February 18, 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

February 18, 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

SİNEMA olmazsa gençler arasında, genç sa- natçılarda, modacılarda, reklâmcı- larda, müzikçilerde yaşayışı, göre- nekleri ahlâkı etkileyen devrimden yanadır. Bu gençlerin hepsi "pop art" hareketinden ilham almakta- dırlar. Thomas, her ne kadar anar- şizmden başka kanun tanımadığını söylerse de, bir tören kadar inceden inceye hesaplanmış bir hayat sürer. Geçen yıl Londraya gelmiş, Monica Vitti "Modesty Blaise"i çevirirken uzun süre kalmıştım. O vakit Lon- dranın böyle bir filim için bulun- maz bir dekor olacağını farkettim. Ama, Londra üzerine bir holmde ve hiç şüphesiz Pariste de geçebilir Güçlü bir kadro Antonioni, "Blow-Up"ın senaryo- sunu, her zamanki senaryocusu Tonino Guerra ile birlikte yazdı; ayrıca genç ingiliz oyun yazarı Ed- ward Bond'un yardımını da sağla- dı. Geçen tiyatro mevsiminde "Sa- ved" adlı oyunuyla İngilterede bü- yük bir gürültü koparan ve oyunu birçok yerde yasaklanan Bond, ö- zellikle konuşmaların o hazırlanma- sında önemli bir rol oynadı. "II De- serto Rosso - Kızıl Çöl"den sonra "Blow-Up'"ta ikinci renkli filim de- nemesine de girişen Antonioni, il- kinde olduğu gibi bu filimde de gö- rüntü yönetmeni Carlo di Palma'nın ustalığından yararlandı. "Blow-Up" aynı zamanda İngilterenin en tanın- mış "pop" orkestrası "The Ani- mals"m müziğiyle süslendi. Fakat Antonioni'nin "Blow-Up"- ta karşılaştığı yeni ve aynı zaman- da güç durumların başında, filmi ingiliz oyuncularıyla ingilizce çevir- mesi geliyordu. Gerçi Antonioni İ- talyadaki filimlerinde de yabancı o- yuncuları sık sık kullanmıştı ama, "Blow-Up"un oyuncu kadrosu he- men bütünüyle tam ingiliz özelliği taşıyan oyunculardan meydana geli- yordu. Hattâ filmin baş kahramanı m fotoğrafçı Thomas'ı canlandı- David Hemmings'i bir amatör AKİS tiyatro topluluğunda keşfeden An- tonioni olmuştu. Hemmings'in daha önceki sinema tecrübesi Clive Don- ner'in "Some People" filminde oy- namaktan ibaretti. (Buna rağmen yapısı, tipi ve oyunuyla Hemmings tam Antonioni'nin tasarladığı Tho- mas oldu. Öbür oyuncularsa ingiliz perde ve sahnesinin yeni "as"ları arasında yer alan Vanessa Redgra- ve -parktaki genç kadın- ve Sarah Miles'tı. Thomas'ın stüdyosundaki genç modelleri de Pegey Maffitt ile Veruşka canlandırmaktaydılar. (Basın A: 20248) — 58 18 Şubat 1967

Bu sayıdan diğer sayfalar: