10 Şubat 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

10 Şubat 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

ler arasında, Parise getirilip meşhur La Sante Hapishanesine kapatılan Lagailarde'dan başka iki milletveki- li -Le Penile Biaggi- daha vardı. Fakat, de Gaulle tasfiyesi gereken başkaları olduğuna da kaniydi. İlk işi, Başbakan Yardımcısı Soustelle'i nezdine çağırmak oldu. Cezayir müf- ritlerinin hamisi bu eski Genel Vali, de Gavlle'den çok ağır sözler işitti. Bu ne biçim sadakatti? Derhal defol- ması İlâzımdı. Soustelle, bu kadar şiddet karşısında biraz olsun soğuk- kanlılığını muhafaza etti ve istifa et- meyeceğini söyledi. Bunun üzerine bir kararname Soustelle'in Başbakan Yardımcılığından azledildiğini bildi- riyordu. Aynı kararnameyle Massu'- ye karsı disiplin takibatı yapılması- a muhalefet etmiş olan ve faşist âsiler karşısında — zayıf davranılma- sını isteyen Bakanlardan Savunma Bakanı Guillaumat, Devlet Bakanlı- ğına naklediliyor. Münakalât Bakanı Cornut- Gentille ise azlediliyordu. Bu arada, Milletvekilleri Meclisi ve Ayan Meclisi, Debre Hükümetine -yani Debre tam bir kukla olduğuna göre de Gaulle'e- bir yıl müddetle her sahada tam yetki veren kanun tasa- rısını ezici bir çoğunlukla kabul et- mişti. Sosyalistler bile bu tasarıların lehinde rey veriyorlardı. De Gaulle şimdi Cezayire gidecek ve Ordu şef- leri arasında da esaslı bir temizliğe giriştikten sonra elleri tamamen ser- best olarak Parise dönecekti. Fransa Cumhurbaşkanı bütün bu hadiselerden sonra, geçen haftanın sonunda bir mesaj aldı. Bu mesaj, bütün, Batı Camiasının de Gaulle'e müteşekkir olduğunu ifâde ediyordu. Mesaj Ike'tan gelmişti ve Ike'ın, me- sajında bütün Batı milletlerinin -Tür- kiye dahil- hakiki hislerine tercüman olduğu muhakkaktı. Cezayir işinin aydınlığa çıkmasının önündeki en bü- yük engel artık devrilmişti. Cezayir ergeç bağımsız olacak ve nihayet kendi kendisine tekrar kavuşmuş milletin ebediyen dostu olarak kalacaktı. HERKES OKUYOR AKİS, 10 ŞUBAT 1960 KADIN Güzellik Makyajlı bir kadın Modern sanat Soğuk havalarda makyaj Kış mevsiminin en soğuk devreleri- ni geçirmekte olduğumuz şu gün- lerde, daha güzel görünebilmek ve cildi yıpranmaktan korumak için, kadınların bazı tavsiyelere kulak vermeleri gerekir. Dondurucu bir gü- ne girerken, ılık bir duş veya vücudu kısmen yıkamak, kan deveranını ko- laylaştırarak ısınmak ve cildi hava- landırmak cihetlerinden faydalıdır. Duştan sonra, banyo süngeri veya yumuşak bir fırça ile ayak bileğin- den vücuda, ellerden omuza doğru friksiyon yapmalı. Böyle bir ameliye, bir ev kadınının bir dakikadan fâzla zamanını almaz. Müteakiben yüz, bo- yun ve ele sürülen az yağlı bir krem, cildi yumuşatır. Dondurucu soğuklarda, yüz mak- yajı pek muhtazam durmaz. Makyaj malzemesinin ufak değişikliklere Pudrayı, ayazın cilde yaptığı tesire göre seçmeli. Bazı ciltler, soğukta so- luk görünür, diğerleri ise güneş ya- nığı gibi kızarır. Solan yüzlerde, al- lığı yanağın her tarafına dağıtıp, üs- tüne pembemsi pudralar sürmelidir. Kızaran yüzlerde ise soluk renkli pudralar kullanmak ve hiç allık sür- memek isabetli olur. Soğuktan çatlıyan dudaklara, Truj- dan evvel vazelin yaymalıdır. Bilhas- sa yağlı ruj sürmeli, fırsat buldukça silip tazelemeli ve katiyyen — dudağı yalamamalıdır. Kış günlerinde, ruj ve tırnak cilalarının pembe gibi açık renklilerine veda e kırmızı tonu- nun canlıları tercıh edılmelıdır makyajı Gunumuzun kadınıiçin, nisbeten ba- sit olan gündüz makyajını yap- mak, büyük bir problem değildir. Fa- kat, malzemeyi bir ressam mahare- tiyle konuşturabilen bir kadın, dahi, gece makyajında bazı tereddutler ve ları arasında belirli farklar vardır. Makyaj malzemesi gündüz hafif, ge- ce nisbeten ağır sürülür. Gece mak- yajında hatlar mübalâğasız, fakat bariz olmalıdır. Maksat, gecenin ışıklarında soluk görünen ve gündü- zün yorgunluğunu taşıyan izleri kay- bettirip, çehreye canlılık vermektir. Makyaja cildi sabun ve alkollü su ile temizliyerek — başlayıp, — pudrayı sürmelidir. Yağlı ve mesaneleri ge- niş olan çehrelere kremli veya ısla- tılmış süngerle sürülen taş pudra, kuru ve hassas ciltlere likid veya toz pudralar tercih edilmelidir. Pudra- dan evvel sürülmesi lâzım gelen al- lık yüze renk ve tazelik verir. Allık, elmacık kemiğinin en çıkıntılı yeri- ne sürüldükten sonra dağıtılmalıdır. Allık, uzun çehrelerde şakaklara, yu- varlak yüzlerde ise çene kemiğinin dolgun kısımlarına — doğru yayılma- lıdır. Gece makyajında en fazla hassasi- yet gösterilecek taraf, göz ve dudak boyanmasıdır. Arzu edilen veya göz rengine uygun far, kapakların her sürüldükten sonra kirpik diplerine doğru kalın çizgiler halin- de koyulaştırılır. Kalemle göze çeki- len hatlar, ne kalın ne de fazla ince olmalıdır. Kalemle yapılan çerçevele— menin göz biçimine uygunluğuna gö- re muhtelif şekilleri vardır. Kalemi gözün iç tarafından başlıyarak, alt ve üst kirpik köklerinden dışa doğru çekip uçlarını paralel iki hat halin- de bırakmak veya yukarıya doğru birleştirmek lâzımdır. Ufak bir fırça ile sürülen koyu kahverengi ve siyah rimeller göz boyasını tamamlar. Gecenin bitiminde, yatağa girme- den önce makyajı iyice silmek, cildi dinlendirmek bakımından muhakkak lazımdır. Esasen, ertesi gün, dinlen- miş cilde makyaj daha kolaylıkla yapılır. 25