26 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

26 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahifa 5 Neden mağlup olduk ? Avusturya ile yapılan maçlardan ders almalıyız Avusturya takımı / şehrimizde yaptığı üç muçın üçünüde kazan- dıktan sonra viyanaya avdet etti. Şehrimizin en iyi iki klübünün oyuncuları bu takıma karşı neden mağlup oldular? Bir zamanlar Slavyayı yenmiş olan Galatasa- ray - Fener mühteliti bu defa, kaymetçe Slavyadan daha aşağı olduğu muhakkak bulunan Avusturya — takımı neden muvaffak olamadı? Şimdi bu cihetleri tetkik etmek ve hundan ders almak lâzımdır . Her şeyden evel şurasımı itiraf edelim Gerek Galatasaray, gerek) Fenerbahçe maçlarında ve nihayet muhtelit takımın yaptığı müsabakaçla ge cihet pek açık füfetie görülmüş-| für: oyuncularımızın nefes kabili- yeti azdır. Çabuk yoruluyorlar ve oyunun sonuna doğru adım ata- mayacak hale geliyorlar. Bu kısmen idmansızlıktan, kıs- men de yaşın ilerlemiş olmasın- dan ileri geliyor. Bir zamanlar hlar genç oyuncaların - oyunlarını da işkâl ediyorlar. »-—mgğ —ai Şater İyi koşamıyan, yaşlı bir oyun- cunun takımın ahengini ne kadar bozacağına delil meşhur Şafer- dir. Bir zamanlar gol krahı ad- dedilen ve çok güzel oynayan bu oyuncu Avusturya - Fener maçında, çok iyi fırsatlar ihzar ettiği halde diğer muhacim- ler kadar koşamadığından ahengi bozmuş ve nihayet takımdan çık- mağa mecbur. olmuştur. Onun yerine genç ve süratli bir oyuncu BEET Seçmez oyunun çekli değiş- İkinci —nokta — oyuncularımızın lâyıki — veçhile çalışmamalarıdır. Bunun neticesi olarak — mühtelif oyuncuların mühtelif maçlardaki oyunları - birbirine benzemiyor. Bazen çok iyi oynadıkları halde ba- 'zende çok bozuk oynarlar .Meselâ son muhtelit maçında bilhassa müdafilerde bu cihet nazara çarp- mıştir. Her iki müdafi, haddi zatında iyi oyuncular - oldukları halde adeta topa vurmasını bile- memişler, topu bir kaç metrodan uzağa atmamışlardır. Avusturyalılardaki uzun vuruş- lardan bizde eser yoktu. Bunun için top kolayca kaleden uzaklaş- tırlamıyordu. Takım gençleştirlmedikçe ve karşısında |7 |Kadınlar arasında futbol | merakı gittikçe artıyor Almanyada kadın futbol klüpleri arasındaki maç!z; Futbol ağı edET olmbakla beraker #ön zamanlarda Avrupada kadınlar buna büyük bir rağbet göstermeğe başlamışlardır. Hemen bütün Avrupa memleketlerinde futbol ile megul olan kadın spor klüpleri) teşekkül etmiştir. Bunlar aralarında sık sık maçlar yapıyor- lar. Bu maçları seyredenler kadın- Tarın Pa ahaldahiydikkir kabilivet Geçen hafta Belçika ve Fransa kadın takımları arasında yapılan rdan İki intiker aç çok hararetli olmuş, fransız- lar 2-1 galip gelmişlerdir. Kadınlar — arasında — futbol merakı bilhassa Almanyada son derece tevessli etmiştir. Alman- yada futbol oynayan kadınların mıktarı gün geçtikçe artmaktadır. Bunlar arasında topa çok - iyi bökim olapı yi keğar Sanülür bir mııddek sonra erkeklere mey- 'dan okumak niyetinde imişler. Tenis mevsimi başladı Bu sene yapılacak müsabakalar için — şimdiden hazırlıklara başlandı Yaz tenis mevsimidir. Havalar asınınca tenis kortlarına rağbet başlar. Sabah serinliğinde, akşam- ları güneş grubo yaklaştığı zaman- lar kortlar tenis meraklıları ile dolar. Hatta gün arası, en sıcak saatlerde bile tenis oynayanlar görülür. Son 15 gün zarfında havalar asındığı tenis — kortlarına tehacüm başlamıştır. Beyaz pan- tolonlu, ellerinde raket bir çok kimselerin tenise gittikleri görü- düyor. Bunlar içinde epice yaşlı adamlar da vardır. Bu sene tenis mevsiminin pek hararetli olduğu anlaşılıyor: Şam- piyonlule müsabakaları için şim- diden hazırlıklar yapılmaktadır . İstanbul ve İzmir tenisçileri ara- sında da büyük bir müsabaka icrası mukarrerdir. Bundan başka Milliyet “refikimizde her seneki gibi bir müsabaka tertip edecektir. su müsabakalar Tenis amatörl için şimdiden hazırlığa haşlamış- lardır. Avrupa ve bilhassa Amerikada bu sene büyük tenis maçları ya- pılacaktır. -Amerikada yapılacak | olan maçlara iştirak etmek üzere Avrupadan bir bir çok tenis maçlarda kazanmak imkânı yok- tur. Bunu gelen misafirler de söyle- işlerdir. Şafer: “Oyuncularınız içinde çok kıymetlileri var. Fakat bir tabiye olmadığından boş yere koşup yoruluyorlar. Sizin için iyi bir antrenörün nezareti altında 5 sene mütemadiyen çalışmak lâzım- oyuncular iyi — çalıştırlmadıkça dır., demiştir. oyuncuları >Amerikaya gidecek- lerdir. Bunların arasında mütcad- dit kadınlar da vardır. Matmazel Süzan Langlen tenis maçlarına iştirak etmekten kat'i Surette vaz geçmiştir. Kendisile görüşen bir gazteciye bundan sonra sırf zevki için arasıra lenis | oynayacağıı ve bu gibi maçlara | Hiştirak etmiyeceğini söylemiştir. Matmazel Langlen geçen sene zengin bir Amerikalı ile mıştı. O zamandan beri | Pişanlısı ile tenis oyuyor. yalnız | Bir senelik kontes hayatı.. Şık bir hizmetçi kızla bar — dansörünün macerası Pariste Gabriella Bernar isminde güzel bir fam dö şambr bir sene kontes hayatı yaşadıktan sonra altı - | ay hapse makküm olmuştur. Vak'a | şudur: | Gabrielle/Bernar, Pariste Verera Karlos isminde zengin bir Meksi- kalının evinde fam dö şambrdır. Gabriella gayet güzel bir kadın olmakla beraber fevkalâde iyi de giyinmesini bilir.. Güzel fam dö Şambrının bir merakı var: Dansl. Genç kadın bundan bir mü: det evel bir bara gidiyör orada çok yakışıklı bir. ispanyol O gece ispanyol” delikanlısmın kolları arasında Gabriclla -kendisir Karlosa - vuruluyor iki tango Hiği arasında kavak | gesina açkım itiraf ettilkten sonra | kendini tamtıyor: | —— Kontes Gabriella dö Berar.. Bundan sonra Gabriella aşıkına karşı hakiki bir kontes gibi gö- Tünmek için ne yapacağını şaşır- miş, bar garsonlarma bol bol bahşiş vermeğe mecbur olmuştur. Nihayet aşıkı ile beraber yaşamağla veren Gi Ja ho- KK P eR TEyecündeki : maslarını 5000 dolar parasını ve müteaddit kürklerini çalarak İs- panyol ile beraber Paristen uzak- Taşmıştır. Bundan sonra seyahağler, eğ- lenceler başlamış iki aşik har vu- rup harman savurmuşlardır. Lâkin her rüyanın bir sonu olur derler Gabriellanın paraları bitince sev- İ.gililerin —arasında da — kavgalar başlamıştır. Bu esnada Gabriellayı takip eden zabıta sahte kontes ile güzel aşığını yakalamıştır. Bunların — muhakemesi — gayet meraklı olmuştur. Karlos muhake- me huzurunda: — Benim ne kabahatim var? Bu kadın bana kendisini kontes diye tanıttı. Demiştir. Gabriella ise: O benim kontes olmadığımı biliyordu.. İddiasında bulunmuştur. Nikayet şahitler, bar garsonları, 20 sene evel İtalyanın Kalabriya ve Mesina vilâyetlerinde şiddetli bir zelzele olmuştu. Bu zelzelede bir çok şehirler kâmilen yıkıl- mış, binlerce insan ölmüştü. Ölenler arasında Mesina şehri- nin zengin tacirlerinden Antonyo Sereno da bulunuyordu. Yapılan bütün tahamiyata rağmen tacirin cesedi çıkarlamamış, — bu. hal ailesi efradını bir kat daha mütcessi etmişti Zelzele olduğu zaman madam Sereno 23 yaşında genç bir ka- dındı. O zamandan beri kendisine çok talipler çıktğı halde biç bi kabul etmemiş, bütün vaktımı oğlunu — terbiye ederek yetiştirmeğe hasreylemişti. Aradan 20 sene geçtikten sonra geçende oğluna ait bir muamele için nufus dairesine giden kadın kendisinin deftere ölü olarak ge- çirildiğini hayretle — öğrenmişti Bunun üzerine tahkikata başla- miş, neticede kendisini kocasının | ölü olarak kaydettirmiş olduğu | anlaşılmıştır. Bu tetkikat Antonyonın - ölme- | diğini — anlattığı — için polis | tahikata başlamıştır. Aylarca süren tahkikat neticesinde nihayet Sere- no, Bolonya şehrinde, başka — bir İ çalgıcılar, otel kapıcıları "e miştir. Bunlardan bir kısı iz herkese kontes, Prenses ve saire diye hitap ederiz.. Bu kelimeler bizim aramızda bir hür- met ünvanıdır.. Demişler, bir kısmı da Gabri: ellayı kakikaten kontes zanzettik- lerini, çönkü kendilerine bol bol bahşiş verdiğini, söylemişlerdir. Mahkeme uzun uzün tetkikattan sonra sahte köntes ile aşıkını altışar ay hapse makktm etmiştir. İşin şayanı dikkat tarafı Gab- riellanın cezası tecil edilmiş, Kar- losun kabahati daha büyük gö- ri için hapse atılmıştır. 20 sene matemden sonra Madam Antonyo Sereno kadınla evli olarak bulunmuş ve tevkif edilmiştir. Antonyo - Serenonun zelzeleyi mütcakıp vuku bulan kargaşalık esnasında kendisini ölü gibi gös- terdiği, beraberine nakıt parasını alarak sevgilisi ile Bolonyaya kaçtığı ve orada evlendiği anla- şılmıştır. Madam — Sereno bu | vak'a karşısında senelerce çektiği aztıraplar a tuttuğu mateme tees- süf etmekte, kocasının bir daha yüzünü bile görmek istemet” söylemektedir.