29 Ocak 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

29 Ocak 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

ALTINCI BÜYÜK TAYYARE PİYANKOSU YENİ PLAN YENI TERTİP : Birinci Keşide İ1 Şubattadır IKRAMİYELER : Lira ; 30.000 10.000 10.000 LUTFEN DİKKAT EDINIZ : Bu seneki tayyare piyankosu şimdiye kadarkilerin en zenginidinir . Çünkü 1 — 10.000 lira ve daha yukarı büyük ikramiyeler geçen sene yalnız * 3 ,, tane idi. Bu sene *-5 ,, dir. Isabet ihtimali yüzde 67 artmıştır. 2 — UMUM IKRAMİYE ADEDİ : Geçen si * 3.900 , dür. Umum isabet ihtimali de tam : */, 95 ( Yani iki misli) artmıştı eki keşidelerde yalnız “ 2.000 ,, idi. Bu sene tam: 3 — Piyanko yüzünden zengin olanların adededi bu sene geçen senenin tam iki misline çıkacaktır. gDEŞ — Gazetecilere ve matbaacılara Muhsin ve Münir Istanbul, Şamlı Han Her türlü matbaa te'sisatı, makinalar ve levazımatı ve binlerce çeşit üzerine labör ve fantazi hurufat, pitinç çizgi takımlaları rotatif, lito, tipo ve tifdrak, illüstirasiyon ve lüks siyah, renkli mürekkepler. Türkiye için temsil ettiğimiz fabrikalar Almanyanın en meşhur. fabrikalarından : Muhtelif Avrupa fabrikalarının Türkiye umumi vekilleri Emin kardeşler 29 Kânunusani 1929 Souk algınlıklarında İlk gö- rülen rahatsizliklar ses kı- sıkhği ve öksürüktür . Bu vahoş alâmeterin süratlö izalesi “Krezival,, ile kabildir | istanbul posta ve Telgraf | Baş müdüriyetinden: Üç yür elli beş adet “muhtelif eb'atta telgraf di usulile münakasaya vazzedilmiştir. Münakasa on iki saat on dörtte yapılacaktır. Talipler teklifnamı 7de yedi büçuk nisbetindeki teminatı usuli dairesinde mewmhur zari deranunda muayyen saatta baş müdüriyette müteşekkil komisyona tevdi etmeleri ve şartna- meyi görmek ve almak isteyenlerin. her gün Baş Müdüriyet kalemine müracaat c leri ilân olum Devlet demir yolları ve limanları umumi idaresinden: ()) adet alimantasyon kazanı münakasası İl. mart. 929 Füpü zaat (16) da Ankarada Umumi idare binasında icra edilccektir. lünakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve (1650) liralık teminatı muvakkatelerini yevmi mezkürde saat (15-30)a kadar Ümümi idare yazı işleri müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. Talıpler gi kapalı zarf Jat 920 tarihinde zartesi münalcasa şartnamelerini (150) kurut mukabilinde Ankarada mâlzeme dairesinden, — Haydar Paşada mubayaa — komisyonundan — tedarik edebilirler. Devlet demir yolları ve limanları umumi idaresinden : Demir yollarına lâzım olan 100,000 adet ahşap travers kapalı zarf usulile 5 şubat 929 tarihine müsadif salı gününe kadar münaka- saya vazolunmuştur. Teklifnameler mezl günde saat on dört bu- çuğa kadar Devlet demir yolları yazı işler! müdürlüğünce kabul edi- lecektir. Bu münakasaya ait şartname ve saireyi arzu edenler bedeli mukabilinde Ankarada Devlet demir yolları ve lımanları Maliye ve İstanbul icra dairesi ; Bilesale ve sağire Şerife Hanım namma bilvesaye Mitat beyın Hasan Tah- sin beyden borç aldığı dörtyüz lir l vefaenfrağ eyledi; Galatada topcular <: İdesinde bey- zade sokagında cedit 42 -44-46- VTT numaralı maa dükkân ve otelin yirmi dört hisse itibarile yedi. hissesinin tekrar otuz altı sehim tertibile altı sehim ve kırk beş gün müddetle icra kılınan müzayedesinde yüz lira bedelle dalibi uhdesinde isede bedelmez- kür haddi layıkında gürülemedigin- den müzayede bir ay müddetle temdit edilmiştir. Hududü - sağda — Yunanlı İlya vereselerine ait müskirat faprika- S1 ve sol tarafı beyzade sokağı arkası yani birahanesi ve cepllesi topcular caddesiyle mahduttur. Yüz otuz dört arşın terbündedir müştemilâtı bina zemin katile dört kattan ibaret tam kârgirdir. ve üç katta şahniş mevcut mer- divenler mozaik ve etrafı ahşap küpeşte ve demir parmaklıklıdır. Otele beyzade sokağından demir kanatlı kapudan - girilir sofalar Baverşe Giseray turat tbrikası Gebrüder Şimit #sürcckep tbrikası ve Günyanın her tarafına matbaa te'sisatı yapan Graphika müessesesi - Berlin 24 sahifelik büyük ve son sistem bir rotatif makinası Graphika | müessesesi tarafından (Akşam) a satılmıştır. Bundan başka bir çok matbaaların satır aldığı makinalar ve levazımın ve hurufat tarafı- mızdan te'm in -edilmiştir Telefon Ist : 1396 çini döşelidir onbir oda üç helâ dört musluklu suyu ve son katta merdiven başında cemakânlı ığı vardır. Otelin tahtındal dükkân — elyevm — birahanedir Zemini elvan çini ve cephesi ca- makânlı ve kepenkleri astordır altında bir mahzen ve arka tara- fında asma büfe ve matbah bir helâ vardır. camakânlı büfe ve /fasma kat müstecir ali beye aittir tekmil binada elektrik ve terkos vardır fazla malümat 928 - B985 dasyasındadır. taliplerin kimeti muhamminesi 24150 liradır hissei musibenin miktarında yüzde on nisbetindeki pey akçesini teslimi vezne etmelidir 7 Mart 929 da 15 e kadar kıymetinin son müza- yedesi yapılacaktır ilân olunur. ŞEHREMANETI TEPEBAŞI tiyatrosunda 29 Kânunusani Salı akşamı saat 21130 da yalnız muallim- İerle talebeye mahsus Zafer Sarhuşları 8 Tablu * Z kulak, boğaz, burun mütahassısı Doktor ihya Salih Cağaloğlu: Hamam sırasında 24 numarada - Cumadan gyaşka her gün - öyleden svra saat 13 ten itibaren hastalarını ka- bal eder. BANKASI İstanbul Şubesi “Tediye edilmiş sermayesi : 5,000,000 FL. akçesi: 2,500,000 I, Galatada, Karköy palasta Telefon: Beyoğla 3711/5 İstanbul tali şubesi : Bağçe- kaptıda 4 üncü vakıf hanında, telefon : İstanbul 569. Bilumum banka muamelâtı Emniyet kasaları icarı İhtiyat FELEMENK BAHRİSEFİT İdare merkezi: AMSTERDAM Mezun sermayesi: 25,000,000 FL İstan delterdarlığından. maddesi haddi vasati ü rilmiş olmağla tarihine inden hisap ve isti! 1 kânunusani üz edi Kr İngil (Li g5l Fransız (Fra 7 Alman ( Markı ) a7 vustürya ( Şilin ) 28 ika (Belga) 27 Bulgaristan (Leva) İspanya (peçeta) Yu an ( Drah Madam — Angelil ikametgâhı meçhul Koço aleyhine ikame eylediği Boşanma dava- sının muayyen bulunduğu günde gelmemiş olmağla ilânen tepligat icrasına ve muhakemenin 18/2/929 günü saat 11 e talik Üsküdar askerlik dairesins bağlı askerlik şübelerinde mükim olan bilcümle ihtiyat zabitan ve ihtiyat askeri memurlarının ber mucil kanun 1929 senesi yoklaması 1 - şubat - 929 tarihinden başlayarak 28 - şubat - 929 tarihinde nehayet bulacaktır. Mumaileyhimin müra- Caş eylemeleri ve müracaatla yoklamasını yaptırmayanlar hak- larında ahkâmı cezaiyyenin tatbik olunacağı. Süreyya opereti Kadıköy - Hale tiyatrosunda * Bu gece , Yunus bey - duymasın Operet 3 perde * İlk defa olarak dar akı ay müddetli muhasebe işleri Reisliğinden tedarik edebilirler. 1324 numaralı ve 28 mayıs 928 tarihli danıga kanununun onuncu ti ecnebiyenin Maliye v parast olarak tayin olunan F ti celilesince ları zirde 929 tarihinden itiharen 30 hasiran damıga resminin mexkür fiyatlar ilân olumur Molanda (Plorin) 8i 10 İtalya (Liret ) 10 20 Nevyork (Dolar) 199 00 1 10 38 10 ) 5z100 a (Dinar) a 20 a (Çervoneç) — 1003 00() PD 10 Ruble mukabili. BANKA KOMERÇİALE ITALYANA Merkezi idaresi: MİLANO şehrinde anonim şirketidir. Şirketin sermayesi: 700,000,020 italyan Jireti İhtiyat akçesi : 540,000,000 italyan lireti İstanbulda şubesi: Galata merkezi: karaköy - palas, telefon : 2ASI İstanbul şübesi — yeni postahana Alalemciyan han, delefon 2821 Beyoğlu acentesi : caddei kebir Ali Namuk bey anartınanı No, telefoa : 1046 Fenebi memleketlerde 81 mühtelif şube ve müessesati müştereke Ve andan — mülrez mücssesat sayesinde cihanşumul bir teşkilata maliktir. Her türlü banka muamelâtı "Tesarnıf — sandığı - yolculara mahsus travellers çekleri: gerek galata, — Beyoğlu ve gerek — İstanbul — şubelerinde kiralık hususi demir kasalar. Enis Tahsni