6 Nisan 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

6 Nisan 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

M | Harika Yardımcı Müjde... yramı İstanbulda geçiren Celâl ardımcı ve zarif eşi Harika Yar- dımcı pazar günü Ankaraya birlikte dönmeğe hazırlanırken cuma günü Ankaradan gelen bir telefon, dönüş programını değiştirdi. Yardımcı ace- le Ankaraya çağrıldı. İstifa eden Budakoğlunun yerine Adalet Bakanı oldu. Bu bakanlık müjdesini ne za- mandır bekliyen Bayan Yardımcı ko- casını ancak ilemi tebrik edebildi. İstanbulda —. günler zarfında geceleri sık sık Can-Can lokalin- de geçiren Basın Yayın Umum Mü- dürü Altemur Kılıç, bir gece Başba- kanlık Hususi Kalem Müdürü Ercü- ment Yavuzalp ile beraber gazeteci dostlarına rastladı. Abdi İpekçi, E- mil Galip Sandalcı, Özcan Ergüder Basın Yayın Umum Müdürünü dost- ça selâmladılar. Son günlerde bir oğ- lu dünyaya gelen Özcan Ergüder Al- temur Kılıca "Benim oğlanın Vatan Cephesine geçtiğini radyoda ne za- man ilân edeceksiniz" diye espri yap- tu. * İstanbulda Vatan Cephesini kalkın- iş adamlarının konuşma Miri milim, Yalnız Nihat Hamam- cıoğlu rozetini zevkle okşuyor ve "imanımla geçtim" diyor. Cihat Ba- banın yakın arkadaşı Nihat Hamam- cıoğlunun yakın zamanlara kadar ne şekilde konuştuğunu bilenler bu sözü tebessümle karşılıyorlar. * Bebialinin şakacılığı ve esprileriyle şöhret yapmış gazetecilerinden AKİS, 6 NİSAN 1960 Y E T Kayhan Sağlamerin nişanlandığını duyanlar kulaklarına inanamadılar. Hatta Sağlamer bizzat kendisi bu haberi arkadaşlarına açıkladığı hal- de gene inanmakta tereddüt ettiler. ciddi ler Vâfiyi şahit olarak göstermesine rağmen Babıali esnafının hâdiseye inanması ancak birkaç gün sonra mümkün olabildi. Zira Sağlamerin nişanlanma tarihi 1 Nisandı. * Ünü ses sanatkârı eski sefirelerden Müzeyyen Senar bütün çabala- malarına rağmen tekrar Ankaraya döndü. Müzeyyen Senar da gazete- cilerden hoşlanmadığını ikide birde öne süren sanatkârlardandır. Sebebi şu: "Sefirden ayrılmama gazeteciler sebep oldu" Tabii bu onun şahsi ka- naati. "Artık Ankaraya dönmem Hâtıralarım bana yeter" diyen bayan Senar her halde eski fikirlerinden dargınlıklarından vazgeçmiş olmalı ki Ankarada bir gazinoda şarkı söy- lemeğe başladı. * Sin günlerde "başına macera gelen gazeteci" olma sıfatını Kim der- gisinin sahiplerinden Orhan Birgit kazandı. Bundan bir müddet evvel sopalı bir mütecavizin hücumuna uğ- rayan, fakat mütecavizin bilek ka- lınlığındaki sopasını kafasıyla kıra- rak adamı kaçıran Birgit bu defa po- lislerin hışmına uğradı. Mecmuasın- da çalışırken Emniyet Müdürlüğüne "Müdür bey sizi görmek istiyor" di- ye davet olundu, orada Birinci Şube- den İkinci Şubeye kadar uzanan bir iç turizm hareketine mecbur bırakıl- dı, en sonda da sırtından yazım kilo ağırlığında bir kamanın hokkabaz meharetiyle (o çıkarıldığını gördü. Polisler kendisine üzerinin a- ranılacağını bildirmişler, o da tabia- JİNEKOLOG- OPERATÖR Dr. NİHÂL SİLİER Kadın Hastalıkları - Doğum Mütehassısı Muayenehane : Samanpazarı Billur Han, Kat2, No. 32 Tel: 19031 tiyle mümanaat etmemişti. (Fakat bir memurun elini sırtına sokmasını müteakip aynı sırttan hiç görmediği bir kamanın yere düşüvermesi genç gazeteciyi şaşkına (o çevirdi. Polisler Orhan Birgiti "silâh taşımak" su- çundan mahkemeye verdiler. Ancak, mahkemeye verilme hadi- sesi bile olağanüstü bir şekilde geçti. Birgit, sokulduğu Emniyet Müdürlü- günde sırra kadem bastı. Kendisini arayanlar nerede olduğunu bir türlü öğrenemediler, Bunun üzerine avu- katları İstanbul savcısı nezdinde te- şebbüse geçtiler, fakat o da ademi malümât beyan etti. Bunun üzerine durum Ankaraya, C.H.P Genel Mer- kezine aksettirildi. -Orhan Birgit ay- nı zamanda C.HP. nin Beyazıt İlçe Başkanıdır-. Merkez İdare Kurulu azasından Ferit Melen telefonla yeni Adalet Bakanı Celâl Yardımcıyı ara- dı ve kaybolan vatandaşla alakalan- masını istedi. Bakan, henüz mesele- den haberdar bulunmadığını, fakat ilgileneceğini bildirdi. | Nitekim bir kaç saat sonra Ferit Melene Orhan Birgitin keşfolunduğu Oo müjdesi ve- rildi. Orhan Birgit, Emniyet Müdürlüğü- ne davetinden bir kaç saat önce fo- notelgrafla İncesudaki İsmet İnönü- ye şu telgrafı çekmişti: "Teşkilâtı- mıza mensup Üniversiteliler durumu dakika dakika takip ederek emrinizi bekliyorlar. Gelelim mi? Saygılar Bu telgraf ile sırttan çıkan İsen kama arasında zihni bir irtibat kur- maktan kimse kendisini alamadı. Orhan Birgit Kazazede 29