19 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

19 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

Sahife 16 Akşam Umumun rağbetini en fazla kazanan otomobil altı silindirli bir motora malik olandır Yeni Şevrole; saatte 100 kilometrodan fazla kat'edebilen 6 silindirli kuvvetli bir arabadır. General — Motors - Ananim — kiyet haşıl olmuştur.., şirketinin şarkı karip müdür *Esasen epi müddet evvel murahhust — Mösyö Lois de — bütün makinist mühendisler la Garde “geçen seneki fev. — ve alelimum otomobilcilkr 6 kalâde imalâtının ve Şevro- — silindirli bir otomobilin 4 si- denin tabi tatulduğu daimi — lindirli arabadan daha hoş ve bir terakkıyat politi- daha kolay idare edil- . diğine kanaat getir- mişlerdi, fakat Gene- ral Motors, mutavas- sıt varidat sahipleri “Her sene Şevrole otomobilcilerin bir meodelleri, yeni BN — düks otomobili idare tekemmülâta mazha- etmek zevkinden Tiyeti hasebile bugün — M. Louis do h Garde mahrum etmemek '€en mütevassıt varidat sahiple- — mülâhazasiyle şimdiye kadar bugün piyasaya ihrac edi- 'Yeni Şevrolenin rinin elde edebilecekleri lüks — bir 6 silindirli araba vücuda — leceği ande heman heman - li otomobil şeklini almıştır., — getirmek istememiştir. ,, mükemmeliyetinin son haddine ilk müşterisi son kasının tabii inkişa- fının mahsalasıdır., diyor ve — ilâveten yazıyorki: 'Geçen sene cihan piyasasın- “Fakat, bu 6 silindirli arabanın varmış — olarak — bulunmakta- derece memnu- da bir buçuk milyon Şevfçle — bizzarure imal edilmesi lâzım — dır., ui vo aöt eh Satılmıştır. Bu rağbeti azime — geleceği emniyesile ve son * — “ B sene adi 4 gilindirli a bah. sayesindedir ki uzun zamandan — dört sene zarfında yeni Şeve — fiatma 6 silindirli. bir tiyarım diyor. beri kuvveden file isali eme- — röleninen muhtelif şerait tah- — otomobili takdim edebil Dürendiş bir İngiliz otomo- linde bulunduğumuz 6 silindiri — tında birbirini müteakip bir — mizden son derece memnu- bilcisi olan Mösyö Corahill bir arabanın imaline muvaffa- — çok tecrübeler görmesi sure- — nuz. , yazıyor ki İskenderiyede tes- ( lim ettiğim ilk Şev- role arabasına naili- yetimden dolayı pek bahtiyar ve adeta Meşhur yarışçı Robert — , Bencist nın şehadeti: surette saatte 95 kilometro tutmağa muvaffak oldum.,, * 6 silindirli bir düks arabanın 4 silin- dirlinin fiatına satıla- bilmesi cidden şayanı hayrettir. Beni en zi- yade memnun evsaf, arabanın sür'ati ve cevvaliyetidir. İk- tisadi olması ise ay- rıca mühim bir amil- dir. Şimdi ise, oto- mobilimi bir müddet- tenberi islimal eti halde bile bir galon benzin ile 40 kilomet- roluk bir mesafe kat- edebiliyorum, ,, “Heman Robert Benoist, 1927 senes — Robert Benoist sinde A. C. F. ( Fransa ), İn- GUi © giltere, İtalya, İspanya, ve Avrupanın büyük mükâfatla- zını kazanmış ve o sene dünya ğ sampiyonu ilân edilmiştir. İşte — ÖĞKAĞIL kazanmıştı Te el '€n meşhur Fransız yarışçısının haletlâ katader. yeni Şevrole üzerinde bir tec- rübede bulunduktan - sonraki SĞit “Diğer taraftan şehir dahi- * Ben, bir seri sarabasını — - İinde en kalabalıklı caddelerde tecrübe ettim ve onu idare idareetmek için Şev role, son etmekteki fevkalâde sühulele — derece lâtif ve otomobilcinin hayran oldumm. - Heman ani — elinde gayet mutidir. Bu araba olarak saatte 95 kilemetroluk — 6 katlı bir garajın rampasını bir sür'ate vasıl oldum, ve — kemali sühuletle ve emsalsiz ayaı sühületle insan adımı — bir itaatle trmanmak imkânını seyrine kadar yavaşladım. ,, vermişti Yeni Şevrolenin cazip şekli haricisinden her yerde bir lisanı sitayişle bahso- lunmaktadır. Renkler; ka- roserilerin muhtelif sti rine şayanı hayret bir su- rette tetabuk edecek tarz- da intihap olunmuştur. Tamamen kapalı yeni bir model mevcuttur ki bu model kapotunun arka kısmı açılabilir ve bu su- retle arzuya göre açık ve ya kapalı bir araba vücu- de getirili Krom kaplamaları, Ni- kelli aksamının parlaklı- ğıni muhafaza ve solma- sını meneder. Bu da her 'yerde otomobil sahiplı nin — takı menfaattir. “ Her kesin arabasını böyle *“ Velhasıl bu otomobil, şim- bir sür'atle sevku diye kadar kullandığım seri istemiyeceği bedihidir. F otomobillerin en kolay idare Şevrolenin bu sür'ata kolayca — edilebilenidir. Fi vasıl - olabilmek — kabiliyetine — fiatlı bu valtı silindirli Şevrole ve tarzı inşasının mükemmeli- — arabası otomobilcilerin ihtiya- yetine büyük bir delil teşkil — catına elverişli lüks bir oto- — eder. « mobildir. imce ucuz Şimdiye kadar dün balarda görülmemiş sat ve tekemmülâtı * Şevrolenin fiatına dirlinin vücude getiril diatli arge yeni eve inşaiye a 6 silin. ilmesi esa- sen calibi dikkat olduğu gibt bu derece mükemmel inşa edilmesi de şayanı hayret- bir tarzda tir. Supapların otomatik yağla- ma tertibatı cidden parlak bir tekemmüldür. . Yeni — şevroleden bahseden meşhur bir mühendis bu mealde beyanatta bulunmuştur: Bir inki- lâp yapmış olan otom: lama tertibatı ancak banın - calibi — dikkat evsafından biridir. Sabı atik yağ- yeni mihaniki ık modele nazaran "/, 20 nispetinde fazla bir sür'dt-ve o nispette bir kapış ilâvesile iktifa etmeyen Şevrole mühendisleri sür'atle Tine basıldığı vakıt ; kapış ( abası ilâve gaz peda- işleyen bir etmişler- dir ki kalabalık caddede serbest bir nokta açıldığı anda ileriye atılabilmeniz — imkânını — temin eden şayani dikkat bir menfaat- tir. Eski sifon yerine A. C. mar- ka bir benzin tulumbası kaim olmuştur. Karter bir yağ filtresile teçhiz edilmiştir. Bu sayede fiye edileceğinden uzur istimaline medar olur nbilcilerin —takdir tas yi ın müddet ve bu da, ettikleri € — bir iktisat menfaatidir. Si lâve erlilmiş F da basili- Bt vakit maki veye daha £ ha bir ki Mösyö T. Coruhill, ilk 6 silindirli Şevrole otomobilini teslim alırken diyor ki: 6 silindirli lüks 4 silindirlinin fiatına nasıl imâl edildiğine şaşıyorum otomobili