27 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

27 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sinema sanayii Amerikada sinema töstleri çok küvvetlidir Sinema saraylinin diğer sanat- lere nazzren işgal ettiği mevkiden gercade bahsetmiştik. Bu hususta faşraamayin. trallı bir istatistik Bu - istatistiğe göre dünyada sinema sanayii için konulan ser- maye 2 milyar 715 milyon dolar> dır. Bunun bir milyar 500 müyon doları Amerikada, 1 milyar doları Avrupadadır. Bir milyar dolar, 25 milyar frank, yani 9 milyar Türk İirası eder. Bu para mühtelif memle- | ketler arasında şu suretle inkisam Sair memleketler Amerikada sinema işi bir tröst halini almıştır, vaziyete bir kaç büyük şirket hakimdir. Bunların başında Foks filim müessesesi gelir. Bu müesseseye Foks, Loevs, Metro Goldvin Ma- yer dahildir. Foks şirketinin 1,200 sinema salonu vardır. Bu salon- lara her hafta 25 milyon seyirci gelir. Foks şirketi bundan böyle yalmız sesli filim çevirecektir. İkinci grup Verer Brostur. First Nasyonal bu grupa dahildir. Bu şirketin 800 sinema salanu vardır. Üçüncü şirket Paramunttur. Bu şirketin işi günden güne büyü- mektedir. Son senelerde kârı 4 milyondan aşağı düşmemiş, 1927 de 8 milyon doları bulmuştur Bu müessesenin de 500 salonu vardır. Bundan sonra ,, Unayted artist,, * Üniversal ,, “F.B.O,, ve * Fate ekşenç , grupları geli Son zamanlarda sesli filim çevir- mek için yeni bazı şirketler teşek-| kül etmişlir. Sesli / filim, diğer | filimlere nisbetle yüzde 75 paha- hya mal olmakla beraber, bütün şirketler sesli filme rağbet gös- termeğe başlamışlardır. Emil yanings Avrupaya geldi Emil Yanings c geçen hafta 1 Holivuttan Av- _îxw rupaya gelmiş- tin Yaningsin ip- tida Parise uğrayacağı söy- | lenmişti. Ha buki sanatkâr doğruca Ham- burğa çıkmış, oradan Berline gitmiştir. Yanings Ay- ği 0i a kalacak, eylül- de Holivuta gidecektir. Ya- ninge gidince meğe başlıya- caktır. Bu fi- limde — kadın Yanings son fii- — rolünü Florans | minde başka — Vidor — yapa- başka iki şekilde — caktır. Konstans Talmaç Meşhur filim yıldızı Konstans Talmaç bu hafta Şikagolu zengin bir tacirle evleniyor. Bu münase- betle gazeteler Konstansın ve hemşirelerinin —hayatı hakkında uzun malümat veriyorlar. Sinemaya Talmaç ailesi kadar hizmet etmiş olan bir aile yoktur. Niyazara şelalesi cıvarında küçük bir şehirde 'doğmuş olan bu üç kız kardeşin üçü de şimdiye kadar bir çok filimler çevirmiş, sinema âleminde mühim birer mevki i gal etmişt Talmaçlar 3 kız kardeştirler * Norma, Natali, Konstan... Norma 1896, Natali 1898, Konstans 1900 senelerinde doğmuşlardır. Üçü de küçük yaşta tiyatro ve sonra sinema ile alâkadar olmuşlardır. Talmaçlardan sinema alemine ilk giren Normadir. Norma bir gün iş aramak için stüdyolardan birine gitmiştir. Norma kapıdan girince rejisör pür hiddet: “Deminden beri sizi arayoruz, çabuk yerinize geçi, Rolünzü bilirsiniz ya, şuiskemlede kapıya doğru oturacaksınız; nişan- hınız kapıdan girerek 6 seneden beri ölmüş zannettiğiniz görünce hayret edeceksiniz...., Talmaç kendisini başka bir ar- tiste benzettiklerini anlamış, fakat adamı biç renk vermiyerek işe başla- mıştır. Bu sahneler çekildikten sonra asıl aktris gelince mesele anla- Şşılmıştır. Fakat rejisör Normanın oyununu pek beğendiği için kendisini angaje etmiş ve birden oldukça mühim roller vermeğe başlamıştır. Norma talmaç bir müddet sonra kız kardeşlerinide sinema alemine sokmuştur. Natali iptida - Fattinin kâtibi olmuş, sonra bir kaç filim çe- virmiş, nihayet meşhur komik Buster Keton ile evlenmiştir. Konstansa gelince 1920 de Piyal oğlu ismin- de zengin bir rum tütün tar alaç hemşireler Sinemaya en çok hizmet eden 3 kız kardeşin hayatı Yukarıda Norma, Ladam o Kamelya filminde, aşağıda Natali Talmaç ile evlenmiş 7 ay sonra ondan ayrılmıştır. Konstans bir iki sene sonra yüzbaşı Mak İstaş ile evlen- miş, fakat onunla da uzun müddet irlikte — yaşayamamıştır. — Şimc üçüncü defa olarak evlenecektir. Norma Talmaç dram oynar Faciada en çok muvaffak olan sanatkârlardan biridir. Konstans ise komedi ile meşgul olur; çevir- diği filimler pek çoktur. Nataliye | gelince sinemadan çekilmiş gibidir. | Son zamanlarda hemen munha- sıran ev işleri ile meşgul oluyor. | Sinema haberleri Sinema yıldızları arasında talâk vakaları devam ediyor. Holivuttın. Son günlerde Amerikada görü- len bir dava bir çok dedikoduyu Mmucip olmuştur: Misari hükümeti dahilinde bir çok çiftlikleri olan M. Silver Erat 22 yaşındaki kızı Kloenin, köy civarında verilen balolara gitmesini katiyen men: etmişt Genç kız anhesine xtta ederek babasım ikna etratsini istemiştir. Madam Erat kocasına ne söyle- mişse fayââ etmemiş, Kloe baloya gideratmiştir. ç tesi hafta verilen balo için Erat gene müsaaae cuueymve, kansı kızmış ve kızını babasının izni olmadan baloya yollamışır. Gece yatarken Erat meseleyi öğrenmiş, fakat bir şey söylememiş, Sabaha karşı kızı arkadaşlarının refakatiyle eve geldiği zaman, Erat eline bastonu almış ve orada hulunan genç kiz. ve er- keklerin nde — Kloeyi bir güzel dövmüş ve; “Babasının sözünü dinlemeyenin hali budur,, demiş, sonra evden çıkmıştır. Bir kaç gün sonra Madam Erat kocasının kendisinden boşanmak mahkemeye müracaat ettiğini haber almıştır. Eratın gösterdi sebep şudur : “ Kızımı baştan çıkarıyor, bana hürmet etmiyor,, Bu hal üzerine Kloe de babası aleyhine mahkemeye — müracaat etmiştir. Her kesin ortasında baston ile Nevyorkta geyet garip bir hırsızlık vakası olmuştur: Nevyork zenginlerinden — H. Kristen kızı Eviyi bir banka sahibinin oğluna M. Goe Etyere nişanlamıştır. İki atlenin tek evlâtları olan zişanlılar için mükellef bir düğün yapılmasına karar verilmiş, bütün tanıdıklar, akrabalar davet edile- rek fevkalâde — eğlenceler tertip edilmiştir. Yeni evlilere gönderi- len hediyeler de o nispette kıy- mettar, ve çok olmuştur. Düğünden bir hafta sonra bir gün genç evlilere bir mektup gelmiştir. Zarfın içinde o gece operada verilecek fevkalâde mü- samere için bir bilet ile şu çüm- leler yazılmış bir kart çıkmıştır. “Düğün hediyemiz geççe kaldı. üşkülâtla bulunan — biletlerden sizin için bir tane tedarik edebil- dik. Bu akşam eğlenirken bizi yadedin. Kim olduğumuzu - bilin bakalım!. Evi ile Coe düşünmüşler, fakat kendilerine bu bileti yollayan dos- tu bulamamışlardır. Bunun üzerine Nevyorkun en güzel ve kibar eğ- lencesi olan bu müsamereye git- meğe ve bu süretle bileti yolla- en genç ve güzel / yıldızlarından Betti Komson da kocası Ceymis Kröyden ayrılmağa karar vermiş- tir. Mamafih karı koca araların. | daki dostlukları idame ettirecek- ler ve iki dost gibi görüşecek- lerdir. * Berlinde yeni bir Filim çe- virmeğe başlayan Olga Çekova | son günlerde büyük bir faaliyet sarfetmektedir. Bu - filimin ismi (Deli ) olacaktır. | Gelin Evi Balo yüzünden davalar Genç bir kızın mühim bir mesele halini aldı baloya gitmesi Matmazel Kioen Erat * dövdügü için babasından 500 dolar tazminat istemiştir. Görülen davada Eratin talâk talebi reddedilmiştir: 22 yaşında bir kızın köy balosuna gitmesine mani olmağa hakkı — olmadığı kendisine bildirilmiş, ve genç kızı arkadaşları ortasında dövdüğün- den dolayı 250 dolar tazminal vermeğe mahküm edilmiştir. Yeni evlilere azizlik Damat M, Goe Etver yanı da anlamağa karar vörmişler- dir. Bal ayım geçirmek için Nevyork divarında bir. sayfiyede bulunan gençler - otomobillerine binerek müsamereye gitmişlerdir. Orada bir çok tanıdıklarna bileti gös- tererek onların gönderip gönder- mediklerini sormuşlar, fakat her kesten menfi cevap almışlardır. Buna rağmen pek parlak - olan müsamerede — eğlenmişler an - cak sabahın yedisinde evlerine gelebilmişlerdir. Fakat içeri girer girmez bütün bizmetçileri — telâş — içinde bub muşlardır . — Sabah — hizmetçiler kalkar kalkmaz ortalığı karma karışık görmüşler, evdeki halıla- rın, gümüş takımlarının kıymettar tabloların, vazoların ve Evinin eb maslarının bulunduğu küçük kasa- min ortadan ” kaybolduğunu hay- retle müşahede ederek ve polise haber vermişlerdir. Hırsızları bulacak hiç bir iz görülmemiş yalnız sofada telefon makinesinin önünde büyük harf- lerle şu cümle yazılı bir. kâat bulmuşlardır: “Kim olduğumuzu anlayabildiniz mi?,, Yapılan tahkikattan müsamere biletini - hırsızların - yolladığı ve bu süretle evi soymak için ye evlileri uzaklaşdırdıkları anlar” miştir :