24 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

24 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

likte aşağıya. Koridorlara indiğinde de dudaklarındaki tebessümü değiştirme- Saat 11.55te olanları bilenler, İ- nönünün bu sükünetine ve umursa- mazlığına hayran kalmaktan kendile- rini alamadılar. Dolu bir gün yakan İnönünün o sabah saat 10.30'da Ankara Sıkı Yönetim Ko- mutanı ile Başbakanlıkta randevusu vardı. Orgeneral Cemal Tural kabul e- dileceği saatten biraz önce geldi. O sırada, Halil Efendinin kullandığı kü- yük Opel de Başbakanlığın merdiven- lerine yanaştı. (o Başbakan Orgenerali gördü ve merdivenleri onunla beraber tırmandı. İki adam, Başbakanlık oda- -nda bir süre görüştüler. Konuşma- larında Başbakanlıktan ayrıldı. İnönü, Başbakanlıkta bir saat ka- dar çalıştı. Bazı evrakları imzaladı ve bilhassa. Kıbrısla ilgili olan şifreleri gördü. New York'tan gelen bir şifre üzerinde dikkatle durdu. Sonra, Özel Kalem Müdürü Necdet Calpa Mecli- se gideceklerini bildirdi. İnönü Başbakanlıktan çıkarken a- rabasına, ön kapının önünden değil de İki yan, kapı arasından binmektedir. Bu kapılardan biri ön kapının a ne açılmaktadır ve oraya kimse memektedir. Öteki kapı ise Başba. kanlığa gelenlerin alındıkları kapıdır. Her iki kapının birbirinden mesafesi beş metre kadardır ve iki kapıya da merdivenlerden o çıkılmaktadır. (o Bir kapıya çıkan merdivenlerin tepesiyle mi duran otomobilin arası üç met- red Başbakan ön kapının holüne indi. Kendisini mutad veçhile Başbakanlık Müsteşarı Haldun Derin uğurluyor- du ve Özel Kalem Müdürü Necdet Calp refakat ediyordu. İnönü yan kapı dan çıktı, arabasına binmek üzere merdivenlerden indi. Bu sırada, Cum- huriyet Gazetesinin Ankara Bürosun- dan şişman Halük Besen Başbakan- dan Kıbrıs konusuyla ilgili bir sual sordu. İnönü durdu ve Beseni cevap- landırdı. besen kendisini arabasına kas çük © ett ük Opelin burnu sokağa çev- ki “Sani İnönü arabasına, sol ka- pıdan bindi. Fakat Başbakanın ade- ti hemen sağa geçmek ve o tarafa Necdet Calp arabanın bindi. Ancak İnönü sağ tarafa geç- medi. Halük Besera daga bir şeyler soruyordu. Arabanın sol penceresini açtı ve tanıdığı, o sevdiği gazeteciye braz daha bilgi verdi; bunları dikkatli yazmasını istedii Öteki tarafta Bil aşbakanın Cemal Turan kabul et- tiği sıralarda, Opelin arasında dur- duğu iki yan ka d racaat ederek Başbakanı görmek iste- diğini bildirdi. Bir dilekçesi vardı, onu takdim edecekti. İki gündür Başbakan tarafından kabul edilmek için geli- yordu. Adı Mesut Sunaydı, Kayseri- liydi. Daha sonra suikast olup bittiğin- İnönunün Opelindeki YURTTA OLUP BİTENLER de. Başbakan İnönü Mecliste gazete- cilerle' konuşurken şöyle dedi: — Eğer bana haber vermiş olsa- lardı, Kayseriden bir işçinin geldiği- ni ve beni görmek istediğini bildirse- lerdi kabul eder, ne istediğini sorar- dım. İyi mi ederdim, fena mı, bilmi- yorum" dedi. Fakat Mesut Sunanın teşebbüsünü Başbakana il vermek imkânı ol- madı. İlgililer Mesut Sunaya Başba- kanın bu salağa çok meşgul oldu- Şunu, onun için beklemesi gerektiğini bildirdiler. Mesut Sıma Müracaat ma- hallinden Ayrılmadı ve orada büzül- dü kaldı. z sonra, Paşanın çık- makta olduğu haberi duyuldu. Mesut kurşun delikleri Su uyur, düşman uyumaz AKİS/7