19 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

19 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

Meraklı bir macera Amerikadan Hindistana giden bir tetkik hey'eti azasından Mis Betti Conson, üç sene Vahşiler içinde esir kaldıktan sonra Nevyorka avdet ediyor.. "Genç kız Hindistanda bir kabile reisinin oğlu ile evlenmiş ve 1921 senesi Martının 5 inci günü — Nevyorktan — Hindistana, asarı atika — mutahassıslarından mürekkep beş kişilik bi ilmiye hareket etmişti. Bu heyetin başında Amerikanın meşbur asarı atika âlimlerinden Mister Conson bulunıyordu. Mir. Consonnun Betti. isminde, çi ll Gökmllş, Bakamn gh. 'fasarı atika meraklısı bir kızı vardı Mis Betti genç ve zengin bir Amerikalıyle nişanlı oldugu halde, O esnada annesinin âni bir hastalığı müteakip ölümü üzerine izdivaçları bir kaç ay için techhür etmişti. Mis Betti, evleneceği sırada annesinin ölmesinden çok müte- essir olarak, babasıyle seyahata karar vermişti Mr. Conson kızının bu arzusunu beyete anlatmış ve mutahassısla- rın tasvibi Üzerine, bu heyetle birlikte Hindistana hareket eyle- heyeti * Misör Mihraçesinin sarayında.. Hindistanda ilmi — tetkikatta bulunmak üzere, bir çok şehirler gezdikten sonca Bombaya vasıl “elan Mister Conson heyeti, Bon- bayda bir hafta kadar İstirahatten sonra dahile doğru yola çıkmış- lardı. Amerikan heş raçesi davet etmişti. Bombaydan kendilerine - terfik edilen sekiz kişilik İngiliz muhafız askerile eğlenceli bir yolculuğu müteakip Misör Mihraceliği hü- dahil olmuşlardı. İngilterede dudüna Misör — Mihracesi muvasalatında mutantan bir istik- bal merasimi yaptırmış ve mem- leketin methalinden sarayın kapı sına kadar onların geçecekler yollara hah serdirmişti. Sarayın kapısında bir çok (iller görüli- yordu. Bu filler üzerine bir takım hintliler - garip kıyafetlerle otur muşlar , — tulumlardan - şişirilmiş çalgılarla bu hey'eti selâmliyor- Tardı. Mihraçe kırk yaşlarında sevi 've mültefit bir adamdı. Amerik; hlara karşı fevkalade hürmetkâr görünmüş ve onların - istirahati 1 — Misör 2 — Amerikalıların karşılaş- tıkları beli hançerli canavar. 3 — Âsârı atika hey'eli aza- sından Mis Bettinin vahşiler ara- sında doğurduğu hağvan tabiatlı çocuğu. 4 — Mis Betti, esir düştüğü gahşi kabile reisinin oğlu sevişirken.. ile için bir çok Fedakârlıklar göster- mişti. Mihraçe, sarayında ki misafir- lerin her biri için ayrı birer oda hazırlatmıştı. Mis Betti: — Ben babamla bir odada yatmak isterim... Dediği halde, teşrifatcısı: — Bu bizim için büyük bir hakarettir! Cevabını verince ayrı ayrı oda- darda yatmağa mecbur olmuşlardı. Mamafih, Mr. Conson (Hintlile- rin ahvalini yakından bildiği için |kızının itirazına meydan vermemişti. Bir kaç gün şehir ve asarı atika noktai nazarından tetkike şayan mahalleri gezdikten sonra etraf- taki ormanlarda fillerle tenezzühe başlamışlardı. Silâh kullanan bir canavar! Ogün Conson heyetile birlikte mihraçe ve maiyeti civar orman- Ceylân avıma çıkmışlardı. Genç kız başlı başına bir file binmişti.. Sıra sıra yollara dizil mişler, ve bir müddet sonra ke- sif bir ormana girmişlerdi. Misör Mihracesi çok güzel bir avcı idi. Ormanda fillerden indiler ve etrafa dağıldılar. Fakat garip bir tesadüf eseri olarak Amerikah bır çocuğu olmuştur heyetin karşısına gayet korkunç ve müthiş bir hayvan çıkmıştı. VBu hayvan, iki adam boyunda, taşıyan bir canavardı. Mr.Con bu. canavarın” derhal öldürülmesini emrettiği halde ma- | iyeti, bu hayvana kurşun atmağı | bir uğursuzluk adderek geri çe- nişlerdi. Cânavar, atvarı ile” “bana bü- cum etmeyin!, demek istiyordu. Heyet âzaları canavarın üzerine silâhlarını tevcih ettiler. Canavarı öldürünceye kadar aradan bir kaç | tetkike başlamışlardı. Bu esnada Mister - Conson gözü ile etrafı | araştırarak kızını meydanda göre — Betti nerde? Diye bağırdı. Genç kizi aradılar, bindiği fil | bir. kenarda - dürüyordu. - fakat kendisini bulamadılar. Misör Mihracesi ile beraber ormanın bir başka tarafında ce, han avladığı zannedilen Mis Beti Mihraçenin yanında da yoktu. Hattâ Mihraçe, genç kızı babası- |min yanında sanıyordu. Betti bir sarı ceylanın peşinden koşmuştü... ve bir daha meydana çıkmadı. uzün tırnaklı ve belinde hançer | saat geçmişti, Amerikalılar canavarı Bekarlık ve evlilik balısı Bir kısım karilerimiz niçin evleneme- diklerini anlatıyorlar nız ank&ti dikkatle takip ediya- rum.. Ben 35 yaşında şimdiye kadar Bekârlardan vergi alınmak me- selesi karilerimiz arasında derin bir alâka uyandırdı. Bu mesele hakkında aldığımız — mektupları | hiç evlenmemiş bir erkeğin.. Bu sıra ile dercediyoruz: bekârlık vergisi ortaya çıktıktan ”Yozgat mebusu * Sırri Beyin | sonra elimi şakağıma koydum Meclise bekârlardan vergi alınması hakkında verdiği takrir. üzerine siz bu mesele etrafında bir anket açtınız. Ben de bu hayati mevzu | dahilinde bir kaç söz söylemek isterim. ve düşünmeğe başladım. — Acaba şimdiye kadar neden evlenmedim.. Düşündüm, ' düşündüm, dü; düm ve bunun sebebini buldum: Evlenmek için şimdiye kadar hiç icbar edilmedimi.. Hiç şüphe etmiyorum ki eğer mecbur olsay- dim şimdiye kadar yüz seksen sekiz kerre evlenmiş olacaktım.. Bu vergi biraz daha ziyadeleşir de bana bir yük olursa hemen evlenirim.. Benim gibi düşüne daha bir çok geçkin bekârlar Bey efendi pek çoğumuz hep | bir ağızdam | — Evlönelim, evlenelim.. | Diye bağırıyoruz ! — Evlenelim evlenelim amma nasıl? Evlenmek öyle kolay, hafif bir kararla hemen yapılıverilecek bir mesele mi? Bir erkeğin evlenmesi — için evvelâ kendi hayatıma iştirak - edecek olan arkadaşını çok yakından ta- aması lazımdır. Bence gözü kapalı evlenmek, Bunların! hepsi de şimdiye kadar evlenmeleri için hiç mi hiç mecburiyet hissetmemişlerdir. Eğer bekârları evlendirmek- istiyorsak Sırrı lâyıhaya — koyduğu Beyin dünyada 'en büyük cinayeftir. | bekârlık vergisini bir az daha Eğer vatana sıhhatli, gürbüz evlât | TSEYit etmeliyiz ... yetiştirmek ve çocuklarımıza iyi TIT bir tahsil vermek - istiyorsak | Evli gibi bekârlar, kurulan yuvaların fevkalâde bekâr gibi evliler mühkem olmasına dikkat etmeliyiz. |— Memleketimizdeki — erkelderin Düşünün birbirlerini zerre kadâr| ekşerisini iki sınıfa ayırabiliriz.. anlamıyan bir çift.. Evlenmişler, | Evli gibi bekârlar, bekâr gibi fakat evlerinde bir gün kavga eksik | evliler.. değil.. Şimdi sorarım size bu Evli gibi bekârlar, evlenmedik- ajlenin — çocuğu gürbüz, sıhhatli - leri halde başlarında besliyecek olarak yetişebilir mi? Geçimsiz | bir çok kimseler bulunan zavnili- lardır. Bunların anneleri, babaları, ileler kendi pat il gileler Betfüyn Kç eee | PeR e müa gae İ lebie alurlar. Ve bilmeebüriye çocuğu ” lar başlarındaki gaileler dolayısı 'h'"n:'mf:“ğ';m göre böyle be- | İ evlilerden 'daba usl bir hayat sürerler. “kârlık verğisi filân çıkarmadansa Li Bunların eğlence, zevk, içki, | gençleri — birbiriyle anlaştıracak n e * çasıtalar ihtas etmelidir. Bu anla- e SE C | şan çıftler birbirleriyle evlendik: evlilere gelince .. | ten sonra bunlardan doğacak | gocuklardan hayır beklenebilir.. Beykoz Halük Neden evlenmemiş? Gazetenizde bekârlardan vergi alınıp alınmamasına dair açtığı- Bunlara süzde bekâr demek hep- sinden doğru olur. Rana halırsa bekârlardan vergi almaktansa, alelâmum eğlence ve Jat yerlerinden ağır vergiler Halhınmalıdır. Beyazıt. NA Bettiyi günlerce ormanda ara- M. Conson bu satırları goudük- tan sonra telgrafla malümat iste- miş ve şu cevabi almıştır. * Mis Betti ormanda cey- lan kovalarken / Hint — vahşileri tarafından “eğir alınmış ve kabile reisinin oğlu ile evlenmiştir. Mis Bettinin elyevm bu adamdan bir kız çocuğu dünyaya gelmiştir. Betti kocasını ikna ederek, gez- mek için Misör Mihraceliği hudu- duna gelmiştir.., Bir müddet sonra Betti çocuğu ile birlikte Nevyorka gelmiştir. Mis Betti üçesenelik gaybubeti esnasında, Hindistan ormanların- da başından geçenleri birer birer anlatmıştır. Mis Bettiyi hanesinde bütün dostları ve - tanıdıkları — ziyaret ettikleri halde; nişanlısının gel memesi / hayretini mucip olmuş ve sebehini sorunca, babası: — Kızım, oda senin gibi evlen- mişti.. Şimdi; bir çocuk babasıdır. Cevabını vermiştir. Bettinin - çocugu — Hindistanda ufak ceylan 'yavruları ve tavuklar hududunda mütemadi taharriyatta bulundular. Betti meydanda yoktu. — Beli hançerli hayvanı öldür- mek uğursuzluk getirir demiştim. İşte kızınız Üç sene sonra.. Amerikalılar bu hadiseden bir ay sonra Bombaydan Nevyorka avdet etmişlerdi. Aradan üç sene geçmişti. Conson ailesi hâlâ, hindistanda kaybolan kızlarının matemini tutu- yordu. Mister Conson bu feci hadise münasebetile İngiliz ve Amerikan gazelelerinde intişar eden Hindis- tan haberlerini dikkatle takip | ediyordu. Bir sabah M. Conson gazete okurken acı bir feryat kopardı, gözüne ilişen şu havadisi merak ve hayretle okumağa başladı arasında - büyüdügü için şimdi —“Geçen gün Misör Mihra- | kendisine Nevyorktaki hanesinde cesinin garayına, kucağında iki | bahçede ufak tel örgü içinde yaşında — çocuğu ile genç bir | hususi bir yerl ayrılmıştır. Vahşı ruhlu: çocuk yavaş yavaş ehlileşerek aile efradiyle birlikte yaşamağa alıştırılmaktadır . Mis Betti bu mühim sergüzeşt- kadın gelmiş ve Mihraceyi görmek istedigini söylemiştir. W Mihrace, çocuklu kadını görün- ce tanımış ve hüsnü kabül göste- rerek sarayında misafir etmiştir. | ten sonra bir müddet kendi Bu kadın, üç sene evel Hindis- | sihhatile — meşğul — olmağa — ve tana tetkikata gelen Amerikalı | evlenmemeğe karar vermiştir. M. Consomun kızı Mis Bettidir..,., Nüâkili : İ.F.