5 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

5 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

5 N'ıııı 1929 RESIMLI DÜNYA ŞUUNU İtalya intihabatında faşıstlerın muvaffakiyeti İtalyada yapılan son mebus intihabında faşistler büyük bir muvaf- fakıyet kazanmışlardır. Resmimiz intihap esnasında Romada bir binaya M. Mosolininin resmi asılarak Faşizm lehinde yapılan propagandayı gösteriyor. İpek çorap veremin sirayetine sebep oluyor. İngilterenin Hül şehri kızları çarçabuk aşık oluyorlarmış!, - Bunlardan birincisi aşk derdi, ikincisi 'de ipek çoraptır! Hül şehrinin genç kızlarında aşka karşı büyük bir istidat var- mış... kızlar çabuk aşık - oluyor, yüz bulmazlarsa yahut sevgilileri kendilerini terkederse kendilerini yese kaptırarak az zaman zarfın- da teverrüm ediyorlarmış.. Fakat asıl en büyük tahribata sebep ipek çoraplardır. Kadınlar RE ek çorap giymek bir ihtiyaç Ş ee girmettir. - Bir çok genç kızlar çalıştıkları daire- lerden aldıkları para — ile ancak geçintbilmektedirler. Modanm her| emrini yerine getirebilmek, bil- İngilterenin Hül şehrinde verem bastalığının genç kızlar arasında dehşetli tahribat yaptığı halde, genç erkeklerin sağlam kalmaları şehrin en şühretli iki doktorunu bü meseleyi tetkike sevketmi; Alen Daley ve Reburn isminde olan bu doktorlar nihayet genç kızların hastalanmalarının sebebini bulmuşlardır. hassa ipekli çorap almak için gıdalarından kesmektedirler. Genç kızların ” ekserisi ” öğle yemeği yememekte ve o para ile ipek çorap almaktadır. Buna bir le sabahlara kadar dans, ve uykusuzlık ilâve olunursa veremin tahribatının sebepleri pek güzel | anlaşılır. Mareşal Foşun cenaze merasiminde ezilenler Geçen hafta vefat eden Mareşal Foşun cenaze merasimini için caddelerde binlerce halk mplınmı.ı!ı Bazı yerlerde halk ulızdıı #ılaşmıştır ki içlerinden - bir kısmı Bekârlar yurdu — Berlirin inatçı bekârları bir arada yaşıyorlar Bekârlık hayatı her zaman hoşa gitmez. Bir odada oturmak, yemeğini hep lokantada yemek, gamaşırını — dışarda — yıkatmak, söküklerini kendi: mek — biç şekilir bir şey değil Berlin bekârları bunu taktir ettikleri için aralarında toplanmış- lar ve kendi ihtiyaçlarına göre muazzam bir bina inşa ettirmiş - lerdir. Bu binada her kesin bir bir yatak odası, bir. hamamı, ve bir salonu vardır. Hamamda elektirik ocağı mevcuttor, ârru eden kendine çay ihlamur gibi #ıçak bir şey hazırlayabilir, Binanın aşağısında büyük bir yemek salonu ile bir dans salonu mevcuttur. Mutbahta bir ahçı başı ile bir kaç yamak bulunmaktadır. Bekârların çamaşırlarını yıkayı; ütülemek. elbiselerini lımiıleıneî için bir çamaşırlık dairesi ile bir ütücü vardır. Bu kadar istirahata mukabil her kiracı ayda 130 mark (60 lira) vermekter Köpek sergisi 82 kiloluk Sen Bernar köpeği ile 2 kiloluk fino köpeği feşhir. olunmaktadır. Sergideki köpeklerin en büyüğü 82 kilo ağırlığında koskocaman bir Sene yernardır. Bu hayvanın sikleti bir sanlardan daha fazladır. Serginin en küçük köpegi Bişdldmak di v aüi kilodur. Resimde bu iki yanyana görüyorsunuz. Benede 400 bin lira maaş alan memur Bu gün Amerikada en yüksek maaşlı mevki sahibi M. Fredrik Ekner isminde biridir. - Alzaslı olan Ekner 19 sene evel Ameri- kaya hicret 'etmiş ve sigorta şir- ketine hademe olarak girmiştir, Önce haftada dört dolar alan Ekner yavaş yavaş terakki etmiş, girkete memur olmıştur . Göster- diği zekâ ve kabiliyet sayesinde az zaman içinde müdür muavini sonra da müdür olmuştur. Bir kaç sene evel şirketin heyeti idaresine aza olmuş ve şimdi de reis intihap edilmiştir. Senede Kİ Çinde dahili harp yeniden alevlendi Çinde dahili harp yeniden alevlendi, bir çok yarlürdöyaakir muharebeler oluyor. Muharebelerde esir edilenler, asi addedilerek resmimizde görüldüğü gibi cezaya çarpılıyorlar. Bu ceza boyuna geçirilen ağır bir tahtayı ayakta taşımaktan ibarettir. Prenses İleana İspanya veliahtı ile nişanlanıyor Kraliçe Mari kızını prensle tanıştırmak için Madrite gitti Romanya kraliçesi Mari bir müddetten beri İspanyada bulun” maktadır. Kral " Alfonsa misafir olan kraliçe ve kızı prenses İleana Madritte bir müddet gezdikten Sonra şehir civarında bir. şatoda oturmakta olan Veliaht prensses Asturiyi ziyaret etmişlerdir. Avrupa gazetelerinin verdikleri malümata göre bu seyahat prenses İleana ile İspanya veliahdını tanış- tırmak maksadına mebnidi Balkanların — kaynanası diye maruf olan Romanya Kıraliçesinin henüz evlenmemiş bir kızı vardır; Prenses İleana... Bir kaç ay evel şehrimize gelm olan bu güzel göz etmek için Kraliçe Mari çok uğraşmış, fakat evlenmekten kaçan Prens dö Gal razı olmamıştı. Henüz 20 yaşlarında bir genç olan İspanya veliahtının izdivaca daha kolay muvafakat etmesi muhtemeldir. Irlandada bir türlü sükün teesşüs edemedi rlü &3 İrlandada serbest bir hükümet teşkil edilmesine rağmen sükün tecssüs edememiştir. Yukarıdaki resim geçen hafta mlilll bayram münasebetile yapılan merasimi gösteriyor. Bir hadise zuhurundan 200,000 dolar maaş almaktadır. korkulduğu için bütün gün sokaklarda zırhlı otomobiller dolaşmıştır.