18 Şubat 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

18 Şubat 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS Cilt : XXXVII HAFTALALIK AKTÜALITE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Sayı : 661 o 18 Şubat 1967 Gazetelerde Millet Yeni komünist taktiği! ği Paşanın tabiriyle "yem ara uçan kuşa komünist diyen- ler bu hafta Türkiyede çok kim senin gözü çevrilmiş bulunuyordu Zira komünizmin ekmeğine bol yağ sürebilecek bir zihniyet, elinde bir tasarı, Mecliste boy göstermiş, tasa rısını Maliye Komisyonundan da geçirmişti! Tasan, AP'nin pek sinir lendiği Servet Beyannamelerini kal- dırıyordu. İsim olarak kaldırıyordu! Zira kalkan usule karşı yeni öyle bir kaç usul getiriyordu ki mükellefler ge- ne servetlerinin beyanını yapıyor- lardı. Yani, gene bir kontrol bahis konusuydu ve şayet hâlâ yeni bir 4 Servet Beyanının kaldırılmasıyla Lâfla peynir gemisini yürütenler Varlık Vergisinin korkusuyla yaşa- yacak kadar budala kimseler kal- mışsa bunlar gene korkularında de- vam edeceklerdi. Tasan,mahiyeti itibariyle zâten biliniyordu ve bu mahiyeti eski Ma- liye Bakam, gidişe ayak uyduracak kadar suples sahibi olmayan İhsan Gürsan açıklamıştı. Demişti ki: "Canım, bunları isim olarak kaldı- rıyoruz ama, esaslarını aynen mu- hafaza edeceğiz!" Servet Beyanna- eline karşı "gösteriş kampanya- AP'nin seçimlerde, tabii kafa- b vergilerin açıklanması usulü- nün de, Servet Beyannamelerinin de kaldırılacağı vaadinin hiç olmaz- sa tutuluyor gibi gösterilmesi o he- defini güdüyordu. İşte bu, "yem arayan uçan kuşa ilgili haberler komünist diyenler"de bir şüphe ya- ratacak nitelikte davranıştır. Zira vergi konusunda konan bu tedbir- ler, toplumdaki servet düşmanlığı gelişmesini (önleyici sosyal yanları mali yanlarından daha kuvvetli ted- birlerdir. Türkiyede nedir, servet düşman- lığım körükleyici hususlar? Haksız edinilen o servetler ve kazanmasına rağmen vergi ödemeyen zenginler! Bir insan, Servet Beyannamesiyle, her yıl ne kadarlık bir servete sa- hip bulunduğunu bildirirse ve her- kesin ödediği vergi ilân olunursa kazançlar karşısında "Helâl olsun" demek, türk âdetlerine daha uygun bir- davranış teşkil ediyordu. Bun- lar, komünistlerin elinden bazı si- lâhları alıyordu ve komünizmle ger- 18 Şubat 1967