24 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

24 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Rumen Büyük Elçisi olay mahallinde Hiç yoktan... ca şeyler söylediler. Hepsi, lafla, bu enfur hareketi" takbih ettiler (o ve yarış şta A.P. en ileri gitmek için pek gayretli davrandı. Zaten öğleden sonra da A.P nin liderinden teşkilât temsil cilerine, akla kim gelirse hepsi İsmet İnönüye geçmiş olsun dediler ve bu- nu hem kendi adlarına, hem de parti - leri adına yaptıklarını belirtmeyi unut madılar. Ama İsmet İnönü bu sözlere teşekkür etmek için Meclise geldiğin- yi kederli görünüyordu. Başbakan Mec lis salonuna girerken C.H.P. liler ve Y.T.P. liler ile bazı C.K.M.P. liler ken a en sıradaydı. İnönü Osmanın tam önün den geçti. Fakat Osma kıpırdanmayı bile fazla addetti. Tıpkı onun gibi da- ha başkaları da sessiz ve hareketsiz kal mayı tercih ettiler. Buna mukabil bazı A.P. liler daha da açıkgöz dav- ranmışlar ve hâdiseyi duyar duymaz - âdetleri veçhile - sır olmayı etmişlerdi. Başta Gümüşpala, nin yetkili ve sorumluları, Mesut Su- nanın 27 Mayıs hakkındaki sözlerini öğrendikten sonra pabuçun pahalı ol- duğu intibaını edindiler, geçmiş olsun demekte herkesten ileri geçmeye ça- lıştılar Başbakan Mecliste, sabahki sözle- re karşı çok iltifatkâr bir kaç cümle söyledi. Kendisine karşı gösterilen il- giyi ve teveccühü "memleket hizme- tinde çalışanları Büyük Meclisin hi- mayesi altına aldığı manâsında de- ğerlendirdi ve bundan dolayı (oMecli- si tebrik etti, bunun "bundan sonra memleket hizmetinde çalışacaklar" İ- YURTTA OLUP BİTENLER a bir teşvik yerine geçeceğini belirt- © Ancak A.P lilerde bir ürkeklik, bir endişe, bir korku ve sorumluluk duy- gusunun bulunduğa o dikkatli gözler- den kaçmadı. İnönü, Meclis umumi heyetinde konuştuktan sonra gittiği (gazeteciler kısmında: " Çok rahatım. iz a yerinde Kafam iyi işliyor" Zaten bunlar, or öğle vak ti kendi sesiyle radyoya verdiği ; radyoda bir çok defa yayınlanan kısa mesajından da belli oluyordu. Bu me saj, yurda hemen yayılmak ( İstidadı nı gösteren bir çok söylentiyi kesin o- larak önledi. İlk emareler Di suikast ohaberi oduyulduğun- herkesin aklına "asıl sorumlu" olarak üç yuva geldi: I — İntikamcı eski Demokratlar 2 — Komünistler 3 — 21 Mayıscılar Bir yandan Mesut Sunanın ilk söz- leri, diğer taraftan evinde bulunan ri- saleler ve kitaplar en ziyade ( birinci ihtimâle kuvvet verdi. Üçüncü ihtimâl kısa zamanda ortadan kalktı. Komü- nistliğe gelince, komünist her kılığa girdiği için bir şey söylemek kolay de- ğildir. Ama eğer bu konuda bir ko- Başbakanlık binası ve nöbetçiler Vaka mahalli AKİS/13