9 Ocak 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

9 Ocak 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

Sırpların vaziyeti Hırvatların reisikralı tehdit Belgrat 6 (Fos) - karşı gayet tehditkâr Koroşeç, Vukiçeviç, mürekkep bir kabine Hırvatların hududu g: sözle değil fakat fi larını beyan etmiştir. Sofya 7 (Fos) — Sırl burada derin bir tesi (Makedon: edenlerin hakıkatta « Bela Ruka-Beyazel » cemiyeti olduğunu ve şim arasında hakikt bir müca Makedonya gazetesi devamla diyor ki: Belgradın diktatörlüği raftariarı Temehtedir. Atina mahafili nıkb n Atina 9 (Fos) — Salâhi, Türk-Yunan müzakeratının neticesi kakk nikbindir.Müzakezatın inkişali hakkında gelen haber- ler bu nikbinliği haklı gö: Bu akşam rüzgâr kar yağacaktır Evelki gece başlıyan fırtına bütün — şiddetile — devam — edi- yor. Fırtına yüzünden limande bir kaza olmamıştır. yalmız bazı lar gece yarısı esen şiddetli yüzünden — demir — taramışlardır. Mamafih bir. kazaya meydan verilmemiştir. Fırtına / karadenizde — şiddetle devam ediyor. Seyrisefain idaresi Karadenizde bulunan vapurlarile telsizle muhabere ediyor. Alıman haberlere göre vapurlar muntazaman yollarına devam ediyorlar. bunlar- dan Karadeniz vapuru şiddetli bir fırtınaya tutularak Polathane li- manına iltica etmiştir. Cumhuriyet ineboluda bulunuyor. de şiddetli fırtımaya tu- tulan Vatan vapuru dün hiamanı- miza gelmişt Rasathaneden aldığımız malü- | mata göre bu sabah saat 7 de tazyiki nesimi 765 derece idi. bu sabah hararet âzami 1, asgari 3 Otomobil kazası Dün şehrimizde üç kazası olmuştur: 1 — Mercan yokuşunda şoför Fedai idaresindeki otomoabil Ali Riza efendiye çarpmış, bafif surette yaralanmı 2 — Gülhane parkı önünde bir otomobil tramvay raylarını temiz- liyen amele Rasite çarpmış, ko- otomobil lundan yaralamıştır. 3 — şoför Cemalin otomobili Sultan hamamında bir manda arabasına çarpmış araba hasara uğramıştır. Hırvatlar reisi M. Maçek huzura kabul edildiği zaman Kral Aleksandra anda kanunu esasinin tatili uyandırmıştır. gazetesi Sırbistanda memleketi idare için Damoklesin kılıcı gibidir. Sırbistanda yaşayan unsurlar vukubulan tebeddülü korku ve dehşet ile karşılamakta, ve bu tedhiş idaresi yerine khendileri için sulh ve hürriyet yıldızının doğmasmı bek- ediyor bir lisan kullanmış, ve Spaho fırkalarından teşkil edildiği takdirde ayrı malüm bir cidale, 'at mücadelesine atılacak | aske ndihakimler ile mahkümlar dele başladığını yazıyor. ü Büyük Sırbistan ta- yettar mahfil Ankaradaki nda pek eriyor. 4 Fırtına devam ediyor : hafıfleyecek fakat | sıfır idi, Dun akşam rüzğâr şimab dan âzami 15 metro sür'atle esmiştir. bu gece rüzgâr mutevassıt bir şiddetle esecek ve fırtına hafifleyecektir. Gece hafif kar yağması muhtemeldi: Odun ve kömür Son fırtına ve havalafin birden | bire soğumasından istifade ederek mahrukat / fiatlarını ” yükseltmek isteyen odun ve kömürcülere tesa- düf ediliyor. Oduncular iki gün evel sattık- ları odun ve kömür fiatlarını der- hal yükseltmişlerdir kimseler Şehremanei diye dairelerine şikâyette bulunul- muştur. Emanet evelce istanbulda mev- cut bulunması lâzım gelen odun ve kömür istok miktarını tepit ettiği için, fırsattan istifade et- mek istiyen mahrukat satıcıları | hakkında takibat yapacaktır. Sivasta hadise yok Sivasta bir -kaç kişinin tahri- kâtta bulunduğu hakkında evel gün İkdam refikimizde Ankaradan | gelmiş bir telgrafn: | Kaberi: Son saat g bas etmiştik. Yaptığımız tahkikat verilen ha- bazin doğru olmadığını gösterdi- ğinden dün lâzım gelen tekzibi Yazmıştık. Matbuat müdüriyeti u- mumiyesi de bu haberi tekzip | etmiştir. bursadaki mevkufların -Pazar günü muhakemelerine başlana- Maunl vekilılı İsmet Paşa hz. deruhte etti Necati beyin irtihali üzerine | inhilâl eden maarif vekâletini V, Basvekil Ismet Paşa hazretleri ilâveten - derahte etmişlerdir. || lemet Paşa hazretleri bu mü- (|| nasebetle maarif idarelerine şu tamimi göndermişlerdir: “Maarif vekâletini deruhte ettim. Vekâlet işlerini görme- ge başladım. Bu zamanda maarif işleri milli meselelrin || 'en önündedir. Bu kadar ehemmiyet kaza- | nan işlerde muvaffakıyet için | | maarif ailesi mensuplarının vazife severliğine, çalışmala: Porına, yardımına güveniri: Memurların derecelei Tetkikat bit- mek üzeredir Ankara, 8 (Husüsi) — Şurayi Devlet dün memurların derecele- rini tespit eden projenin tetkika- tına devam etmiştir. Tetkikat M. Grandinin seyahatı “Atina 7( Fo ) — M. Grandi si günü buraya geldiği ine İtalya barp ge- ktür Müessesatta Türk Memur istihdamı Fabrika, banka, ve sair mües- selerde bir çok vazifeleri ifa edecek türk memurları bulunduğ u halde ecnebi memur istihdamı hakkında musarrah memnuiyetten iken bu gibi bazı mücsseselerin her hangi vazifede türk memur istihdam edilmeyip ecnebi memur istihdam ettiklerini haber alan makamı aidi bu bapta tahki- kata başlamı Kaçak rakı satan kadın Adanada evinde kaçak rakı imal ederek satan Zehra isminde bir kadın bir hafta habis cezasına mahküm edilmiştir . Kâst oynarken kavga Dün yenişehir caddesinde bir oynıyan. kirkorla ki y cebinde bulunan makası ile Haykoyu elle- rinden -cerhetmiştir. kirkor desi edilmiştir Adanada bir infil Adana belediyesinin 5 kânunu sani kurtuluş bayramı şenliklerinde atılmak Üzere ihzar ettihi havai fişekleri bir araba ile getirilirken tütün inhisarı Fabrikasının beri- sinde birdenbire infilâk etmiştir. infilâk çok şiddetli olmuş, yükse- len duman sütunu ta bağlardan görülmüş! infilâkın sebebi anlaşılmamıştır. bu hususta tahkikata devam olun- maktadır . Nüfusça bir yoktur. infilâkın şiddetini duyanlar ve göğe yükselen duman sütununu renlerden bazıları baruthanede bir infi fabrika kazanında iştial vukuuna zayiat caktır. hükmetmişlerdir. . Proje heyeti vekile- ik olduğuna ve yahut bir | Ankarada Türk-yunan müzake- ratı yeni bir tevakkuf devresine girmiştir Şehrimizin alâkadar mahafiline gelen malümata göre bundan evel Ankarada emlâke ait bütün işler prensip halde - henüz mükavele şekline inkilâp edecek şekle girmemi; Müzakere etabli meselesine temas etmiş ve bunun üzerine yunan sefiri M.Papa hükümetinden tali- mat almak lüzumunu hissettiğinden müzakeratta tevakkuf devresine girmiştir. Verilen — malümata — nazaran mübadele komisyonunun meşgul olduğu ve senelerden beri bir türlü halledilemiyen meseleler hakkında bey ve M. Diya- | Cemal Hüsnü Tıp fakültemiz ( baş tarafı birinci sahifada ) zünden laboratuvarları tamamile ihmal ediyorlar. Dersler yalnız nazariyat üzerine veriliyor, müşa- hede esası ihmal ediliyor. Bir zamanlar okuuttuğu derste geçen bir hastalığı talebeye izah için günlerce dolaşarak hasta arayan profösörler bu —gün derslerini vermekle iktifa ediyorlar. Son zamanlarda bazı müderri: lerin aralarma ziddiyet - girdi; bir kısım seririyatların lagvı için uğraşıldığı da söyleniyor. Eğer doğru ise memleketin ilim hayatı namıma pek ziyade şayanı teessüftür. bu gün muhakkak olan bir şey varsa oda bir kısım müderrislerin derslerini ihmal ettikleri, şöhret- lerine güvenerek tetebbüate pek © kadar ehemmiyet vermedikleri- dir. Halbuki memleketin doktora, bilhassa eyi yetişmiş doktora çok ihtiyacı vardır. Bunu temin için Aher şeyden evel fakülte müderris- lerinin, büyük doktorlarımızın mün- hasıran kendi meslekleri ile meş- gal olmalarını temin etmek lâzım: ır. Büyük Millet meclisi reisi kâzım Paşa haz. yakında tedavi için Viyanaya gidecektir. Meb'us namzetleri Cumhuriyet Halk fırkası tar: fından istanbul meb'usluğu büyük şair Abdülhak Hami ir meb'usluğu için Moskova se- Vasıf beylerin namzet göste- rilmeleri tekarrür etmişti Moskova sefaretine, Bükreş se- firi Hüseyin Ragıp beyin tayin edilmesi muhtemeldir. Kastamonida bir hadise! Kastamonide çıkan açık ” söz azetesi Yazıyor: B cellü getesi Tüvekr aN gösle ayı) isi lirken burun ahi Manısada yeni ni bir gözete Manisada Güneş isn bir gazete intişarına başlamıştır. Yeni zefikimizi tebrik ederiz. Tevakkuf devresğı Ankara müzakeratı şimdlye-j kadar ne netice verdi? | diliyordu. mandopolos izahat verdiklerinden — bu iki zatın da bu hafta sonunda şehrimize avdet etmeleri beklen mektedir. Ankarada cereyan eden müza- keratın en müspet - tarafı, güne,nokta vardır ki o da müb: dele komisyonunun bu - günkü bü Ankara müzakeratı ne netice verirse versin komisyon bu günkü- kadrosunu — muhafaza — edemi ; cektir, ü Yunanistanda meşgul olan takdiri —| kiymet beyetlerinin aylarca işsiz —| kaldıkları halde bütçeye bar Gıdasız çocuklara yardıma başe laniyor — Bu gün Hilâliahmer tarafından gıdasız çocuklara yiye cek tevakine başlanacaktır. nünusanide gid: Kadıköy - Hilâliahmeşi Süreyya sinamasında bir mösame- e verilecektir. * Muhtar intihabatı bitiyor — Üsküdar, Anadolubisarı, Fatih ve Beyanıt müntkalarında yeni z fırka — namzetleriz tamamen Jehine neticelenmiştir. Beyoğlu Omuntıkasındaki — zi intihabatı da ba günlerde netik lenecektir. * Yeniköy Belediye Mü: Yeniky daiesi beletiye andil | Büne sabık Üsküdar Kaymaka Süleyman Bey tayin edilmiş keyfiyet Reisicumlur. Hezretleri tastiklerma iktiran eylemiştir. & Abidenin bazı taşları düşüyorm Taksim — Cumhuriyet — abidesi i üstündeki kırmizi taşlar düşmekte olduğu görülmüş ve keşi yaptırılması takarrür etmiştir. * Belgrat sefirimiz - gitti — Belgrat setiri Haydar bey di Belğirada müteveccihen şehrimize den hareket etmiştir. ği * Teffiz komisyonları — Yeni teşkil edilecek iki Teffiz komis- yonu ancak gelecek hafta zarfında faaliyete geçebilecektir. Dahitiye — Vekâleti bu komisyonlara iştirak — ve Vekâlet namına tefliz müame- lelerinin tetkik için umuru tasara | tufiye M. Enver beyle diğer bir mümeyyiz gönderilmiştir. Bir firça meselesi Kayseri hanında oturam Mah- intihabatı, diğinden Saime ismindeki bip kadınt yere itmiş kadının elini cam kesmi; Borsada vaziyet ingiliz lirası bir kaç gün 985 kuruş etrafında dolaştıktan sonrâ yükselmeğe başlamıştır, dün 990 | kuruş idi. ingiliz daha - ziyade yükselir, IO00 kuruşu geçerse eşi Jiatlarının da yükselmesi muhe — temeldir. Dün Ankara muhabirimizden aldığımız — bir — telgrafnamede Doyçe bank müdürünün Ankaz raya davet edildiğinden bahse- Bu haber devlet bane kası teşkilinin tesri edileceğini göstermektedir. Banka teşkil e dil kten sonra kambiyo mese. desini daha esaslı bir - surette | kontrol etmek kabil olacaktır. —