24 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

24 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER. münist bir kılığa girmişse her halde bu, bir eski D.P. li ve bir yeni A.P. li kılığıdır. Bu, A.P. nin memleket siyasi hayatında va toplum içinde nasıl bir merkat teşkil ettiğini bir defa ilgilile- rin ve soorumluların gözleri oönüne koydu. Bu bakımdan Genel Kurmay Başkanı Orgeneral Cevdet (o Sunayın Türk Silâhlı Kuvvetlerinin o hislerine tercüman olan telgrafı çok dikkat top ladı. Orgeneral Sunay, hadiseden son ra Başbakana geçmiş olsun diyen ilk komutan olda Suikastı haber alır al- maz Meclise geldi ve hem kendi şahsı, hem de temsil ettiği camla adına en içten, en asil dilekleribı, hislerini söy ledi. Sonra, Başbakana hitaben bir da yazılı mesaj yaptı. İlgi çeken me- saj şudur: "Zatıâlinizin şahsında demokratik Türkiye Cumhuriyetinin mümtaz Baş- bakanının, bütün ömrünü memleket Özden Toker İnönünün evinde telefonlara cevap veriyor Allah doğruların yardımcısıdır. AKİS/14 davalarının en ağır mesuliyetlerini şe refle ve liyakatle taşımakla geçirmiş, meşruiyet ve hukuk nizamının azim- kar ve feragatli mücadelecisi bir vatan evlâdının hayatına kastetmek niyeti ile yapılan menfur teşebbüsten şahsı- mın ve Türk silâhlı Kuvvetler camla sının duyduğu nefret engindir. Milletine büyük hizmetler yapan büyük vatan evlâtlarına karşı bu ka- bil haince suikastler icrasına yeltenen nankör, alçak ve sefil insanlar ve bun- ları tahrik eden şeamet zümreleri mil letlerin tarihi boyunca eksik olmamış- tır.. Ancak, şu hususu bilhassa teba- rüz ettirmeme müsaade buyurunuz ki,sayın Başbakan, büyük milletimi- zin hayatında, her yönden en nazik anların idrak olunduğu bir devrede, mütecaşirine veya mütecasirlerine, şe ret ve haysiyet yoksunluğunun en deni mertebesinde ebedi şerefsizlik mevkii- ni kazandırmaktan başka hiç bir şeye yaramayan bu davranış. Silâhlı Kuv- vetlerimizin kadirşinas vicdanında lâ- yık olduğu derin nefret ve laneti bul- muştur. Türk Silâhlı Kuwvetleri, asil dava- ların mücahitlerini ifna suretiyle a- ziz Cumhuriyete, Atatürk ve 27 Ma- yıs ilkelerine mülewes ellerini uzata bileceklerini sanan, gaflet, dalalet ve ihanet erbabının karşısında dimdik a- yakta ve devrimlerin, hukuk nizamı- nın bekçiliği görevi başındadır ve bu asil görevin imanlı şuuru ile ve benim aracılığımla zatıâlinize geçmiş olsun demektedir. Şahsi tazimleri katarak arzederim. Hadiseyi anlayanlar, Türk Silâhlı Kuwvetlerinin ne demek istediğini an ladılar. Hâdiseyi nefretle telin eden Silâhlı Kuwvetlerden ibaret kalmadı. Cumhur- başkanı Cemal Gürsel Çankaya Köşkün den yürüyerek İnönünün evine kadar geldi. İki devlet adamı bahçede öpüş tüler. Üzerinde paltosu dahi bulun- mayan ve gayet sıhhatli duran Cumhur başkam Başbakana geçmiş olsun dedi, bunun 27 Mayıs düşmanlarının eseri bal az inandığını belirtti ve "Ne si- ne 27 Mayısa bir şey yapabilecek- lerdir” dedi. Şu anda, bütün yurttan İnönüye geçmiş olsun mesajları yağmaktadır ve Gençlik son derece heyecanlı bil şekilde İsmet Paşanın şahsında, onun temsil ettiği bütün ilkelere bağlılığını devamlı olarak göstermektedir. Tahkikatın vereceği neticeler Tür- kiyenin iç politika hayatında oönemli gelişmelere gebedir.