3 Nisan 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

3 Nisan 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Sayı: 563 Cilt: XXXII Yıl: 11 Sahibi ve Başyazarı: Metin Toker Yazı İşleri Müdürü : Y. Yüksel Erdem Bu sayıda Yazı Kurulu : İç Haberler Kısmı: Kurtul Altuğ, Güneri Civaoğlu, Teoman Erel, E- gemen Bostancı, Tunca Aksoy (İs- tanbul), Seyfi Özgenel (İzmir) — Dış Haberler Kısmı: Haluk Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan — Tüli Sezgin, Hüseyin Korkmazgil — Sinema: Nijat Özön. Resim Ali Parmakerli Kapak Kompozisyonu SAN Organizasyon Kapak Baskısı Teknik Ofset Fotoğraf Sungar Taylaner Erdoğan Çiftler Klişe Hürriyet Klişehanesl Birlik Klişe Atölyesi Yazı işleri Rüzgarlı Sokak No 15/2 Tel: 11 89 92 P.K. 582 İdare Rüzgarlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 12,50 lira 6 aylık (25nüsha) 25,00 lira I senelik (52 nüsha) 50.00 lira İlan şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 3000 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : 141965 HAFTALIK. AKTUALİTE DERGİSİ Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları. Yayun hayatımızın ll. yılını tamamlamak üzere olduğumuz bir sırada, size yepyeni, renkli, canlı bir dergi sunuyoruz. Bu. Il yıldır bizim idealimizi teşkil etmiştir. Fakat tümen tümen imkânsızlık bizi bunu başarmaktan ala- koymuştur. Şimdi bunların bir kısmını yenmiş bulunuyoruz. Ötekileri de zamanla ve sizin esirgemeyeceğiniz ilginizle yenmeğe muvaffak olmak bü- yük hedefimizdir. AKİS bu sayısında bir tarihi göreve başlıyor. Kitap haline getirilebile- cek şekilde yayınladığımız ""İsmet Paşayla 10 Yıl" serisi Türkiyenin demok- ratik rejim itibariyle belki de en önemli devresinin tek esaslı Ee e kil edecektir. Türkiyede bu hikâyeyi en fazla bilgi, en fazla yetki ve en zip şekilde yazabilecek bir kaç kişi varsa onların o başında mutlaka Metin Toker gelmektedir. Kader bir usta gazeteciyi bu yıllarda, hadiselerin âdeta ruhunu teşkil eden İsmet Inönünün yanında bulundurmuştur. Metih Tokeri bu on yıl içinde aldığı notlar bugün o devrenin bilinmeyen bütün perde arkasını aydınlatacaktır. "İsmet Paşayla 10 Yıl" serisi dört büyük kısmı ihtiva edecektir. Bu haf- ta başlayan I. Kısım 1954-57 yıllanan. II. Kısımda 1957 seçimlerinden 27 Mayıs 1960'a kadar geçen yıllar anlatılacaktır. O kısımda Türkiyenin bir ihtilâle doğru açıktan ve âdeta koşar adımla nasıl gittiği gözlerin önüne hadiselerle serilecektir. III. Kısım 27 Mayıs 1960 ile 27 Ekim 1961 seçimleri arasıdır. M.B.K. Devri adı verilebilecek o devrede Türkiyenin bir askeri ida- reden tekrar demokratik rejime nasıl, hangi kuvvetlerin tesiriyle ve ne gibi mukavemetler kırılarak geçtiği bütün tafsilatıyla ve ilk defa olarak anlatı- lacaktır. Serinin IV. Kısmım Inönünün Başbakanlık yıllan dolduracaktır. Üç koalisyonlu ve iki askeri darbeli bu devre meraklı hadiseler bakımından kendisinden önceki devreleri aratmayacak zenginlikte olmuştur Okuyucularımıza seriyi teşkil eden yazılan muntazam halde saklamala- rını tavsiye ederiz. Eser, ciltlettirildiğinde kütüphanelerin en ilgi çekici ki- tabını teşkil edecektir. u sayısından itibaren 125 Kuruşa satılacaktır. Bütün dergile- rin 125, 150. hattâ 250 Kuruşa satıldığı bir sırada, kapakta ofset baskıya geçmemiz bizi de öteki arkadaşlarımızın fiyat seviyesine gelmek mecburi- yetinde bırakmıştır. Okuyucularımızın bizi anlayacaklarını ümit ediyoruz. Saygılarımızla içindekiler Yurtta Olup Bitenler 4 Dünyada Olup Bitenler o 25 Millet 4 oTüliden Haberler. 27 Haftanın İçinden 5 Sosyal Hayat 30 İsmet Paşa ile 10 Yil 13 Sinema 33 3