19 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

19 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Yeni filimlerden: İSPANYOL GUZELİ Yetta Gudal «İspanyol Güze filiminde Amerikalı rejisör Raul Valşın vazı sahne ettiği * İSPANYOL GÜZELİ ,, filmi Şarkta yeni ta- umış olan Mis Yettâ Gudal İzminde bir sinema yıldın ile Rikarde Kortez ve Noah Berri taraflarından çevrilmiştir. İspanyol güzeli filmi, haşin bir | erkeğin aşkına mukabele etmek istemeyen bir İspanyol güzelinin zaman zaman tahavvül eden rul tezahürlerini çok güzel yaşatıyor. Sevil şehrinin boğa güreşlerini n bu filimde meşhur bir yoğa güreşçisi Lakontes de Kor- | danım yegeni Matmazel Dolores Banıyi seviyor.. Genç kızın da buyakışıkh erkeğe karşı gizli bir temayülü vardır. Fakat mümanaat ve aşkını redet- figi erkegin bilesile bir müddet hapedildikten Şato muhitinde geçen bir çok hadiselerden sonra nihayet, boğa güreşcisi olan gencin sönmez aşkına mukabele ediyor ve ken: lisine hakiki surette sevdiğini görerek aşıkmın kollarına atıl- yor... Bazı sahnelerde sevimsiz gibi yen Yetta Gudal, şatoda giy- Giği tuvaletler içinde ve bilhassa 'İlacar Güzelleri , — kıyafetinde çok güzel ve cazibelidir. Mis Yetta Gudal filim çevirir- ken rejisöre tâbi olmayarak sah- me ve vakayü kendisi tertip ve için filmin teknik ciheti yekmazarda insana ihmal edilmiş hisini veriyor. Frazitta filimlerde dansları için Frazitta isminde bir Holivata İspanyol İspanyol kızı gelmiştir. Benüz 16 yaşındadır. Frazitta | | | Volmayan tipler yaratı | rinde görenler kendi Corç Bankroft heyecanlı filimler jolan bir amerikan artistidir. Son Brent sanatkâr çehresine arzu ettiği manayı büyük bir kudret sahibidir. Geçende gösterilen Tuzak filmi en ziyade muvaffak olduğu eserlerden irde çok müvafl: zamanlarda Eve in le birlikte müteaddit filimler çeviren bu vermekte Son zamanlarda Holivutta facia artisti olarak iki kadın büyük bir şöhret kazanmıştır. Bunlardan biri Evelin Brent diğeri Florans Vidardır. Evlin Brent Son emri filminde Emil Yanings ile birlikte oynamış ve çok muvaffak olmuştur. Sinema mü- nekkitleri Evlinin yakında en büyük facia artisti biridir olacağını iddia ediyorlar. Meşhur yıldızlardan Çllgm Bakire Meşhur yıldızlardan Ka Korinn Grittt Amerikada sinema yıldızların- dan en çok para kazananlardan biri de Mis “Corinne Griffth,, dir. Bir sene de 4 filim çeviren bu güzel san'atkâr bu sene nihaye- tinde, çalıştğı studyolardan - bir milyon dölar almıştır. Lon Şaneg' ' Sinemalarda her kesi korkutan sanatkâr çok mahcuptur Lon Şaneyi tanımayan yoktur. Bu yüksek sinema artisti bilhassa birbirine hiç benzemeyen Şahsi- yetler, yekdigeri ile hiç alâkası hurdur, Lon Şaneyi beyaz perde üze- fevkalâdı ur, heyecanlı bir a ki Lon Şaney hiç de bö, herkesten uzak, bir çadır al yaşar. Lon Şaney şimdi yeni bir flim çevirmektedir. Bu flimde Şaney diğer eserlerinde olduğu gibi yep yeni bir tip'yaratmıştır. Fransız ” gazetelerinde çoktan beri bahsedilmekte olan, Meşhur romancı M, Hanri Batayın şah eseri “ÇILGIN BAKİRE,, 1 Vernon ile Emmi Jan Anjelo taraflarından çevirilen bu yeni filim “Bin bir çılgınlıklar Beldesi, ni hatırlatan bir çok sahneleri ihtiva etmektedir.. Hanri Batayın bu meşhur ese- rini en ziyade Süzi Vernonla Jan Anjalo yaşatmıştır. ( « Çılgın Bıldn.. liminde zengin dekorlu sahneler ve sine- ma tekniği noktai nazarından şayanı tetkik bir çok incelikler vardır. ğanı < adeta bir iddia şeklinde - gösteren incelikler göze çarpmak- tadır. Fotografcılık sahasındak terakki bu iddianın en canlı bir misali olarak zikredilebilir Mâryon Di macılığın fenni aksamında da büyuk bir vukuf ve meharet sa- bibi Glan meşhur — yıldızlardan 'i de Mis Maryon Davisdir. san'atkâr, her çevirdigi filmin senaryosuyle — meşğul / olmadıkca kendini perdede görmek istemez. Emil Yanings Amerikada kalıyor Para- muntta olan kontratını tecdit etti Meşhur - Alman sinema artisti Emil yanings-paramunt müessesesi ile kontratını tecdit etmiştir Dolores Kostello ,Hayat Fırtmaları,, filiminde Son zamanlarda büyük zekâsile sinema aleminde çok muvaffak olmuş ve şöhret bulmuş filimler ibda eden rejisörlerden biri de hiç şüphesiz MİŞEL KERTEZ dir. * Sodem ve Gamore ,, ile “Paris kuklası, gibi bütün Dün- yaca alkışlanmış iki büyük film den sonra yeni olarak vazı sahne ettiği «Hayat Fırtınaları» isimli filim de hiç şüphesiz ayni ragbete mazhar olacak eserlerden biridir. Hayat Fırtınaları Dolores Kos- tello ile Betti Blâyt ve Varner oland taraflarından çevrilmiştir. Mişel Kertez bu filimde en mi rolü — birinci derecede sinema yıldızlarından olan Dolores Kostellaya vermekle çok isabet | etmiştir. Mis Dolores Hayat Fırtınalarını mütemadi bir hareket ve canlılık- la sonuna kadar yaşatan kâh'is- terik, kâh şakrak görünen bir sanatkârdır. Betti Blâyt bu rolü yapmak isteseydi hiç şüphesiz ki muvaffak olamıyacaktı. Bu filimde ikinci derecede rol almış olan ” Betti Blayt — artık, çehresinde beliren kırışıkları sak- hyamıyacak bir hale gelmiştir. Dolores - Kostellonun — yanında Betti Blâyt, gençlikten “ihtiyarlığa geçmiş olduğunu gösteriyor. Roman Novara Yanings yakında Amerikada ye- dinci tır: n filimi Alplerin u Filimi birlikte hikâyesi Ralston ile m İsviçrede bir köyde cere | külmüştür. | İsviçre köylerin; | tamamile — taklit | husi |P sekilmiştir. n imini çevirmeğe başlıyacak- “zetil Ben Hur — kahramanı meşhur artist Ramon — Novara bahçe meraklısıdır. Resmimizde bahçı- Çoyanlıkla meşgul iken görülüyor.