31 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

31 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 31 Mart 1929 Osmanlı Istikrazati hamillerine | Duyunu umumiyeden: Sabık Osmanlı ümparatorluğu- fun — taksime —oğrayan — Düyünü riyesi Meelisi, Osmanlı dü- Nu umumiyesinin tensiki ve Ç;r&mı düşen hisse servisinin yeniden — başlamasi — zimnmda Türkiye Gumhuriyeti Hükümetiyle hamiller — mümessilleri — arasında 13 Haziran 1928 tarihinde Pariste tanzim ve imza olunan mukavele- mamenin taştik olunduğunu Os- anlı İstikraratı hamillerinin na- zan ittilama arzeder. Bandan mada Fransır mandası tahtında bulunan Şark devletle- Tinin osmanlı düyunu umumiyesin- deki hisselerinin tesviyesi zumumda merkür devletler mümessilleri ile 19 künunusani 1929 tarihinde tan- zim ve imza olunan mukavelename dahi düveli mephuse - tarafından tastik olunmuştur. Alganya Belçika Fransa İngil- tere İtalya ve İsviçrede müteşek- kâl bamiller cemiyetleri tarafından hamillerce kabulu tavsiye 'edilen işbu iki mukavelename hamillerin tasvibine arzolunur. Hamillerin kabulü — aşağıdaki veçbile tahakkuk edecektir. Te Ünm vadeli istikrazat hamilleri için: Türkiye hüküme- Üyle Fransız mandası tahtında bulunan Şark devletleri hesabına Nisan 1929 tarihinden itibaren Mayis 1929 tarihine kadar, lis tarafından tediyeye vaze- Gilen aşağıdaki cedvelde gösterilen mebaligin ahz ve kabzile. 2 — Keşidelerde kura isabet emiş İkraimeli Türk tahvilâti illeri ile Nisan 1925 ( da- bildir ) tarihli 931 numaralı len itibaren Ağustos 1928 ) tarihli 351 numaralı keşideye kadar kura isabet eden iyeli Türk tahvilâtı hamilleri için : Üzerlerine bir iltihak vizesi yazedilecek olan — tahvillerinin braziyle; 3—1911 ve 1913 */, $ ve 1912 *,, 6 tertipli hazine bonoları | için: işbu bonoların | “Sabık Osmanlı ” İmparatorluğu kazine bonolarının */.5 faizli 1928 konsolit tahvilâtı ,, ismini taşıyan yeni tahviller ile bilahara müba- | dele edilmek üzere, tevdii / sure- tiyle. Bu süretle ibraz ve ya tevdi edilecek olan kupon ve tahvilâ- tın yekönu — Osmanlı — düyunü umumiyesi resülmali itibarisi ye- könunun /" 40 ina baliğ olduğu takdirde mukavelenameler sureti kat'iyede mevkü Mmer'iyete gire- ceklerdir. Meclis, bu keyfiyeti hamillere tebliz etmekle beraber Hazine — —— — —- nümerosu: 42 bonoları hamillerine — * konsolit tahvilâtı, itası ve ayni zamanda kendilerine bu yeni tahvillere merbut olan birinci kupon muka- bil 2 şilin 10 peni tediyesi ve 6 Agustos 1924 ten evel vadeleri | hulül etmiş olan mütedabil mat- hbat senedatının (kupon amorti esham scrip) otuz senede lazimül- itfa “Mukabil bonolar,, ile tebdi zamınında lâzimgelen talimati / ve- recektir. 31 Mayıs 1929 tarihinden evel mevzuu bahis kabul nisbeti *,40a baliğ olmadığı taktirde itilafna- meler münlesih addolunacak, ve hamillere tediye - edilmiş 6lan mebaliğe mezkür hamiller tureti kat'iyede temellik edecek, Ve tevdi edilmiş olan Hazine bonoları | sahiplerine iade olunacaktır. Ğ Bundan başka izahat için, Mec- | dis, hamillerin aşada gösterilen müesseselerde bulacakları tel lere müracaat — etmelerini eder. Kezalik işbu ilânda zikrolunan tediyat için, hamiller kupon ve tahvillerini aynı müesseselerin gi- şelerine ibraz edebilirler. Türküye - Osmanlı Bankası İstanbul — Galata (İstanbul) Döyçe Bank Galata (İstandul ) Balâda zikrolunan tediyat Al- manya, Avusturya, Belçika, Fran- sa, İngiltere, Felemenk ve İtalya- daki bamillere dahi ifa edilecektir Sabık Osmanlı İmparator- Tuğunun inkısama - uğramış Düyunu umumiye Meclisi tarihli " cedveli yarın XEEUNUM HABERLERi ğ j Tevfik Rüştü Bey Romaya gidecek Jurnale Ditalya gazetesi Tevfik Rüştü Beyin nisan ortalarında M. Muüsolini ile iki memleketi alâkadar eden bazı mes'eleleri | konuşmak üzere Romaya gelece- gini yazmaktadır. Bu ziyarete ehemmiyeti mah- susa verilmektedir. * Kadın Birliğinde — Kadın | Birliği son idare heyetiictimamda | yeni bazı mükarrerat ittihaz et- miştir. Türk kadının ecnebilerle evlendiği takdirde tabüyetini mu- hafaza etmesi için icap eden ma- kamat — nezdinde — teşebbüsatta buhmacaktır. Diğer taraftan H sumlarımız. Birlik binası dal deki mütalân salonunu tevsi ede- rek her gün 14 ten 18 e kadar umuma açmışlardır. yrıca, her arzu eden Hamm irlik binası dahilinde açılan mma- ayenehaneye pazar ve çarşamba gönleri müracaatla hazır buluna- cak Doktor Beyler *tarafından muayene ve tedavi edilecektir. Bir de Ameli Hayat mektebinde bir daktilo kursu açılmış fakir ve kudretsiz bir çok hanım kızlar istifade etmekte bulunmuştur. * Romanyalı talebe geldi — Dün Romanya bandıralı “Recel Karol, vapuru ile Romanyadan limamımıza 160 kadar Romanyalı seyyah ile mektep talebelri gel- miştir. | Mektetep talebeleri ile seyyah- | lar paskalya yortularını şehrimizde geçireceklerdir. * Seyrisefain müdürü — Sadul- lah Bey dün Ankaradan şehri- mize avdet etmiştir. Sadullah Bey dün kendisiyle görüşen bir mu- insanların takip etlikleri ihliras ve husumet yollarında' KONFETİLER hayatın döktürdüğü yaşları gibidir. Yakında ALHAMRA Sinemasında Aksayı şarkı tasvir eden filim SiNGAPUR GECELERİ | Mümessili: RAMON NOVARRO Tekirdağında “Akşam , gazetesi ve bil- ümum mecmua ve kitaplar Muallim Ahmet Talât kütüphanesinde satılmaktadır. » Hilâliahmerin Köylüye yar- şadı — Üsküdar CHF. ( remaneti tarafından çok zarif bir- | şekilde Duğancılarda inşa ettirilen | binanın küşat resmi dün icra İ edildi. Bina hakikaten asri ihtiyacatı damamen temin edecek tertibat | ve konforu mühtevi ” bulmuyor. Banyo, yatak daireleri ve kalori- | feri ve 800 kişilik bir salonu vardır. Firka kumandanı Alâeddin Paşa da merasimde — hazır ba- , hunuyorlardı. | Bilâhare hazıruna pasta ve lima- natalar ikramından sonra merasime mihayet verildi. * Yeşil gün — Yeşil Hilâl Cemiyeti dün toplanmıştır. Ce- miyet içki ile esaslı bir surette mücadele etmektedir. Ayrıca 31 mneşredeceğiz Seri ve lüks karadeniz postası Millet vapuru 1 Nisan Pazartesi günü akşam saat 18 de Sirke- ci rıktımından | Zonguldak, inebolu, Sinop, Samsun, Ordu, Gireson, — Trabzon, Rize ve Hopa) ya azimet ve Vapiike. bir, Görele — iskelelirine de oğrayarak “avdet edecektir. Biletler vapurdada verilir. Mürataat zahalli: İstanbül balık pazarı yeni ticaret ban, Telefon: İstanbul 1154 * Lorantik vapuru — Evelki | gün limanımıza 400'kadar seyyah getiren İngiliz bandıralı “Loran- tik, vapuru dün akşam limanı- mızdan Hayfaya hareket etmiştir. 31 Mart 1920 | BENİN HATIRATI Nâkili; (Vâ-Nü) Arkadaşlarımdan filân ışittim'ki, baz! doktorlar, kazaya uğrayan kızlara bazı ametiyatlar yapıyorlarmış. Böylelikle kazazede kız anadan doğma oluveriyormuş... Doğru mu? Bu veçetedeki ilâç, şüphesiz ki, hiç kür edeceğimi bilmiyorum. bir hastalığı iyi etmezdi; çünkü, tatlı bir sudan ibaretti. Ancak, Müşterimin üzerinde manevi te- giri olacağım umuyordam. Dördüncü ziyaret Brtesi gün, geldiği zaman, se- vincinden, etekleri zil çalıyordu. Boynuma sarıldı.. — Beni iki iyanağımdan öptü. — Sirtimdan bir dağ yükü Kalktı! * dedi - Size masıl teşek- imdi bir tek derdim kaldı. — Ne dir o derdiniz? — Arkadaşlarımdan filân işidi- ki, bazı doktorlar, kazaya W uğrayan kızlara bazı ameliyatlar yapıveriyorlarnış... Bir. yerlerini dikiyorlarmış... — Bu — süretle 6 kazazede kız, anadan doğma ma- | sum olüveriyormuş... - Acaba, be- |i üdlmünin üşlediğsen: kabubatı | lbâyk bir ameliyatçıkla örtbas etmek | | Seyri sefain bütçesi ile meşgul | gideceğim. | riyasetinde toplanmıştır. kabil mi?.. Bunu öyrenmeye ge barrin zabatrvermiştir: — Ankaraya Mahmut Muhtar Paşa tahkikatı hakkında malü- mattar olduğum mesaili izah et- mek üzere davet edilmiştim. Encümene bu hususta lâzım ge- len izahatı verdim. On gün sonra olmak üzere tekrar Ankaraya * Etibba muhadenet / cemiye- tinin içtiman — Etibba muhade- net cemiyeti âzası dün Türk oca- gında Dr. Tevkif Salim Paşanın Etibba cemiyeti tarafından bu sene tertip edilecek seyahat hak- kında meslektaşların e düşü düklerine dair bir anket yapılmış- tır. Neticenin heyeti idare tarafın- dan tasnif edilerek bir proje halinde heyeti umumiyeye - veril- mesine karar verildi. Doktorlar ayrıca Sıhhiye Vekili Refik Beye Tokatlıyanda bir çay | ziyafeti verecektir. dim... Sonra, Eyer kabilse, amel yatı siz mi yaparsınız, başka do! ftor mu tavsiye edersiniz? — Ben böyle bir ameliyat ya- pabilirim! - dedim. — Aman ne isabet, €be hanım. | Bunun için size ne takdim edece- gim. Derhal kestirip attım — 50 liral — Pek çok değil mi? — Değil, efendim. Hakikatte ise, bu. cidden fahiş bir fiattı... Lâkin, tabiatım böyle- dir: Umumun! sıhhatına - taallük eden bir işi ucuza yaparım da, gışayı bekaretin dikilme: den fantezi bir. ameliyat için - (mesele istediği kadar basit ve kolay olsun)- dünyanım parasını isterim. Genç kız. düşündü. Mayısta Yeşil Gün münasebetiyle müsamereler ve gezinliler tertip olunacak ve - iç halka anlatılacaktır. * İranda da karışiklik mı ?- Royter ajansı bildiriyor: Kararlaş- tırılmak istenen elbise ve serpuş meselesi dolayısiyle Tebrizde kürt- der tarafından bir karışıklık çıka- rildığı rivayet edilmektedir. Teeyüt etmiyen bir. şayiaya göre askeri kumandan katledilmiştir. Berayi ihtiyat İramın şimalinde 4000 kişilik bir kuvvet tahşit edilmektedir. >* İspanyada diktatörlük ilga ediliyor — Jeneral Primo dö Ri- veranın bir tebliği, arayı umumi- yeye arzedilecek olan yeni usulü idare tesis edileceğini dirmektedir. Bu kanunu esasi ve mütemmim kanunlara tevfikan bir parlamento intihap edilecek ve bu parlamento kükümetin şeklinin tadili zamanımı tayin edecektir. EK | — Eh, pekil --dedi.- parayı tedarik edeyim de geleyim. Beşinci ziyaret:— Gözleri, sevinçle pırıl pınl par- hıyordu. Çantasından çıkardığı yekpare | SO dik kağıdı masanın üzerine koydu — Buyurunuz ! İlâve ettir — Adnam, kendisine nisbetle daha pek değerli bir erkekle evlendiğimi görerek beni almadı- igma eseflensin | — Dertlek ki, Adnan bey, sizi igfal ettikten sonra yüz üstü bıraktı?.. | — Hmmmhi Pisl. Birakmış ne | olacak, birakmamış ne olacaktı. | ki?. | Kendisine ameliyatı yaptım. Mem- nunane gitti. (öammlara meşhur. « Neiges des 'HANIMLARA Bik SUR Bu gün ASRİ Sinemanın Matinelerine gidecek olan bütün 'RİZ Cevennes» fabrikası mamulâtın- dan bir “ CİTRONEİGE,, | nümunesi meccanen takdim edilecektir. — ÇILGIN BAKİRE HANRİ BATAY l KANSIZLIK z n araeaemema Nörasteni, zafiyet ve«Chloroser benizsizlik icin yegâne deva kani ihya eden (Emogtobinli Deşiyen) Şurubudür. En muntahip etibba tarafından terlip editlmiştir. Resmi ilânlar: Resmi ilânların bir santimet yesinden 20 kuruş üçret ahnir. Ticaret müdiriyetinin şirketlere ait lanlarile — kölibladillerden ove anonim şirkellerden gelecek ilânla- fi bi santimetresinden 30 kuraç ölem. Bankalata dan hererler Esas tedrisatı türkçe olan mekteplerle, gazete, mec- mua, kitap ilânları için , 20 tenzilât yapılır. Altıncı ziyaret: — Aradan on beş gün geçmişti ki, küçük hanım tekrar geldi... — Gene ne var ? - diye sor- düm. — Bir şey söyliyeceğim şaşa- caksınız. — Söyleyin, şaşmam!.. — Ne oldu, — Ne oldu? — Adnan gene geldi! — Ecee? — Bana göne ilâm aşketti.. Gd p Gene, birlikte odama çıktık... 21 — Ameliyat — filân — olduğum- dan, - bittabi, — haberi yoktu ... Hem, gene ihtimal, böyle bir ameliyatın — yapılabile di seri erkekler — gibi - alelâmum (Mabadı var )