10 Ağustos 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

10 Ağustos 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Cilt; XVIL, Sayı: 312 A 5S Silahlı Kuvvetler İşin doğrusu Kara gözlü, kara kaşlı genç kur- may yarbay heyecanlı ogörünü- yordu. Çabuk çabuk konuşuyor, ba- zı kelimeleri (o yuvarlıyor, sık sık da yutkunuyordu. Yarbayı uzaktan gö- ren ve sözlerini işitmeyen birisi, genç kurmay subayın bir meseleden şikâ- yetçi olduğunu kolaylıkla anlardı. Sözlerinin bir yerinde bir kaç saniye K AKİS HAFTALIK AKTUALİTE MECMUASI tısı yaptığım için doğrusu biraz. da heyecanlıyım. Kusura bakmayın Hâdise, geçen haftanın sonunda Büyük Millet Meclisinin basın için ayrılan merdiven basındaki odasında cereyan ediyordu. Konuşan genç Yar- bay Milli Birlik Komitesi üyesi Sup- hi Karamandı. Basın toplantısı baş- ladığında saatler 14.30 u gösteriyor- du. Karaman hakikaten heyecanlı ve üzgündü. Karamanın yanında lâci- vert sivil elbise giymiş Basın Yayın mum Müdürü Yarbay Ahmet Yıl- R L İ 10 AĞUSTOS 1960 K pek müşkül mevkide bırakmıştı. Ga- zete 5 bin subayın emekliye ayrılaca- ğını, bunlara ihbar mektupları yol- landığını iri başlıklarla bildiriyor ve emeklilik muamelesine (o başlandığını yazıyordu. Haber Ankara mahreçliy- di. Başkentten verilen ve Türkiyenin en ciddi gazetesinde yayınlanan ha- ber, haklı olarak pek çok subayı te- dirgin etti. Herkes iğne üzerinde otu- ruyordu. Herkesin kafasında bir "a- caba?" belirmişti. Milli Birlik Ko- mitesine binlerle mektup ve müraca- durakladı. Uzun masanın etrafına toplanmış olan basın mensuplarına gülümsedi ve yeniden yutkunduktan sonra devam etti: — Ben 30 yıldır Cumhuriyet o- kuyucusuyum. Dün gazeteyi elime aldığımda, inanır mısınız, İrkilmeme sebep, gazetenin manşe- tindeki haberdi. Haberde 5 bin suba- yın emekliye ayrılacağı yazılıydı. Şa- şırdım. Beni buraya, karşınıza geti- ren de bu oldu. İlk defa basın toplan- 6 Başbakanlıktaki basın toplantısı 18! Hücum saati: dız, onun yanında da Yüzbaşı Numan Esin bulunuyordu. Hava gergindi. Hele Esinin yüzünden bir ise adama- kıllı sıkıldığı belli oluyordu. Gazete- ciler Esini şimdiyi kadar bu derece sinirli görmemişlerdi. Hakikaten, geçen haftanın son günleri Milli Birlik Komitesi üyeleri için sıkıntılı oldu. Bir gazetenin Or- dunun o gençleştirilmesi omevzuunda manşete çıkardığı haber Komite ü- yelerini hem üzmüş hem de onları at oluyor, işin esası soruluyordu. Ko- mite üyelerini üzen ve onları müşkül mevkide bırakan hikâye buydu. Genç Yarbay öğle sıcağında hikâyenin esa- sını izah etmek için basın mensupla- rını toplamıştı. Piramidin tabanı.. Yarbay Suphi Karaman evvela Türk Silâhlı (oOKuvwvetlerinin obugünkü durumunu izah etti. Kuvvetler geniş, tabanlı bir piramide benziyordu. Ta- ban, küçük rütbeli subaylardı. İncele AKİS, 10. AĞUSTOS 1960