20 Ocak 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

20 Ocak 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Kış kahvaltısı Bizde ekseriyetle kahvaltı pek mühmel bir şeydir. -Sabahlayın gözünün çapağile, henüz yatak kıyafetile kahve fincanma ve siğa- raya sarılan kimseler insanın canı erkenden bir şey istemediğine kanidirler. Bu kanaat saikasile beyler bir fincan kahve ile evden çıkarlar ve hemen umumiyetle iş başına varır varmaz odacıya palto ve baston ile beraber bir. kahve Bir fincan süt ile mektep yolunu lerinin ezin- için öyle paydo- sunu beklemekten başka ellerinden bir şey gelmez. Sabah erkenden insanın bir şey iyemeyeceği — hakkındaki — fikir iştır. Bilâkis sabaha kadar 'mmiş olan midenin en ziyade büsnü - kabul / göstereceği taamı sabab kahvaltısıdır . Yalnız tabi sofraya uyku Ssersemi oturmamalı. Evela yıkanmalı, giyinmeli insanın aklı başına gelmeli. Firenklerin iş başında kahve ve ya çay içtiklerini bilmem hiç gör- dünüz mü ? Kahvealtı masasında tereyağ, yu- murta, reçel bulunmak şarttır. Yaş ve ya kuru meyvalar daima lâzım- dır. Çocuklar için çay ve ya kah- venin lüzumu yoktur. Anlara birer fincan kakao, yahut poriç denilen yulaf yemeği - verilmelidir. Tere- yağı yerine peynir, yumurta yerine bazen ciğer, böbrek, yürek kı- zartması, bazen Palates köftesi; poriç yerin de firenk arpasından yapılmış sıcak sötlaç, yahut aşure ikamesi yeknesaklığa mani olmak itibarile muvafıktır. bastır? İş adamları ve mektep çocuk- larınin öyle yemekleri ekseriyetle biraz muhtasar geçtiği ve akşam- ları bahusus çocukların fazla ye- mesi müvafiık olmadığı cihetle bunların sabah kahvaltılarına aza- mi dikkat lazımdır. Kış çorbaları Kışın hepimiz çorbayı seve Bilhassa işten mektepten yorgunca avdet edenlerce iyi bir çorba pek makbule geçer. İyi çorba yapmak için malzeme kadar fikri lâzımdır. Mesele sebzevat haş nılan suyu dökmeyerek çorba için saklamak büyük bir zahmete muta- vekkıf değildir. Havuç ve karnebahar suyu un ile koyulaştırlıp içine maydanuza bulanmış mini mini çiy köftecikler ilâve edilir ve beraber kaynarsa çok leziz bir çorba olur. Et su- yuda irmik kaynatarak içine yağda kavrulmuş ekmek parçaları ilâve edilir. Bezelye ve mercümek çorbasına yarı yarıya süt katmak ve adam başına birer tane hesabile yumur- da kırmak. ve ya kizarmış ekmek parçaları ilâve etmek mümkündür. Bir kaç patates, havuç şalgam ve kereviz kevgirden geçirerek biraz unla koyulaştırmak kolay bir çorba meydana getirir, Evde et suyu bulunmazsa biraz rendelen- miş peynir, her tabağa birer çay ya köyu bir Gülhane altin. biyesine 20/1/29 inci pazar günü saat 16,30 da başlanacağından arzu eden etibbanın teşrifleri rica olunur. Şişmanların reisi: “ Pariste bir şişmanlar cemiyeti vardır. Cemiyetin şimdiye kadar ancak 63 azası olubilmiştir. Çün- kü 120 kilodan eksik olan cemiyete kabul edilmiyor. Şimdi cemiyetin en hafif sikletteki azası 123 kiloluktur. Cemiyetin : intihap etmek için her sene azalar " toplanırlar ve tartılırlar. Kim en ağır çekerse reisliğe edilir. Şimdiki “reisin ismi M. Sütü, sikleti 204 kilodur. Sütti Paris liselerinden birinde ahçı ;başıdır. Kendisile görüşen bir muharrire reis sıfatile şunları anlatmıştır : Her ayın onbeşinci günü altmış üç kişi toplanır, önceden yemek- leri, şarpaları ismarladığımız. lo- kantaya gideriz. Orada o kadar çok yeriz ki kimsede yerinden kamıldanacak hal kalmaz. Bir ay zarfında başı- mızdan geçen hoş vak'aları anlı tarak eğleniriz. Şişmanların ba- şından daima hoş vak'lar geçer. Yazda ekseriyetle bir eğlence yerin gideriz en çok ©o zaman eğleniriz. 63 şişmanın bir arada bulvarlardan geçmesi her kesi hayrette brakır. Bazen Paris civarındaki eğlence yerlerine gitmek -için en yakın otomobil merkezine telfon ederek 63 taksi isteriz. Merkez düğün zan- o intihap İngilterede Parisin sade ve zarif bir modası çok taammüm etmiştir. Beyaz saten kumaştan - yapılan bu kadın elbisesinin en mühim zineti bir elmas pan- dantif ile mercan rengindeki iskarpinleridir. Taammüm eden diger bir moda da renkli ipekle işlenmiş olup bu kısım yelek gibi görünen elbisedi. AD IRAATINTUNRIRAAKAIDĞ AYA AAA ADK LIRLADEMARİRAFCA KDNN IRAYĞAKAAKCTAR KA AANN ÜND AA 4500 sene evel sinema filimler var imiş.. Mısırda yapılan hafriyatta | bulunan garip eserler Düşes d'üzen Misirda — bulünan — sinema filimine müşabilı — kitabeler D'Üzeler Fransanın en eski en 4500 sene evel Mısır da ,Orta | bir güleşi tasvir eden iki grup | asil ailelerinden biridir. Krallık,, devrinde sinema sanatı bu günkü filme gayet |— prÜze ailesinin eski kral hane- vaymış... Eski Mısırlılar filmde ki | r. Resimleri aslında pehli- | gamı ile de sıkı bir karal | bir. hadiseyi / canlandırmak tenleri mühtelif renkte | Gi Fransada ” cumhüriyet — ilân için şerit gibi dar bir zemin üze- terilmiştir. edildiktön. / sonra Dük-ve- Düşes rinde vakanın” safahatının resim- | — Maçları tasvir eden resimlerin | g'Üze şehir harıcındaki şatolarına Terini yapıyorlarmış. Profesor | iki tarafına hiyer, yazısiyle | çekilmişler ve — münzeviyane - bir Nevberriy namındaki İngiliz ali atır ilâve edilmiştir. Gariptir n hi yaşamağa başlamışlardır. D'Üzeler bura; meşgul olmuşlar ve bir çok hay- nkü bu şayanı dikkat hakıkatı “Beni ,, merkatlarının duvarlarında keşfeylemişti Bu resimler sinema filimlere son derecede benziyor. Bilhassa her biri beşer sıralı olup ki bu yazıları yanları bu filimlerin kenarları gibi deliklidir. Bu yazıların mefhumu şudur: »Servetl saman, hem de istikbal| YAR vurmuşlardır. Gerek Dük ve ve hayat sana olsun. Milyonlarca | gerek Düşes D'Üze gayet iyi kadına şefkat ve merhamet ediniz.,| birer avcıdırlar. yalmız avla nederek bize derhal otomobilleri yilarak giderken sokaklarda bir alayi Boynuz koleksiyonu! boynuzla dolu bir salon Paris şişmanlarının içtimaı Hafif yemek: 72 stridya, bir tavuk, 3 şişe şarap Ara sıra daha kuv- vetli şeyler yerim, çünkü kilomu kaybedersem reislik elden gider: diyör L a a | | İstanbulda şişmarlar cemiyet tasisi için çalışan ve bir torlü muvaflak olamayan T gilçi kötüphanesi sahibi Akif bey yollar. Her birimiz bir taksiye ya- geçeceğini zanneden halk iki tarafa dizilir ve 63 otomobildeki şışmanları seyrederek eğlenir. Biz de onlara babarak eği Ben ekseyeüe hafif yerim; 6 düzine stridye; bir tavuk, üüç şişe şarap meyva bana kâfi gelir. Fakat ara sıra kuvetli ye- meğe meçburm, çünkü kilomdan kaybedersem — reisliğimi gitmesi tehlikesi vardır!. in şatosunda Iki asil avci vardukları hayvan- ların boynuzlarını toplamışlar ve dünyanın en garip kolleksiyonuz | nu vucuda getirmişlerdir: Boynuz kolleksiyomu... Bundan - bir müddet evel di d'Üze ölmüş ve Dilçes hayatta yalnız kalmıştır .— İhtiyar kax yaşının ilerlemiş olmasına rağmen avdan vaz. geçmemiştir. Şimdi 4| Düşes d'Üze vurduğu hayvanlarla kölleksiyonunu daha ziyade ginleştirmektedir. |