25 Ocak 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

25 Ocak 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

ğıh 4 Kadın - erkek davası «Bizim evde iki sabah vardır, benim sabahım, Bir karriimiz gönderdi -ei 25 Kânunusani 1929 zevcemin sabahı» mektupta waziyetinden acıklı surette şikâyet ediyor Erkek ve kadın meselesi k: lerimizin arasında kuvvetli bir alâka uyandırdı, her gün bu mev- zua dair bir çok mektuplar alıyo- ruz. Bu mektupları sıra ile neşr- edeceğiz. İşte bir erkek okuyucu- muzun mektubur “Gaztenizde çıkan erkek-kadın meselesine ait yazıları okudum. Ben 32 yaşında bir erkeğim. Size kendi. çektiklerimi - yazacağım Mektubumu okuduktan sanra er- keğin mi, yoksa kadımın mı daha bedbaht olduğunu anlayacaksınız. Sabahleyin saat tam altıda kab karım. Bu saat zevcem için henüz gece yarısıdır. Benim kalkıp gi- yindiğimi, kahvaltı ettiğimi, tıraş olduğumu işitmez bile.. Yakalır gumı, mendilimi, gömleğimi, ço raplarımı kendim arar, kendim “bulurum. Zevcem için sabah an- cak saat on birde başlar. On ikiye doğru yataktan kalkar. Hab buki ben saat sekizde vazifemin başında bulunmak - mecburiyetin- deyim. saat sekizden on ikiye Hi slen dünlenmeden mü- temadiyen çalışırım. esni burnumu kaşiyacak - vaktım yok- tur. Saat on ikide öğle yemeği ye- mek için bir müddet tatil yapa- tım.. Bu esnada zevcem ancak âyinebilmiştir. Sinemanm iki bu- Idııııüıuine yetişmek için ha- fırlıkla meşguldür. Birde telsar işe başlarım. Ben masamın başında kan ter içinde çalışırken zevcem sinemada eğlen- mektedir. Dört buçuğa doğru işlerim büs- bütün ziyadeleşir.. Karım tam bu sırada sinemadan çıkmış ve filâı ca hanımın çayına yetişmek etomobile atlamıştır. Yedide işimden çıkar yorgun ar- gın evime gelirim. Zevcem yoktur. Çünkü arkadaşlarile beraber dedi- Koduya dalmış ve benin eve geldi- ğimi unutmuştur. Hanım elehdi sekiz buçuğa doğru teşrif buyu- rurlar. Pür telaş içeriye girer: — Çabuk çabuk yemek yiyelim. Tiyatroya gidecegiz sunuz, fakat agzınızı açıpda: — Karıcığım bu akşam şöyle bir rahat edelim. Diyemezsi çünkü — papara 'ğ.m.ı.â. Bugazınıza — lokmalar lizile dizile yemeği yer ve roya gidersiniz. Meselâ — piyes de talünize berbat bir şeydir. Otomobil paralarına mı acırsı- nız, yoksa uykusuz kaldığınıza Tiyatrodan sonra banım efendi: — Haydi der, bir yere otura- hım da bir çay içelim.. Eğer bir parça mırın kırın edecek olursanız zevceniz küplere biner: — Vay efendim, geceler torba- 'ya girmedi ya.. Daha sabaha yıl var., Sabaha amma onun sabahına.. Yani saat on bire.,. Hall altıda kalkacağım... ancak ikide filan uyumak nasip olur, ondan sonra haydi yine işe. İşte*benii imdi elinizi kalbinizin üzerine yarak söyleyiniz.. Hanginiz daha bedbaht, daha zavallıyız?.. Tahsin Suat . Düşünün | yorgunsunuz , argınsınız uykusuz- | ” 5 Halk sütunu Kırık makarnalardan şikâyet.. Yömiş. civanndaki makarnacı dük kânlarında kırıklı makarna ünvam alt da halkın fakir kısmı tarafından yeniz. falle bir nevi makarna vari Fabrikalarda yörlerin süprüntüsa ile likte çuvala koj bu makarnaların içinden içilmiş sigara izmartlerinden totunuzda akla gelmeyen her növi pisliklere kadar ber şay. (he men de mebznleri ) çıkıyor — Pakir halka dirilen bu makarnaları satanlar hude kın'la derhal takihat icra buyurmalar mühtercin şehteminimiz Muhiddiu - Dey efendilen Tica ederim. Kariir F Şefik Galata Saray civarında bir hırsızlık.. Karilerimizden bir bu hafta perşem be gecesi Calata saray civarında Panaiyu Kilisost sokağında 9 numaralı tarzı dük- kanıton soyulduğundan ve anahtarı kr ilarak. 500 Jiralık elbise aşırıldığından bahisle diyor kı: « Ayni gece mezkür dükkârin sırasında / bulunan . diğer beş | dükkânın daha kilitleri kırılmışsa da elralan görülerek takip edilmesinden dolayı hırsızlar firar etmişlerdir NBöyle iğlek ve polis merkezine çok yakın bir mahalli soymağa cesarat eden. hirsızla: vın bir an evel derdestini zabrtamızın Taliyetinden bekleriz. » Büyük balo 24 Kânunusani Perşembe akşamı Kadıköy S ÜREYA sineması #alonlarında : Fukaraperver cemiyeti menfeatına Perşembe akşamı eyi vakıt geçirmek isteyenler bu fırsatı kaçırmamalıdır. Zengin büfe -Mükemmel cazbant SADTT ÇT AYANAEASE T Yeni Fordun mühim ksam N yeni filimle EMA (riyamı) En büyük -zaferi! | Richard ve Mollyin çevirdikleri bu filim Amerikalıların umumi harbe nasıl girdiklerini | Mis Molley O'Day ve Mr. Ric- hard Barthelmes tarafından çev- rilen bu filim Amerikalıların umu- mi harbe nasıl dahil olduklarını in hemen de en Bir az uzun boksörlükten olmakla beraber, harp cephesine bir nefer olarak iden ( Batling ) rolünü ( Richard Jarthemles ) okadar güzel temsil etmiştir ki, filim geçen sene Pariste gösterildiği zaman, bilbassa 10,11 ve 12 inci kısımları fevkalâde alkışlanmıştır. Mevzuu şudur: Meşhur boksör, tanıdığı genç kız rolünü oynayan Mis Molleye, rakibi olan bir zabitin kolları arasında rast gelmişti. Bu man> zara karşısında kızın Zabiti sev- liğini zannederek kendisinden nefretle kaçmış ve harba koş- | muştur. | gösteriyor. En büyük zaferi filminden bir sahne Harp bütün dehşetile devam ediyordu; bir harap kiliseye il eden düşmanı puskürtmek fedai lâzımdı. — Batlig — hemen atıldı, kilisenin tepesine tırmanarak bomba ile kuleyi ve içindeki düşmanı barap etti, fakat Batling- de yıkılan enkaz altında kalmıştı. Yaralı, hastahaneye kaldırıldı Hasta bakıcı Molley tarafından kurtarılmıştı. Harb. batlingin kolla- vanı meflüc. yapmıştı. Artık kol- larını oynatamayordu. Nekahet dev- resinde bir gün bir amerikan ala- yının ve ordu sancağının geçtiğini seyrediyordu. Bu sırada bir muci ze vükuü buldü: Vatan sancagını — selâmlamak için kollarını oynatabildi ve ebe- diyen kortuldu. hassalarından biri soğutma tertibatının sadel ; #er ötomobil kullanan sat soğutma sistemirin Öjenmiyetini tasdik eder — Üekar v Z o4 Boğutina” İstemtaden —maksat motörün iyi kelemesi içln amhtaç bulunduğu derecei hararetin :ı.ıı:m. Yoksa / silindit cidarları o kadar çok Ki pisonlar vafifelerimi'ifa edemez Kir hale, eein * Nenf ÜPo:8 soğurma — terfibati sade olduğu Gerecede çok mükenmel olduğu Cihetle bilhassa, ağyanı dikkafiş, , Radymtör su Üle dolü bulundukça, “hatta pek rişkül şarait eltinda çalışsa bile. motör - fazla Aızmab c su kapaanlaz. Harici derecel hararet Çok dün olsa bile su motörün muntgzam — süsette talgmncafün wi olmaz, Veni Pörd radyatörünün soğutma sahası büyük. tür. Dört sıra ince boru vardır. Hunların her biri goğuyabilmek için muhtaç olduğu havayı en çok glabilecek surette — yerleştikilmiştir . Vantilâtör tayyare pervancsk geklinde olup motör dakikada, 1000 adedi devir yaptığı esnada 650 kadem - enik'ap miktarınde Bavayt radyatör boruları arasıne, İ Motör etratındald sıcak — su yeni hir gitende ye Si çrkalı bi santeifiğ tulumba, bi e> “FORD :MOTOR COMP iğidir vasıtası ile soğulülmak ürere radyatöre sevkedil. mektedir: * Bütün ” soğutma — tertibatı — çok ” sade bit sistem — ürerihe ve — çok — dikkatli — yapılımış olduğundan pek ax bakılmağa muhtaçtır. Şüphesiz, — radyatörün su ile dolu olduğuna bakmalısınız. Diğer taraftan suyun iyice cereyamına münt olabilecek maddelerin birikmemesi için radyatörü ayda bit kere boşaltır ve yenider koyarsınız. Soğuk mevsimlerde radyatörün suyün donmaması için kullanılan solüsyönlardan karışlırırsınız c g” sistemin — dahya tulumbası ile veyarada bir Zaten mükemimet olan bu işlemesi için — santrifü hverinfn yağlanmasına muntaram vantilâtör “kulumba mihverinin etrafındaki boru (zarfın) ayar edilmesine bakmak İyi olur., Umua Bir zâmandan Sonra ” belki — motörü radyatöre bağlayan lâstik Boruların değişmesi icap edecdktir. Bu ulak işler için acentamıza müracaağ etmek sişin için faideli oluty Doğrudan doğruya İabrikamın konteolu altında, unan acentaların size cüz'i bir bedel mukabis linde güzel, muntazam İş temin edebilecekğ ürette teşkilâti vardır. ANY. Buakçam ASRİ SİNEMADA temaşakiram teshir edecek bir filim MUKADDES DAĞ Bu eserin kahramanı DİOMİTA nın hülyaları aşkı, san'ata ve yüksek dağların ebedi karlarına olan muhabbeti büyük bir he- yecan ve alâka ile hissedilecektir. Şimdiye kadar sinema âleminde Mevru itibarile bu kadar yeni bir eser vücude getirilmemiştir. LiNG ÇANGIN ESİRESİ Mümessilleri Bernar Guçge - Karmen Boni - Jak Trevor Gelecek hafta: ÖPERA da KÂBUS (Lövertij) Jak katelen - Emmy Eyn MATBUAT BALOSU 28 Şubatta Yalnıy bazı türk ve ecnebi Belgrattan Pikolo gazetesine bildirildiğine göre Yugoslavyada din ve milliyet esaslarına müstenit teşkilâtın feshine devam ediliyor. Bosna ve Hersekteki müslüman teşkilâtı feshedilmiştir. Mostar belediye reisi Hasan Begoviç bu münasebetle bir tek | graf çekerek Evkafın dağıtılma- sımı tavsiye etmiş, bu yapılma- dıkça müslüman siyâsi teşkilâtının fesbinin bir mana ifâde edemiye- ceğini bildirmiştir. Belgrat bükü- meti henüz bir karar vermemiştir. Bu gün MELE K sinemasında EMİL ZOLA a şaheseri TEREZ RAKEN Mümessilesi SİNA MANES ü