8 Ocak 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

8 Ocak 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

bahsederken, maymunı Sabife 4 Nevyork borsası Borsa civarında küçük bir sarraf dükkânının kirası 1 milyon liradır Dünyanın en büyük borsası Nev- yorktadır. burada her gün mil- yarlarca esham satılır, milyarlarca liralık borsasında bir gün içinde milyonlar kazanıp milyonlar kay- betmek işten bile değildir. bu borsa - Nevyorkun — meşhur Val Strit — caddesindedir. — bu cadde baştan başa bankalar esham ve tahvilât acenteleri ile doludur. Onun — için Val Strit caddesinde kiralar çok yüksektir. Size bir fikir vermek için bir misal gösterelim: Hani şu bizim borsanın civarındaki küçük, mir mini sarraf dükkânları yok mu? İşte Nroyorkta Val Strit cadde- sinde böyle bir dükkânın senelik kirası 500,000 / dolar, yani bizim paramızla şöyle böyle 1 milyon hiradır. Val Stritte halk sabahtan akşama kadar karmca gibi kaynaşır, mu- amaleler işaretle yapılır. Sön senelerde Amerikada bor- Sa oynamak hırsı çok artmıştir. 928”senesinde Nevyork borsasında şimdiye kadar görülmemiş dere- cede çok iş olmuştur. bunun bir sebebi de son reisi cumhur intihabıdır. bu intihapta kazanacak — fırkaya göre esham — düşecek, bir kısım da yükselecekti. bunun için kendi fırkasının ” galip geleci bazı Borsanın balundüğu — Valstrit olan bir çok kimseler esham alıp satmıştır. intihap neticesinin ma- küm olduğuü gün bir çok yeni milyonerler peyda olmuş, binlerce seler de servetlerini kaybet- mişlerdir. yapılan bir hesaba göre son intihapta — kazanan — cumhuriyet fırkası 13,5 milyon ira sarfetmiş- tir. Demokrat fırkasının masrafı da aşağı yukarı bu kadardır. bor- sada bir elden başka ele geçen para da hesap edilirse intihabat 100 milyon liraya mal olmuş de- mektir. Hayvanlarda analık.. Yavrularına fazla şefkat gös- - teren hayvanlar, maymunlarla deniz aslanları imiş! Geçen sene cenubi Afrikaya Seyahata giden Kapten Şmnit tet- kik heyeti Amerikaya avdet ettiği hati (hakkında mütead. gaman dit konferanslar vermiştir. Kapten Şmitin verdiği matümat meyaninda bir çok maraklı safhalar vardır. Bunlardan n ziyade göze çarpan mevzulardan biri deniz aslanları İle maymunlardır. Kapten Şimit, bu hayvanlar kadar yavrularına şefkat - ğösteren bir mahlük görmediğini söyliyor. Deniz arslanı denilen ve denizde yan, köpek balığına güşabih hayvanin — senede bir defa yalnız bir yavra doğurduğu ve vrasu fç aylık oluncaya kadar er sabalı sahile çıkarak göneşte Şavrusunu emzirdiği görülmüştür. Deniz asalanı uraktan bir adam ince derhal yavrusunu denize götürür ve kefidisi 'bir düşman gibi gelen adamı deniz kenarından gözet- dermiş. Kapten — Şmit bu . havalideki maymunların da hassasiyetinden bahsederek, cİnsi giltikce azal- makta olan Koliz maymunlarının yavralarını, bir insan gibi kuca. İşindan ayırmadığını söyliyo Kapten Şimit, bir kum yıgınının üslünde yavrusunu kecağına almış bir maymumu görerek ona bir az geker uzatmış, fakat yavrusu hasta olduğu için yanından ayrılmayan Atası, seyyaha hazin hasin baka- tak ağlamıştır. Amerikalı seyyah ba hadiseden, tapki bir İnsan gibi ağladığını ve gözlerin- den akatı yaşların yerdeki kumlarin üstüne döküldüğünü hayretle gördüğünü söyliyor. Yavrusunu kucağında taşıyan bir maymun Hediye edilen adada ne var? Geçenlerde - ingilizler tuttular Norveç hükümetine koskocaman bir ada hediye ettiler. Norveç hükümeti bu büyük iltifat üzerine ingiltereye teşekküratta bulundu. Norveçliler derhal * Buve ,, is- mini taşıyan bu adaya gittiler fakat agızları hayretten bir karış açıldı ve ingilterenin cemilesinin sebebini © zaman anladılar. Çünkü Buve adasında koskoca- man bir yanar dağdan başka ne in vardır ne de cin... Kuş uçmaz kervan geçmez bir yer. Bu Adayı 1733 tarihinde Buve isminde bir Fransız seyyahı keşfet- miş ve buraya kendi — ismini yermişti. Köpeklere balı En eözel ölbise müsabakasında birinci gelen köpek Londrada her sene bu mevsim- de gayet garip bir balo verilir. Pek büyük bir rağbet gören bu | balo yalnız köpekler içindir. Bu | baloya her köpek sahibinin köpe- | otüme,, olark getirmesi | şarttır. Bir hakem heyeti köpek- | | lerin en güzel kiyafetlerini birinci ilân eder ve bir mükâfat verir. Bu seneki baloda birinciliği ledi Vinvraytin Solot ismindeki köpeği kazanmıştır. Lolot Holandalı bir köylü kızı elbisesi giyimiş ve baloda arka Ayakları üzerinde durarak salonları dolaşmıştır. Yeni bir baston modası Tagilteriile: Sünüklkdinin ü dast olarak kadınlar bir nevi baston kullanmağa karar vermiş- derdi. Ki mevelin üçüncü günü Londra « Süfrajet » — klübünde ietima eden kadınlar, bu - baston meselesini — ihtas — etmişlerdi Klüpte zekâ ve talâkatiyle şöh- et bulan Mis Ruby, — huzsara bir — baston — göstererek, — bunu Londranın maruf anatkârına imal ettirdiğin miş ve h kesin bundan birer tane sipariş etmelerini tavsiye etmiştir. Mis Rubi ve bastonu Bu bastonun baş tarafı toparlak ve uew sivridir. Klüp azaları, bastonu bir az kalın bulmakla bera- ber şeklen kabul etmişlerdir , Tondrada baston modası taam- ABüm etmeğe başlamıştır. Tayyare Balosu Kânunusaninin oo yedinci per- şembe akşamı (Perapalas)ta veri- lecek Tayyare balosunun fevkalâ- de mükemmel olması için azami gayretle çalışılmaktadır- ÖL GN bi sbelmlr de satılmaktadır. üç, zat için dört, altı, sekiz liradı ALHAMRA sınemasında (LEON TOLSTOY ) un lâyemut şaheseri ANNA KARENİiN muazzam ve muhteşem filiminin ilk iraesi münasebetile BÜYÜK GALA MÜSAMERESİ unufulmaz (ŞEHV_E'I ve ŞEYTAN) nam aşk ve guram filiminin mübeddiler sehhar ve işvebaz (GRETA GARBO) ile sevimli ve kıymettar (COn JıLBERT) REKS İNGRAM Mümes- silleri ALIS TERİ IVAN PETROVİÇ | Önümüzdeki çarşamba OPERADA | Vazıı Sahne (Leons Pere ) Bu gün : ÇA Devler Muharebesi Lokland adalarında cereyan eden kanlı ve müthiş deniz muharebeleri LÜKSEMBURG SİNEMASINDA Genç kızlar ne isterler ? Telefon matmazelinin cevabı: Eyi bir koca... Genç banker Herman Fuks ile telefoncu kız nasıl evlendi ? Almanyanın Kolonya şehrinin | bankerlerinden Herman Fuks tele- fon matmazellerinden pek müşteki imiş. Ne zaman bir uümero isteği” muhkkak “bu nümero ceyap ver- miyor, yahut “meşgüldür,, gibi cevaplar alırmış. bir gün sabrı tükenca Herman telefoncu kıza : — Matmazel eğer aradığım nü- meroyu derhal verirseniz istedk iniz hediyeyi size alacağım, de- mişti bu vat üzerine geçn kız der- hal muhabereyi tesis etmişti Herman mükâlemesini ten sonra kıza ne arzu/ etti sormuş, genç kız da: — Eyi bir koca istiyorum ce- vabını vermiştir. Herman bu kadar açık kizı germek istemiş ve görüşün- ce kızı pek şirin bulmuştur. Aile- sini tahkik (ederek temiz. bir ai- lenin kırı olduğunu öğrenince Gret bauman isminde olan bu kıza Grette için ge- ti olmuştur. La Moris (Siks Ru Moris) otomobiller tecrübelerinde bulunmak üzere Moris — komersiyal - ticarethanesi tarafından bir mümessili mahsus göndermeğe — karar — verildi kemali ehemmiyetle alâkadaranın enzarı — itlama vazolunur. — İşbu otomobiller Türkiyada külliyetli mıktarda/ istimâl edileceği temin olunmaktadır. bir koca bulan telefoncü kız Matmazel Gret Bauman mYeni efendiler* yüzünden kopan fırtına Geçenlerde Fransada yeni efen- diler isminde bir filim yapıldı. bu filimde Fransız meb'usları ile inceden inceye alay edilmektedir. Filimin bir sahneci Paris dansör- lerini Fransız meclisi meb'usa- 'nında göstermektedir. Yeni efen- diler filimi Fransada dehşetli dedi koduyu mucip oldu. Filim tam oynanacağı esnada sansör idaresi işe karıştı ve yeni efendilerin halka gösterilmesini sureti kat'iyede menetti. Filiml çekenler buna itiraz ettiler. Nihayet mütehassıslardan mü- rekkep bir heyet toblandı ve filimi uzun uzun tetkik etti, netice- de filimin gösterilmesine müsade olundu. Evelce filimin — gösterilmesini meneden sansöre fransız gazete- leri ateş püskürüyorlar.