim derse, hemen bir şeyinin kaybolup kaybol- madığını soruyorum. Kaybolmamışsa münakaşaya ka- tılıyorum... nkara T. 15757 plakalı otomobıl şoförü Mehmet Emin- oğlu der ki: "Beni a hep C.H.P. liler biner. Zaten memleketin yuzde seksenı C.H.P. li. Geri kalan yüzde yirmisi de her nedense bizim otomobile itibar et- Hergün binlerce Seçmen taşıyan taksilerden bir görünüş Hakiki nabız orada atıyor yen güzel kızların konuştukları şeylerdir. Geçenlerde böyle birisi Dıba 1le İran Şahının maceralarını anlattı, pek hoşuma gitt Ankara T. 15142 plâkalı otomobil şoförü Gazi Taşkı- ran der ki: "Benim anladığım bir şey var. Müşte- rinin C.H.P. lisi daha nazik ve kibar oluyor. DP. lisi ise daha kabadayıca davranıyor Şahit olduğum bir ha- diseden sonra bunu daha iyi anladım. Bir gün istasyon- dan bir hanım aldım. Kavaklıdereye götürdüm. Hanım çıkarıp 250 kuruş verdi. Ben itiraz ettim. Tarifeye göre ücretin bunun üzerinde olduğunu söyledim. Aldığım ce- vap "milli korunma var fazla vermem" oldu. Bende boş bulunup "Olmaz olaydı şu milli korunma" dedim. Ba- nım pek kızdı, bana: "Ben bilmem ne ilçeis D.P. kadın- AKİS, 10 ŞUBAT 1960 mez. Bana sorarsanız bundan memnunum. Allah onla- rın parasını benim kursağımdan geçirmesin. İşte böyle kardeşim Ankara T. 15757 plâkalı otomobilin sahibi Nuri Cay- maz der ki "Kendi arabamda bazan ben de çalışırım. Mehmetin dediği doğrudur. Zaten ben de Demokrattım. Ama istifa ettim. C.H.P. ye katıldım. Bu Demokratlar yüzünden bir arabamın başını yedim. Benim rastladığım müşteriler imar hareketlerinin sâdece ve sâdece seçimi kazanmak için — kullanılan bir koz olduğunu, üstelik plansız yapıldığını ve halktan çok D.P. ye sırtını daya- mış müteahhitlerin işine yaradığını söylüyorlar. Yapılan yolların iki ay sonra eskisinden beter hale geldiğini gö- rünce buna hak vermemek elde değil."