3 Nisan 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

3 Nisan 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

TÜLİDEN HABERLER tanınmış bir kimsedir ve hareketi üs- tadın, yaşı ilerlemiş de bulunsa for- munu kaybetmediğini gösterdi. Ankara Yeni aristokrasi "Burgibanın Ankarayı ziyareti, yönünün yanında bir de sosyal cephe yarattı. Çok kimse, 1965 ilkba- harının başlangıcında 1950 yazının başlangıcını hatırlalı. (o Yeni iktidarın kendilerini iktidar olmaya alıştıran büyükleri ve eşleri çekingen tavırları, eksik elbiseleriyle dikkati çektiler. Bu yüzden, bunların bir çoğu, frak ve u- zun tuvalet giyilmesi gereken davetle- re gidemediler. Bazıları ise, kendileri - siyasi sa -salamlı, dilli, peynirli, ançuezli a- kentin yeni aristokrasisinin bir nevi; yırması yapmaksızın- hepsini yedi. Bayan Dinçerin galaya yemek yeme- den geldiği anlaşılıyordu Gecenin smokinsiz büyüklerinden bir başkası yeni İmar ve İskân Bakanı Recai İskenderoğluydu. İskenderoğlu da, her halde "Benim şahsiyetim kâ- fi" diyerek kıyafet kanununa uyma- mıştı. Mamafih Bilgehan ve İskender- oğlu herkesin smokinli bulunduğunu bütün ge sokuldular, fazla kimsenin gözü- ne görünmediler. Smokinli Bakanların umumiyetle son modaya şal yakalıydı. ceketleri ise uygundu ve Bazıları yeni yeni ko- Operada smokinsiz Bilgehan İntibak ne gönderilen davetiyelerin "kıyafet" kısmına bakmamayı tercih ettiler. Me- selâ Cumhurbaşkanının Operadaki da- vetinde yeni Milli Eğitim Bakanı Ci- hat Bilgehan, herkes smokinliyken, gündelik elbisesiyle dikkati çekti. arasında "tecrü- eski akan eşlerinin görünen kimse içti ve masanın kendi tarafına düşen kısmında hemen ne kadar kanape var 28 smokinli Bayülken ile devri kuyordu. Smokini eskiden o kaldığını belli eden yeni Bakan İhsan Sabri Çağ- layangildi. Bakan hanımlar, içinde kendilerin- den emin görünenler Turhan Kapantı- Devlet Bakanının eşi Necla Altınsoy, Sağlık Balkanının eşi Güler Sükan ve Sanayi Bakanının eşi daha ziyade kocalarının yunda seyretmeyi daha ihtiyatlı bul- dular. Böylece Burgibanın ziyareti Baş- takdimi yerine geçti. Ancak, bu ziyaretten çok şey bek- leyen iki meslek erbabı şimdilik fazla bir şey elde edemedi: Kadın berberle- riyle kadın terzileri. Başkentli hanım- ların kuvaför ilâhı Zeki, kırık dökük göçmen türkçesiyle, yeni aristokrasinin saçlarını kendisine yaptırtmaya baş- layıp başlamadığını soran bir müşte- risine: — Daha gelmediler, Hanımefendi" dedi. "Hanımefendi" sordu: — Peki ,ne zaman larlar, Zeki?" gelmeye baş- Zeki şöyle cevap verdi: "— Gelirler Hanımefendi, gelirler.." Ankaranın iki ünlü terzisi, Vedia ile Faize de aynı bekleyişin içindedir- ler. Vedia, Burgibanın ziyareti sıra- sında bir AKİS'çiye şöyle dedi: "— Yeni Bakan hanımlarının ço- gunun henüz bizden haberleri yok. Ha- erinde giyini- ndan sonra müşterimiz ol- malarını bekliyoruz..' Faize ise ne Burgibanın ziyareti, ne de başka vesileyle henüz bir yeni Bakan eşinin kendisinin kapısını çal- mamış olmasından dolayı üzgündür. Bunun bir sebebi de Bayındırlık Baka nının eşi Mualla Alpin Sanayi Bakanı nın eşi Güner Erdemin, Adalet Baka- nının eşi Yüksel Baranın, Enerji Tabii Kaynaklar Bakanı İnce sesli, T.R.T.düşmanı Mehmet Turgutun eşi Türkân Turgutun kendi elbiselerini bizzat diktiklerini gazete röportajların da bildirmiş olmalarıdır. Mamafih, Burgiba şerefine verilmiş olan davetlerin birinde Başkentin yaş lıca, tecrübeli sosyete mensuplarından biri şöyle dedi: "— 1950'de Demokratlar da böy- leydi. Sonradan, en pahalı dükkânla- rın baş müşterileri onlar oldular. Me- sele, alışmanın başlamasıdır. Hele bir defa "geldik, gitmeyiz" havası da bir iktidara hakim olursa o aristokrasinin görünüşü şıpın işi değişiverir.." Buna karşı Yüksel Baran ise Hükü- metin geçici olduğunu, onun için yeni elbiselere bu yeni aristokrasinin fazla ihtiyaç o hissetmeyeceğini (o söylemekle mukabele etmektedir. AKİS, 3 NİSAN 1965