5 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

5 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Lodos Dün gece, tatlı uykumdan, sar- amtıl bir. gürültüyle uyandım. Pancurlar çarpıyor, oluklar tngır- diyor, camlar zangırdıyordu, ve gece, çarpan, tıngırdıyan, zangır- dıyan seslerle, her dakika ürperi- yor, her an kuduruyordu... Dişarda lodos fırtınası var Pencereyi açtım, karanlık ufuk- larda kıyamet koparan bu hadit nefese gögüs verdim. Rüzgâr beni bir anda kucakladı, sardı, bağrına bastırdı... Denizleri şahlandıran, ağaçları köklerinden — Söken, çatıları ko- paran lodosun kasırgasında, ben- liğime — yabancı kudret vardı. Lodosun karşısında durup da, kollarında hissettiğim zaman, gece beni yatağımdan çıkarıp, pencerenin önüne getiren badit nefese aşina çıktım.. kendimi Vucudumu kesen, Lodos da - böyle İnsana hiç dinmeyecekmiş - gibi saran, gözlerimi - karartıp nut- kumu tutan lodos aşktı. Aşk, bir lodos kasırgasından başka bir şey midir?... Aşk da bir kasırgadı lün en durğun zamanda, kalpte bir kasırga kopar, — benli garsılır, ruhunuz saklanır, idraki- niz kudurur. ve tıpkı Todos rüz- gâri gibi, gayri mer'i olmayan — bir nefesimi Gön- — Üç aylık evlisin de ihanet mi ediyor?... Sen de bir metres tut. — Ben de metresimden bahsediyorum... O ihanet ediyor. bir nefes Sağ kol Artistlerimiz- den biril Hiç işe yaramaz . değil gelir, fakat beklenilmeyen bir | Sesi fenadır, bi- anda, birdenbire diner: Tipkı | ÇiMi — fenadır . F hareketleri — so. Z güuklur... Evelki gece, lodosun karşısında: | "e diye sah- Be mubarek dedim, nasıl olsa dineceksin, barı tahribat yapma.. düşündüm: canına kıyan âşıklara bu sözü dinlete biliyorsunuz... Aşk da ne Sonra neye çıkar de- meyiniz... Çıkar işte. Hatır mese- desi vardır, gö- nül meselesi var- Sevgilisinin mühim tahribat yapıyor. Tıpki | dir. lodos gibi. Yatkulüpte , hükümran olduğu den Eski zenginlerden biri yere elli liralık birfiş düşürdü, telaşla ara- maya başlayınca, bir yeni zengin, 100 liralık bir bankmotu yakıp, yeri aydınlattı !.. — Hemşiren — Hemşirenizin çok güzel olmayan bir kızı yok mu? Eski hatıra yeni zenginlerin Bu zatı şerif geçen gün bir mecliste — Ben Ertuğ- rul Muhsinin sağ koluyum, dedi. Ben dayana- madım — Öyleyse Muh- sin solak kala- cak! dedim Selâmi İz deydi. n kızı çök güzeldir amma, parasızdır. Emin olı;uş, çünkü... — Kocanız her kadınla kur yapıyor — Bundan sonra bana sadık kalmıyacağına eminim mü meşhut halinde mi yakaladınız ? — Hayır, © beni yakaladı Söz bir... | Köylünün biri merkep satın almak- istiyordu. — Pazara geldi. | | 150'liraya, iyi bir hayvan buldu. | Fakat 100 liradan başka parası olmadığından, — merkebi - Satana dedi ki — Sana şimdi. 100 lira veri- rim, 50 lira da borçlu kalırım — ama sözünü tut. — Hiç Merak etme söz bir, allah bir. Bir ay sonra, adam gelip köy- | lüden 50 Jirayı isteyince, köylü hayret etti: — Ben bu parayı sana / vere- söz verdim. Eğer verirsem, «i zümden dönmüş olurum, sana borçlu kalamam. Söz bir allah bir.., Hafıza Vak'a çok mü- himdi. Doktor, bir ay lik sıki bir te- daviden sonra , bir gün sordu: — Nasılsiniz? — Daha iyice- yim — Hafızanızı topladınız. mi? — Ben bilmi- görüm döktar Maahaza bir şey unuttuğumu zan: nediyorum. Yal- mz, unuttum da, yüm, yoksa ha- tırlığorüm da , anuttum mu ? İşte bunu bilmi: yorum | hatırlamiyor mu- Fıkralar, nükteler Üç istek “Çİ ,, in üç isteğini bilirmisi - niz? Bir gün “Ç.İ, € sorduk: — Üç şey dile bekalım. — Evela, içe bileceğim kadar rakı sahibi olmak isterim. — Ala... — Yiye bileceğim kadar muh- telif mezelerim olsun isterim . “Çllm uzun uzun düşşündü ve dedi ki: n — İçe bileceğimden biraz daha fazla rakım, yiyebileceğimden d biraz fazla mezem olsun. Aldatılmak Bir zatı şerif evlenecekti. Buna karar verdikten sonra diyordu — Evleneceğim, fakat — işin Tenası karım - beni - aldatacak. Eğer beni aldatmazsa, gene al- danmış olacağım çünki beni âl- datacağına kanüm. Eğer aldatır- sa, aldanmış oluyorum demektir. Mahaza, aldanmış olmakla bera- ber, aldanmamış da - olacağım, çünkü... İlh. Geçen gün bu. zatı timarhanede rasgeldim.. — Aman, senin ne demeyin. Barda... Kadın — Seviyorum. Erkek — Sahi mi?.. bevile yemek yiyelim mi? Kadın — Yiyelim. Erkek — Yazık ki, buralarda balkabağı tatlısı yoktur. Severe misin? Kadın — Seviyorum dedim ya.. Şiir Şair Ahmet Haşime, genç bir 'nazım, geçenlerde sordu: — Üstat, iyi şiir yazmak çok güç bir mesele olsa gerek? Üstat cevap verdi: — Hayır, şiir yazmak güç oldu mü, hiç yazmamak daha evlâdır. Felsefe Bir felsefe mezuniyle, bir kimya hocası — konuşuyorlar. — Felsefeci diyor kiz — Duydun mu - arkadaşınızın başına gelenleri? akıntı burnundan denize atılmış, Boğazın sularında Kendini halletmiş. — Buna halletmiş denemez. — Nedenl — Çünki insan suda gayri ka: şerife vardı bili haldir! — Bu hanımın her şeyi yapmadır? — Şişmanlığı da mı?