29 Ocak 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

29 Ocak 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

BF G E S ö ER B e C RRR 3i GA ERE NE P L Sahife 4 zi Akşan — 29 Kânunusani 1929 Londrada çok garip bir vaka | Patenli telefoncu Pı]amalı çay modası Soceya 5 y kızl: Karısını aldatmak ister- Bi ken kendisi aldandı!.. Bir koca, karısına kendisini yabancı gösterebilir mi? bir adam gibi Londrada Corç Hilton isminde bir adamın başından şu garip vaka geçmi; Corç Hilton bir akşam evine geldiği zaman karısını yemek ye- miş bulr. Kendisi yemek arayınca karısı: “Bu gün otobüste seninle beraber olan kadına git, o sana ye- mek versin,der. Corc, karısının ken- metresiyle beraber gördü günü anlar, fakat bin bir yemin ederek yanlış gördügünü, kendi- sinin o gün işinden ayrılmadığını söyler. Kadın cavap vermez, gaze tesini okumakla meşgul olur. Core ertesi akşam ayni hali teker- tür eder. gene evde yemek bule ve karısın ikna edemeyeceğini anlayinca başka çareler düşünmeğe başlar, ve bulur: Ertesi gün Vili Hd Gr Süz Yarkkdağıin gider ve karısını ikna için bul gu tedbiri anlatır. Corç, Vilinir bir elbisesini giyer, ka bir tarzda tarar, arkadaş beraber Corcun evine gelirler. Salonda Corcun karısıla karşılaştıkları zaman, Vili kadına: — Bir iki gün için bana misa- fir gelen mektep arkedaşlarımdan Albert Şefildi size takdim ederim Albert, Corca ne kadar çok ben- ziyor değil mi madam ? der. Albert sesini değiştirerek ko- nuşmağa başlar, Söz arasında Vili bir kaç gün evel Londra civarında bir. ge- zintiye - gittiklerini ve — avdette, Albertin bir parça sarhoş oldu- ğundan — otobüste — bir. kadına sarkıntılık eltiğini ve çok eğlen- diklerini anlatir. Kadin önce Al- berti kocasma benzer biri zannet- miş ken, bu sözler kendisini şüp- hey düşürür. Dikatle Alberte bakar| ve parmağında — kocasının - her zaman taktığı gürür. Kendisini aldatmağa kalkanlarla alay etmeğe karar verir ve Al- berte hitaben: Mösyö, kocama okadar çok benziyorsunuz ki sizi Corca gös- termeden katiyen brakmam. Ye- meğe nerede ise gelir, siz de bizimle birlikte yemeği yersiniz, hoş bir vakit geçiririz... -der. Hiç beklemedikleri bu teklif karşisında Albertle Vili şaşırırlar, fakat bir şey söyleyemezler ve Corcu beklemeğe başlarlar. Fakat saatlar geçer Corc meydanda yok!. Nihayet kadın Viliye ; — Siz Corcu çok seversiniz fakat o her zaman sizin aleyhi- mizde bulunur, diye söze başla- yarak bir çok iftiralarda bulu- munca — Vili tehammül edemez, yerinden kalkar ve sahte Alberte yaklaşarak yanağına güzel bir sille aşkeder. Gorçi — Vallahi yalan ben söyleme- dim diyince, kadın kabkahalarla rnı eğe başlar. İki arkadaş hile- İerinin meydana çıktığını anla- yınca özür dilemekten başka çare bulamazlar. Bir çok yalvardıktan, sonra Corc hir daha kat'iyen başka bir katlınla münasebette bulunmayacağına ye- min ettikten sonra nihayet kadın Madam - Hilton yatta neler Hazreti Süleymanıı Deyli Meylin Kekire muhabiri bildiriyor: ,Elmukattam,, gazetesi Kudüste pek mühüm bir. keşfe muvaffakiyet basıl olduğunu ha- ber veriyor. Bu habere nazaran Cebeli Ma- bette icra olunan — hafriyatta hazreti ” Süleymanın — gözdesinin medfeni bulunmuştur. Bu kadın Mısır Firavununun vezirinin kızıdır. Hazreti Süleymamın - Saltanat 2897 sene evel başlamıştı. Şimi meydana çıkan bu mezar ihtişam cihetinden Tutankamenin mezarı- na faiktir. Mezarda bir çok kıymettar eşya bulunmuştur. Bunlardan biri kadının mumya- lanmış / cesedini — mühtevi / altın | tabuttur. Mümya — mücevherat işlenmiş kumaşlar ile örtülmüş ve sarılmış-| tır. Cesedin parmaklarında gayet | kıymettar yüzükler bulunmuştur . | Kedinin başındaki taç zümrüt, yakut ve inci ile tevsi edilmiştir. Cesedi yanında ibrani lisaniyle yazılmış bir parşümen tomarı bu- Tunmuştur. Süleymanın hattı destiyle yazıl- dığı tahmin olunan bu. vesikada kadının nasıl vefat eylediği izah olunmuz ve kadının mezayayı kocasını affeder. ahlâkiyesi tadat edi Amerikada Los Anceloste gece- leri de gündüzleri kadar telefon or. Fakat telefon matmazelleri- nin miktari Tabi geceleri daha azdır. Her aranılan numeroya cevap vermek ve istenilen yeri çabuk verilmek için telefoncu kızlar a- yaklarına paten giymektedirler. Kos koca salonu baştan başa | dolaşmak patenler sayesinde bir saniyelik işmiş. Diğer telefon şir- ketlerinin bu usulü tatbik edecek- leri zanne: iyor. Kış ortasında yüz- me müsabakası Mevsimin kış olmasına rağmen yakmda Nevyorkta büyük bir yüzme yarışı yapılacaktır. Bu ya- rışa iştirak için Mis Loti Şomel | isminde genç bir kız şimdiden hazırlanmaktadır. Son gönlerde, her zaman yüz- düğü Vankorland gölü buz tuttu- gundan, Mis hoti eline bir balta almış, hem de yüzmüştür. Bu kadar meşekkate katlanan genç kızın her halde birinci gel- meğe azmettiği anlaşılıyor. Kâbildeki ingiliz setirinin zeycesi Afganistan — hadisatı Kâbilden tayyare ile Hir iltica eden ilk ecnebi İngiliz se- firinin zeveesi Lady Humphrystir. Sefirin zevcesi Peşaverde tayya- reden indikten sonra - doğruca trene binerek Bombaya gelmiş ve buradanin da vapurla Londraya gelmi; üzerine nistandakı müşahedatı hakkında umumı Hindiye ve hariciye naza- retlerine şifahen bir çok malımat verecektir. Hazreti Süleymanın bir zevcesi.. Kudüste yapılan hafri- bulundu ? leymanın el yazısı ile çıkan, ibranice vesikalarda malümat vardır Vesikaya nazaran kadının adı Memp hisli Moti Moris olup Sü- leymanın saltanatının otuz. altıncı senesinde vefat eylemiştir. Bu kadın “zevci ve hüküm- darı uğrunda terki hayat eyle- dikten sonra ,, sarayın altına def- nolunmuştur. Hazreti Süleyman saltanatının yirmi beşinci senei devriyesi mü- nasebetiyle halk tarafından tak- dim olunan kıymetli tacı zevce- başına giydirmişt Parşümendeki yazılara göre, Motinin babası Amento çok kıy- metli hediyeler ile Kudüse gek- miş ve bunları damadına takdim eylemiştir. Vezirin asıl maksadı suleymanı öldürüp Kudusu Mısır Firavunu- | nun mülküne ilâve eylemek idi. bususi bir mülâkat istemiş ve evelce kızına zehirli şerap hazır- lamasını tenbih eylemiştir. Filvaki kadın zehirli şerabı. hazırlamış ve bunu sormak üzere büküm- darın önüne getirmiştir. Lâkin Süleyman tam şarabı içeceği sırada zevcesi elinden kaparak - kendisi — içivermiş ve orada — yıkılarak — terki hayat eylemiştir. Bu mi rşisında - Amento, İngi iz bf ĞNÜ “inbil afga- | Pariste bu işle meşgul olmaktadır. okıyacak kitap arıyan bütün çocuklar | salsiz ve mükellef bir Amento bir gün süleymandan | Berlinde son günler zarfında tanıdıklarını — sabah kahvaltısına davet etmek moda olmuştur.Berlinin garbinde Şarlottenburkta oturan kibarlar, pazar günleri dostlarını saat onda İngiliz usulü kahvaltıya davet etmektedirler. Sabah yemeği, janbon, yumur- ta, kızarmış balık, iskarada et, envar pastalar, peynirler, meyva- lar, tere yağı, süt, çay, kahve ve sigaradan mürekkeptir. Davetli- lerin ve ev sahiplerinin, kadın, erkek, pijama giymeleri şarttır. Bu davetler için giyilen pijamalar ipekliden, kadifeden, —kürklerle müzeyen, altın ve elmasla işlen- miştir. Saat birde her kes otomo- billerine binerek evine avdet etmektedir. Pijama ile sabah kahvaltısı çok ragbet görmüştür. Bir müd- detten beri saat ona doğru Berlir sokaklarında mükellef otomobiller içinde, Pijamalı kadınlar, erkekler görülüyor. Bu moda Parise de srayet et miştir. Oradada kibar tabaka, artistler pijamalı ziyafetler tertip ediyorlar. Pijamalı sabah — kahvaltısının ragbet görmesine başlıca sebep OÖPERA Si Berlinde tanıdıklarını pijama ile sabah kahvaltısı davet etmek moda olmuştur arada bir hususiyet tevlit etmesi, resmi ziyafetlerdeki — burudet yerine büyük bir samimiyet kaim olmasıdır. NEMASI Önümüzdeki Çarşambadan itibaren Ling Çangın Esiresi Mümessilleri Karmen Boni, Jak Trevor, Bernar Göçke Müthiş ve heyecanli bir. dram Ayrıı:a varyete de RUS BALAYLAKA orkestrası 10 artistten mürekkep musika ve hey'eti muganniye Avrupaya gönderilecek talehbe Bu sene Darülfünun edebiyat ve hukuk fakültelerinden talebe Avrupaya tahsile rilecektir. Maarif — vekâletinden İ gelen bir emirde talebenin mayis ayında Avrupaya - gönderileceği bildirmiştir. Bu zamana kadar muhtelif vekâletler hesabına fran- sadv tahsil eden talebenin teftiş muamelesi bitmiş olacaktır. Maarif müfettişlerinden Salih Zeki B ÇOCUK ANSİKLOPEİ Çocuk Ansiklopedisi yeni harf- lerle tekrar neşredilmeğe başla- mıştır. Yeni harflerle çıkan ilk cüz bugün çıkmştır. Yeni harflerle için bundan daha faydalı bir şey tavsiye edilemez. OKATLİYANIN! Nuga ve kestane şekerlemeleri saraydan kaçmıştır. Süleyman — zevcesinin bu feda- kâarlığından dolayı kendisine em- | medfen yaptırmıştır. Deyli Meyil bu. havadise-şu malümatı ilâve ediy Hazreti Süleymanın yedi yüz yüz müstefrişe ca- zevcesi ve riyesi vardı. Bunların arasında Hiti, Anmonit, Muabit, Edomit gibi muhtelif milletlere mensup olan bir çok yabancı kızlar vardı. Lâkin en ziyade sevdiği kadın Mısırlı Moti idi. | MELEK sinemasi müdiriyeti halkın göştermekte okluğu tehaltike bincen önümüzdeki 80 Kanunusani çarşamba akşamı irae edilccek olan gN meşhür. ösarinden x ÂBUS (li Vertij) için yerleri; kem etmelerini muhterem ve vefakâr müşterilerinden eyler.., Bu müstesna esrde NATAÇA rolünde EMMİ LİN ve Dimitriyef ile HANRİ dö KASEL rollerinde JAK KA- TELEN oynamakaktadırlar. Her akşam suvarede FRANKARDİ nin Heyecanlı varyele nümeroları, 'TURJANSKİNİN büyük eseri VOLGA.. VOLGA.. "uazzama filiminin ilk iraesi münase hetile verilecek Gala müsameresinde. RUS TETRAFONİ HEYETİ MUGANNİYESİ Önümüzdeki çarşamba akşamı ALHAMRA SİNEMASINDA Taganni, elecektir 1- VOLGA Kayıkçılarının şarkısı 2 - VOLGA.... (Stenka Kazin) 3 -DON Kazaklarının melodileri Danslara Balaylaka musikası iştirak edecektir. Fatlarda semmiyat yoktur tekmil Ti b defida. yerlrin 'evelden Gazetemize - dercedil- mek üzere gönderilen yazı- ların yeni harflerle ve okü- naklı bir surette yazılmış olması lazımdır. Alâkadar. darın bu hususu na- zarı - itibare almaları rica olunur.