31 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

31 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Heyecnnl 1 bir yarış Oksfort-Kembriç yarışını Kembriç kazandı Kembriçin galebesini tesit için büyük şenlikler yapılıyor Birinci gelen Büyük Britanyanın üzerine tit- rediği en mühim kayık yarışı 23 mart'ta icare edildi. Açık mavi renlkderi” taşıyan Kembriçliler züneti senci devriyeye tesadüf eden bu. müsabakalarda büyük bir zafer kazandılar. Senelerden beri icra edilen bu yarış bu seneki kadar heyecanla takipedilmesmiş Şimdiye kadar kırk yarış ka: zanmış olan Oksforda — mukal bu gelibiyetle Kembriç musavatı Kembirçiller temin etti. Bu suretle her iki takım şimdiye kadar kırk yarış kazanmış oldu. Bir dafa da yarışın son nok- talarında her iki takımın batma- sıyla neticelendi. Okstortlular bütün gayretlerine rağmen bu defa mağlup oldular. Her iki takım dakikada kırk kürek — çekmişlerdir. 'Oksforda ait olan rökor 18 dakika 2 sani- | yedir. bu seneki derece T9 'dakikâ | 127 saniyedir. İngilterede at yarışları Hiç ümit edilmeyen at birinci geldi Bu atın kazanması yüzünden bir çok kimseler zengin olmuştur Son at yarışından bir safi İngilterede her sene tertip olu- man büyük at yarışlarından biri le * Grand Nasyemal , namiyle Liverpol - civarınd./* iera — olunan mühim yarıştır. Bu yarış 22 martta İcra olunmuş ve hiç beklesilme: diği halde yarışı Madam Gemmel unda bir kadının atı tarafın: n kazanılmıştır. Gariptirki bundan evelki Lin- kalin büyük at yarışında da bi- rinciliği, hilâfi intizar bir kadına | ah tarafından kazanılmıştı Bu yarışta 12,000 İn; Tiralık Bu muhtelitin kadro- sunu şimdiden hazırlamalıdır Bir müddetten beri spor ha tımız da, bilhassa futbol sahası da, göze çarpan bir inhitat vardır. Bir zamanlar bir çok Aavrupa — takımlarını yenen, defa Slavyaya galip gelen Tut- bolcularımız, bu gün 3-4 sene evelki kudretlerinden çok kay- betmişlerdir. — Bunun bir çok sebebi vardır, fakat en — mühim sebep eski oyuncuların — oyun kabiliyetlerinden çok kaybetme- leri ve oonların yerini tutacak genç oyoncuların henüz yetiş- memesidir. Galatasaray, Fenerbahçe, Be- şiktaş küçükleri, diğer klüplerdeki ban genç oyuncular istikbal için çok şeyler vaat ediyorlar, Fakat banlar henüz milli takımda, İstan> bul muhtelitinde oynayacak kadar tecrübe sahibi değillerdir. Bina- enaleyh bunları çalıştırmak, bir arada oynamağa çalıştırmak lâ- zımdır. Meselâ bu gün İstanbul mühteliti ile maç yapmak üzere bir ecnebi takım gelecek ol bunun karşısına kimler çıkacak- tar? Eski İstanbul muhtelitini ç- karmak — iptidadan “mağlubiyeli kabul etmek demektir. yeni bir ne hacet, geçen sene — ölempiyatlar — için seçme müsabakası yapılırken İs- Uzaklara gitmeğe mağlup olmamış mı idi? Ortada bu mağlubiyeti hafif gösterecek, sebepler olsa bile mağlubiyet her halde —mağlubiyettir. Sonra bu defa Beşiktaş ve Vefanın kıymetli oyuncuları ile takviye edilerek İzmire giden Süleymaniye bütün maçlarda mağlup olmuştur. Şimdi İzmürliler İstanbul muhtelitine mey- dan okuyorlar. İstanbul muhteliti milli takımın esas kadrosumu teşkil eder, bunun için muhteliti ederek hazırlamak Tâzımdır; iş de İstanbul düşer. Fütbol heyeti bir az gay- gelmeli , Olempiyatlardan beri hüküm süren atalete bir ni- evelceden tensik bu 'na ve kazanan atın sahibi | Piyankosunu —isabet eylediği bi- | | lette garip bir macera geçirmiştir. W Bileti ilk alan bir beler cline Büyük servet geç | kında olmuyarak bunun bir verem | hastanesi kapucısma satmış ve bu adam da bileti hasta bakıcılardan | mürekkep bir sendika ya devret- * miştir. Bu suretle müküfatı hasta bakıcılar kazanmıştır. Kapucunun kızı da sendikaya dahil olduğun- | dan kapucı, dolayisiyle olsada, mükâfattan — büsbütün kalmamış ve lâkin belediye kâtibi Dü işte yanmıştır. mmahrum İ | den | edilmiştir. hayet vermelidir. Vilâyetlerde spor Adanada futbol birinciliği mü sabakaları 5 Nisan Cuma günün- itibaren kumluk sahasında aşlaryacaktır — Saha femmi bir şekle sokulmuş ve fikstür tanzim Birinci hafta Lise - Mullim mek- tebi, Ziraat-Seyhan spor; ikönci hafta, Lise-Ziraat, Askeri-Muallim mektebi; öçüncü hafta Lise-Ziraat, Askeri-Seyhan spor; — dördüncü hafta İdman yardu-Muallim mek- tebi. Muaflim mektebi-Lise; beşinc hafta Ziraat -Lise, Askeri - İdman yardu; altıncı hafta Muzllim mek- tebi - Seyhan spor, Lise - Seyhan spor; yedinci hafta idman yurdu - Askeri, Askeri - Ziraat; sekizinci hafta Seyhan spor - İdman yurdu, Müallim mektebi- Ziraat takımları karşılaşacaklardır. tanbul muhteliti İzmir muhtelitine | Yeni moda yavaş yavaş ' taammüm etmeğe başladı Bu sene kadın- lar- arasında yazmmıştık. Bu şap V ortaya çiktği za- man Avrupada ip- tida buna — kimse inanmamış , — şiş - manlik modası lâ- | meğe başlamıştır. Çünkü her trafta varyetelerde, mü- zk höllerde tom- bul kadınlar aran- makta, zaifler is- Ütiskal — edilmekte- dir. Şişmanların kiy- meti arttığını gö ren bir çok zaif kadınlar şimdi şişmanlamak ça- resini aramağa — başlamışlardır. Eskiden —semen — verici yemek- lere el — sürmeyen, her — gün saatlerce ol yüz bir çok kadınlar bu. perhizi — bozmuş- lardır. Bilhassa pek zaif olan ka- dınlar bir kaç kilo alabilmek için her gün düzinelerle yumurta ( yorlar, pek mugaddi yemekler yiyorlar. Bu katlar gayrete rağ:- men hâlâ zaif kalanlar, elbisele- Son moda bir kadın kaydediyor. Son inlerde — mür ra Dakitele a darefiştar. Bi işi sıhhi cihetten tetkik ederi gerek şişmanlığın, gerek zaifliği aleyhinde bulunmuyorlar. Doktor- dar yeni modadan bir cihetle memnun görünüyolar Bu sayede Henç katlar bir parça, vucutlarını iyerek neşeünümalarını temin — edeceklerdir... — Zaiflik — modası yözünden benüz 15-16 yaşımda kızlar bile yarı aç kalmata, bu süretle her türlü hasatlığa müs- Bauzı gazeteler bu modanın ciddi | teit bulunmakta idiler bir şey olmadığını sının tabii bir şey olmadığını, bu modayı harpteki mahrumiyetlerin doğurduğunu iddia ediyorlar şudu : Zaiflik vucut için çok müzirdir. fakat — şişmanlıkta bir hastalıktır. Bunun için gıdasını almalı, fakat bunu erite- rek şişmanlıktan kaçmalıdır. Hele fatbol / heyetime | © il tombul kadınlardan boşlan- diklarım iddin. ediyor Bu muharrir / iddiasına — delil olarak tablolardaki güzel kadır ların, eski heykellerdeki — kadın vucutlarının hep tombul / olduğu- nu ileri sürüyor. Fransız muhar- viri tarihte gözellikleri ile nam bırakmış olan kadınlardan hiç 40 yaşından sonra şişmanlık bir çok bastalıkları davet edei Doktorların tavsiyeleri noktasından tabü dök muvafıktı Fakat şişmanlık modası umumi leşmeğe başlıyacak olursa kadın- ların bu tavsiyelere kulak asmıya- rak kabil olduğu kadar çok şiş manlamağa - çalışacakları şüphe- birisinin zaif olmadığım da ayrıca Altı günlük bisiklet yarışı Fransada her sene altı gün süren büyük bisiklet yarışları yaş Bisikletçiler bu yarışa ikişer ikişer iştirak ederler ve alti gün müte- madiyen kapalı bir yerde bisikletle tar yaparlar. Bu yarışla hangi çit tahammül eder, altı gün zarfında en çok tur yaparsa © birinci- Tiği kazanır. Yarışa girenlerden biri istirahat eder, yemek yer, ve uyurken öbü- ü turlara devam eder ve bu süretle aralarında münavebe yaparlar. Kendisine güvenen yarışa yalnız başına da girebilir. Bu seneki yarışlar bir kaç gün evel başlamıştır. Her kes sabırsızlıkla Resmimizde meşhur fransız bisikletçisi Daymı için — yatağıım — başında neticeyi bekleyor. 'turdan sonra istirahat görüyorsunuz. etmek