31 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

31 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Yeni bütçe Encümen tetkika- tını bitirdi, bütçe matbaaya verildi Ankara 30 (Hususi) — Mecli bütçe encümeni tetkikatını bitirdi, bütçe tabedilmek üzere matbaaya verildi. Haftaya mebuslara tevzi edilecek, 15 gün sonra müzake- resine başlanacaktır. Sırp - Yunan münasebeti Atina 29 (fo) — M. Venize- los, Sırp-yunan — misakının - imza: münasebetiyle memleketin bi komşularile sulh dairesinde yaşa- ğa muhtaç - olduğunu — söyle- miştir. Burada Türk-Yunan me- selelerinin halli ve iki hükümet arasında en dostane münasebatın tesisi arzu îl"f'“_y"' Çerkeslerle Rumlar | arasında müsademe Selânik 27 — Karaferya kaza- | sınm ( Mori Prodronun ) mevl “de muhacir Çerkeslerle yerli ahali arasında bir arazi meselesinden dolayı müsademe olmuş, Çerkes- | lerin reisi Mehmret yerli muhtarı ( Kocafasopulo ) yu tabanca ile ketletmiştir, bir kaç mecruh daha vardır. Çerkeslerden ön ayak — olanlar | tevkif edilmişlerdir. SA aia ea ei Bir köfteci çırağı tramvay altında parçalandı Dün akşam Şehzade başında fevi bir tranıvay kazası olmuştur. Fatih-Harbiye — hatlinda — işliyen yatmanı Salim idaresindeki tramvay m Hilül sinemasi ötünden geçer bi Şekık “izginde bir. ço çarpmıştır. Şükrü Abbas isminde bir köfte- cının çirağıdır. karşıdaki /kahvelerdem birine köfte götürürken önüne hir oto- mobil çıkmış şaşırarak tramvayın yoluna düşmüştür. O esnada tramvay çocuğu başını paçlenmağr. GÜ ielam : nı_mesımn.mı | Anedoli şimendiferi Teamray şirketi Terksr Bisiya Çimente Tahvilât Anadol )o 4 Anadelı 1f Anadoli M Tünel 0 5 Küyorl Amelerdem Sofya Bükreş Kama #E Yanlarında önakit — işareni —olan yakamlar müamele görmeyen ceki diyekleri gösterir. BAA Ş Bu çedveldeki fatlaf “Amerikan Ekepres, Bankası tarafından verilmiştir Vidi, -HUSUSİ TELERAFHABERLERİZ Ât yarışları İzmirîe-;ı;pılan ilk yarış çok parlak oldu İzmir, 29 (A.A.) — Yarış ve aslah encümeni âlisinin ilk bahar birinci hafta at yarışları bugün icra edilmiştir: Birinci koşu üç ya- gındaki yerli ve arap erkek tay- lara mahsus ve mesafesi ” bin metro idi. Birinciye 400 lira ile koşuya iştirak eden hayvanların mecmu duhuliye ücretleri, ikinciye 5, üçücüye 25 hira verilmiştir. Bu koşuya üç tay iştirak etmiş- Kara - Osman tir. zade Osman kasabalı i, Balı- İkinci koşu, dört ve daha yukarı yaşta ve hiç koşu kazanmamış halis kan ingiliz at ve kısraklarına mahsus ve mesafe 1200 metro idi. Birinciye 400 lira ile bu koşuya iştirak eden hayvanların duhuliye ücretlerinin - mecmuunu, ikinciye 7S, ücüncüye 25 lira verilmiştir. Bu koşuya üç at iştirak etmiştir. Baban zade Fuat beyin Rejam birinci, yaver Ahmet beyin İno- rvesli ikinci, Suphi paşanın Bana- mı üçüncü gelmiştir. Üçüncü koşu, dört ve daha yukarı yaşta ve hiç koşu kazanmamış yerli ve arap at ve kısraklarına ve mesa- fesi 1800 metre idi. Birinci 200 ikinci 75, üçüncü 25 Hira almıştır. Bu koşuya beş at iştirak etmiştir, Miralay Avni be- yin Hattneı birinci, beyin karaceylânı ikin Kadrri beyin Ceylâm üçüncü gel- miştir. Dördüneü koşu, dört ve daha yükarı haliğ kan at ve hasvaklara mahsus ve mesafesi 1800 metre Birinci 400 lira ile bu koşuya iştirak eden hayvanların dukuliye ücretlerinin Arccmuu, ikinci 75 üncü 25 lira almıştır. Bu koşu- ya Hat iştirak etmiştir. Birinci Akif beyin primrolü, ikinti ikti- sat vekili Rahmi Beyin Mistenketi, üçüneti Vahit beyin kokatosu Beşinci koşu, dört ve daha yukarı yaştaki yerli ve atâp at ve kısraklarına Mahsüs Ve mesa- fesi 2000 metre idi. i fira ile koşuya iştirak eden hay- vanların duhuliye muu, ikinci 75 almıştır. Bu kaşuya dör at iştitak etmiş- tir, Yüzbaşı Fikret beyin Karaca beyi birinci, Bakı zade Hakkı beyin Nasibi ikinci, Suphi paşanın. Alceylân! üçüncü gelmiştir. retlerinin mec- üçüncü 25 lira lta'ya yunanistan Te a Hİ adalar — cemiyeti — mensuplarının milli bayram münasebetiyle kendi | alâmetlerini havi bayragı taşıma- | darına mani olan Selânik memür- larının bu hareketini protesto et- mek üzere on iki adalılar âli mektepler talebesi namma gelen bir heyet M. Venizelos. taralfından kabul edilmiştir. İtalayaya dair imalarda bulunan | M. Venizelos Yunan hükümetinin | Thlya de Yösttne' “tnasebttii devam arzusunda — bulunduğumu bu sebeple beyhude hadiseler çı- karılmasına müsaade etmiyeceğini | 4 beyan eylemiştir. da n Müzakerata | tekrar başlandı Yunan emlâkine vazıyedin tehiri muhtemel Ankara 30 (Hususi) — Son za- manlarda tevakkuf etmiş olan türk - yunan müzakeratına yeni- den başlanmıştır. Bu sebeple İstan- buldaki yunun emlâkine vazıyet kararının şimdilik tebir edilmesi muhtemeldi Mersin hattı ve yeni gümrük tarifesi Ankara, 30 (Hususi) — Adana- | Mersin şimendüfer hattı hakkında fransızlarla “ müzakereye — devam ediliyor. Meclis iktisat encümeni yeni gümrük tarife “kanununun tetkikine devam er Bir âşıkın cinayeti Havza 30 (Hususi) — Bir köylü sevdiği e yür verme- mesi kızı ve kardeşini | öldürdü, kızın uğırca yaraladı. Katil Manisada bir hadise Manisa 27 (Hususi) — Sabıkai | mükerrere eshabından ve mahkü- mininden Salih oğlu Çakıcı Halil şehrimizde Kirşehirli Hacı oğlu Mehmedin hanesine girerek hamil olduğu yirmi beş santim uzunlu- gundaki biçağı bitteşhir Mehme- din ailesine hücum etmiş ve derhal polisin yetişmesile feci bir hadi- senin önüne geçilmiştir. Merkum derhal tevkifhaneye atılmıştır. üzerine İntihar mı cinayet mi? Göztepede esrarengiz mana vardı bir vaka Göztepede Dütlük mevkiinde esrarengiz bir. vaka olmuştur. Acaba — intiharmı — cinayet mi? Henüz burası anlaşılmamıştır. Cözlepede ” Salbe — hamzın evine dün bazı akrabâları ziya- ret maksadile gelmişler, Fakat çaldıkları halde içerden bir ses işit- memişlerdir. Ayni zamanda evin pencerelerinin sim siki kapalı olduğu nazarı dikkatı celbetmiştir. İçini — derin -bir süküt kaplamış önürde — bekliyenler şübhelenerek zabitaya müracaat etmişler, nihayet —kapı — kirılmiş içeriye girilmiştir. İçeride Feci bir karşılaşmıştır. Salmin — hanım — abdesthanede çansız Glatak yere serilmişti. Sa- ime hanımın “Şadan B.. isminde birde oğlu vardir. Şadan B. de meydanda görülememiş, teharri - sine başlannıştır. olan evin manzara ile ;Bu sabah bu hadiseyi tahkik ettik. Henüz vâkayi tenvir edecek malümat elde edilememiştir: Zabıta tahisiketa -Hevam ediyor. Ücset bu İgün morga nakledile- cektir. Şadan Bey de henüz bulu- Beş kurrarbaz yakalandı. Dün Kumkapıda Apostolun dük- kârmda iskar oynayan beş ki akalanmıştır. Kız yüz vermedigııçınw kalpleri ehremininde marangoz Hüsnü, Melâhat isminde bir kıza âşık;| lere nazaran değişik hir ruhiyat olmuş. Genç kız marangoza güler | yüz göslermediğinden marangoz hamil bulunduğu tabanca ile kem- | disini bacağından yaralamıştır. | gaye şu süretle elde edilebilir : | yaralılmalıdır ki, izdivaç sırf ferdi | ye | sevki tabiilerin tatmini için değil— İoceltir. —— | baklır A kâğıdı Te kumak | hokt Amerikah kız kolell Türk Edöbiyatı Cemi) bir femsil 'Verdi Şehrimizde — kâin — Amerikan kaz kölejinin Türk talebe tara- fından idare yatı Cemiyeti, dün, saat 15 de Ar: navutköydeki binasının konferans salonunda şehrimizin maruf sima- ları ve talebe- velileri huzurundu bir temsil vermiş; “Kör,, piyesini oynamıştır. Böyle bir müsamere geçen sene de verilmiştir. Fikrimizce, geçen seneki piyes, talebe muhitine daha yakışacak derecede şen ve eşhasının bol mümessillerinin — Türk - daha iyi teleffuz. etmesi noktasından daha / muvaffakıyetli idi. Mamafih, başta, kor rolünü yapan Meliha Avni hanım olmak üzere bütün banım talebe muvaf- fakıyet göstermişlerdir. Dünkü müsamerede en calibi dikkat — nümaralar — danslardı. “Ramsesin Rüyası, bir harika Meliha Hüsnü ve Selma Baha hanımların — oynadıkları ” zeybek oyunu şimdiye kadar hiç bir yerde oynamılmamış derecede güzeldi. tebrik edı Bekarlık vergisi ç meselesi ( Baş tarafı birinci sahifede ) İrkımızn tahteşşuurumuzda gizli kalar — hasisaları, Milfi sonra, tekrar uyanmış, en fakir tabakalara ait kadınlarda — bile, çocuk sahibi olmak — arzuları belirmiştir. Alınan verginin, evlenme - işle- rini tanzim ve milli mefeatları- miza / tevcih gayesine sarf edil- mesini — doğru — bulüyorum. / Bu Evlenecek olanlarda şu kanaat dir. İzdivaçla kendi neslini ve arkım istikbale doğru uzatan bir İzdivaç irkı küvvetlendirecek esaslar dairesinde — yapılmalıdır. Evlenmelerin sıhhatı, bedeni ve zihni mükemmeliyetleri aranmalı ve herkes veraset, büüye, ırk mefhumlarını az çok — öğrenecek çogalacak — ve Türkiyemizi şenlendirecek, Türk nesillerinin kemmiyet itibarile olduğu kadar keyliyet “tibarile de mükemmel ve çok kıymetli olmasını bir gaye addetmelidir. Doktorların / evlenmelerine ge- lince: Zevce eğer bir doktora İaik ise, Onun mecburiyet ve işlerine hörmet eder. Bir doktorun “Mon- den, hayatta yaşaması imkâm yoktur. Zevcesi de ona benzemeldir. Evlenmek, ona teşebbüsten evel tarafeynin muvafakat ve mülaha- | zasile vaki olduğundan doktor zevcesinin zevcinin hayat tarzın- dan doölayı şikâyet etmeye Hakkı | yoktur. Evlenen erkek, bayatını teşrik ettiği kadından o hayata uymağı talep eder, ve bunda tamamiyle | decie intihap bakkı yori. vatandaşın intihap hakkımı haiz olmasım kabul ederim. Kadın zih niyetinde döğruyu bulmak ka- biliyeti - olduğundan, intihakattır işahet va Feyi ry. kullanmak asından Mmuvaffak olacalda- vına şüphe- yoktur Yalnız kadınların mantıklarında hissi — temayülleri roldbadi hdi Gülar ö erkok vardır. | Fakat intihapta bu noktaları aramak doğru olmaz; çünkü böy- Gdlen Türa adabi | ç a ahçemin birinci takımından zaferden | le mizaçlı erkeklerde yok değildir. 31 Mart 1 Dünkü maçlar Galatasaray — üçüncü —takımı Riza, Fikret, Reşat, Niyazi, Muzab fer ve harbiyeden Niyazi ile tak- iye edilmiş üçüncü — takımıng mağlüp eldu. Zeki, Alaeddin,Kadri ve Sadinin ilâvesile fener birinci takımını — temsil eden bu tim karşusunda ilk devreyi hakimane bitiren Galatasaraylılar -i devrede takımda — bazı tadilât yaptılar takımın en — kuvvetli bir muavini olan Muammerin de h: kem tarafından oyun harici bıra- kılması Galatasarayın mağlübiye- tine mal olmuştur. Buna mukabil devrede çok güzel bic oyun oyna- dılar. Üçüncü takımlar karşı kar- şıya yapılac bir maç hakiki gali- bi meydana koyacaktır. Dün Beşiktaşla — Süleymaniye arasındaki maçı Beşiktaş 3-2 ka- zandı. Galatasaray -Rum> takım- ları talim maçında iki taraf 4 -4 berabere kaldı. Bu maça Galata- saray noksan takımla çıktı. 929 kros kontri İstan- bul birinciliği İstanbul — mintakası — atletizm heyetinden: 12/4/929 Cuma gütü saat on- da Şışli tramvay deposu önünden başlamak ve katolik mezarlığı arkasından Hüriyet tepesine gi- den caddeye çıkılıp oradan Şişli ye ve Şişliden de tramıvay cadde- sini en Taksim Stadyomu önünde bitmek üzere (resini bir kros kontri İstanbul şampiyona- sı) tertip edilmiştir. 1 — Müsabakayı ikmâl' eden birinciye bir, ikinciye iki, üçüncü üzere puvan vi Fenerliler -son 2 — Birinciden beşinciye kadar İstanbal 929 kros - kontri unva- niyle birer madalya verilecektir. 3 — Müsabakayı ilk bitiren pavanı en az beş idmancının mensup olduğu klübe de İstanbul 929 kros köntri şampiyonu unva- niyle bir kupa verilecektir 4 — Müsabakaya iştirak edecek klüplerin müsabık adedi tahdit edilmemiştir; — binsenaleyh — her klüp istediği mıkdar müsabıkla iştitak edel $ — Klüpler — müsabiklarıtın isimlerinini nihayet 10 nisan akşa- mına kadar Eminönü Rıhtım han No9 İstandul — Atletizim hey'eti amina — alelüsul — göndermeleri lâzımdır. 6 — Müsabiklar yarış günü 9,30 da Galatasaray klübünde toplanacaklardır. Basketbol maçı Dün Amerikan zirhi rettebatile Vayemse - kl deri arasına basketbol müsabal yapılmıştır. Oyun iki / taraf arı sıtda “müsavatla bitmiştir. İDARETANE — acamuslukk sokağı Telgraf aö Telefon ; yazı fAkşam, istanbul, leri içim öt 1Gü6 ABONE ÜCRETLERİ Türkiye için Seneliği 1700, at — 900 üç aylığı S00 kumuş. Benebi menleketler için : Soneliği 3000) ait