17 Haziran 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

17 Haziran 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

k. $ K Sahife 4 Akşam — Senin — yaptıklarını görme- mezlikten gelmiyor. diye mi kızı- yorsun? — Belkil Harbiyeye geldik, O Nışanta- şına doğru yürüdü, ben Şişlinin yolunu tuttum. Şafağın temiz ziyaları - tuhaf çamurlarında mi? yolların kirleniyor. - Beledi tanzifatı yere düşen güneşi bile payimal ediyor. Aklımdan bin bir türlü şey ge- çiyor. İçeren köyündeyken Saci- deye aşık olmuştum; amma bir türlü aşkımı itiraf edemiyor, hattâ ken- di kendimden bile saklıyordum. Çocukluk diyordum. Geçici bir heves telâkki edip susuyordum. Ben serseri, başı boş, keyfine buyuruk yaşamak için yaradılmı- şım. Bunu idrak ediyor, hayatıma kimsenin ömrünü bağlamak- ist miyordum. İran - sefareti - kâti liğini kabul edip gittim. Sacidenin Muhsinle evlendiğini orada haber aldım... İtiraf edeyim mi? Hiç mütces- sir olmadım; çünki başkalarına aşıktım; beynimde binbir aşkın, binbir. sergüzeştin hümması vardı. İstifa edip İstanbula geldiğim zaman, Sacideyi az kalsın tanıya- miyacaktım. - Biraktığım sade, görgüsüz genç kızın yerinde; şık, zarif, kurnaz bir hanım efendi buldum. Fakat bütün bu değişi liğe rağmen Sacidenin bana olan samimiyeti baki kalmıştı, yalnız 0, değişmemişti. Bana bütün hayatı hususiyesini fanlattı. Duygularını, kocasının yaşayışlarını nakletti. Hayat çok hazin şeyi O, anlattıkça, Sacidenin sözle- — rini dinledikçe, içimde bir azap, gönlümde ye'si andıran bir hicran hissediyordum. Yer yüzünde bana — saadeti bahşedecek yegâne tali neden atmıştım? Bir zamanlar, Sacideyle ağaçla- mın altında gezerken, onu elinden tutup kendi hayatıma çekmek, ömrüme — bağlamak arzusümü — düyardım; — ve gene duyardım ki onu elinden tutup çeksem, evine nasıl huzuru kalp ile giriyorsa, benim hayatıma da, aynı emniyetle girecektir. Neden bu. saadetten mahrum oldum? Düşüncelerim, zehirli bir yılan dişi gibi müfekkiremi kemirmeğe başladı. Fazla / düşünmekten — korktum ve hemen bir otomobile atladım, evime geldim. Soyunürken , — çarşamba — gün Şakire: hanım efediyle olan rande- vum hatırıma geldi. Kendi kendime ümsedim : Fena şeyler hei eeei Hayat, gülüp eylenmekten başka hiç bir şeye değmezdi. Etrafı karanlık görmek, boş şeyler düşünüp can sıkmak budalaların kârıydı. İnsan içtiği, ve bir çok mes'ut, ve ya mes'at görünen kadınlar gördüğü zaman gayri - ihtiyari neşelenir. Barda — kaybettiğim — neşemi, odamda tekrar buldum. Sacide!.. O eski zamandı. Unut- tuğum bir hayatın soluk bir gi gesiydi. Bu gün karşımda Şal hanım varken, eski defterleri ka- rıştırmakta mana yoktu... Ramonayı mırıldanarak yattım. Fakat başımı yastığıma koyunca istikbali düşünmeğe başladım . Maziyi unutmak kolaydı, halihazırla meşgul olmak güç değildi amma isükoal ne olacaktı? YELPAZE Selâmi İzzot ERRAYERAAAR AAA Numara: « KAZANA eg günleri Sacidenin Kalabalık ve Çarşamba de çay gürültülü bir çay. Her çarşamba, Şişlinin büyükçe bir apartımanının, iki geniş odasın- da toplanan, kadınlı. erkekli bir alay genç ve ihtiyar, eyleniyoruz vehmine kapılarak, bir kaç saat- larını, kahkahaya, kumara ve vis- kiye boğup katlediyorlardı. Haftanın altı günü birbirlerinin aleyhinde söylemediklerini bırak- mayan hanım efendiler, sokakta rastğeldikleri zaman, birbirlerine selâm vermeğe tenezzül etmeyip baş çeviren erkekler, haftanın yedinci çarşamba günü , şık bir büfenin, geniş bir sedirin , yeşil | çohalı komar masasının önünde genli benli, can ciğer görünüyor- lar ve hep bir ağızdan, tesadüfen gelemeyen bir bey ve ya bir | hanımı - alaturkadan katiyen hoş- lanmadıkları halde - seslerini piya- '1no ve ya gramofonda çalınan bir fokstrota tempo tutarak — tefe koyup çalıyorlardı. vardı. (Bitmedi ) —| Beşinci keşidede Beşinci keşidede 50,000 lira isabet eden 40209 numerolu bilet Edirve, Adapazarı, Lâdik, İzmir, İstanbulda. 25,000 lira isabet eden 10951 numerolu bilet Tarsus, ve İstan- bulda, 15,000 lira isabet eden 45204 numerolu bilet Urla, Gazi ayıntep, İzmir İstanbulda. 12,000 lira isabet eden 41427 mumerolu bilet Ankara, Eskişebir, Bafra, Bursa, İsanbulda ve İzmi 10,000 lira isabet eden 20714 numerolu bilet Çorlu, Çanakkale, Bartin, İzmir ve İstanbulda satıl- mıştır. istenografi kursu Türk ocağından: 930 senesi ha- ziranının birinci gününden itiba- ren bütün zabıllar yeni yazı ile yazılacaktır. Bu yazılardan vakıt kazanmak türk ocağı bir (İstenografi) içi kursu açmağa karar vermiştir. Bu kursa devam etmek arzu- sunda bulunanlar şeraiti öğrenmek üzre ocak müdürüne müracaatları. n numerolar Banka memuriyeti için Musabaka TÜRKiYE iŞ BANKASI Ankara - İstanbul - İzmirde icra edilecektir uzın daha ziyade tevsiini derpiş eden Bankamız bir tihanı icra ederek forme, âmir ve memur alacaktır. Müracaat edeceklerin sinni “22, ile “40, arasında olmâlı ve müessesatı maliye ve bilhassa Bankalarda çâlışmış olmalıdırlar. Fransızca ve ya başka bir ecnebi lisanı bilmek medarı tercihtir Müptedi alınmayacaktır. İmtihan neticesi Bankaya kabul edilecek memurlar İstanbul - Ankara ve İzmirde dahil olduğu halde teşkilâtımızın her kısımında Müdüriyeti Umumiyenin münasip gördüğü mahalde çalıştırılacaktır. Maaş: İmtihanda derecei muvaffakiyete göre tehalüf edecektir. Bankaya kabul olunabilmek için imtihanda muvaffak olmak ve bankaca süreti mahremanede yapılacak istihbaratın da mat - Tuba muvafık olması şarttır. İmtihana iştirak etmek isteyenler İstanbul ve İzmirde Şube müdüriyetlerine Ankara da ise memu- rin müdüriyetimize -9- Haziran 929- tarihinden itibaren müraca- at ederek imtihan duhuliyesi ve matbu bir. tercümei hal vara - kası alabileceklerdir. İmtihan günü bu matbua doldurulmuş ola- rak imtihan evrakiyle birlikte Bankaya tevdi edilecektir. Amir ve memur olarak girmek isteyenler ayrı ayrı imtihana tabi bulunacakları cihetle imtihan sualleri de, 2 sınıf olarak ter- tip edilmiştir. İmtihana -16- Haziran Pazar günü İstanbul - Ankara ve İzmir de saat üçte mübaşeret edilecektir. İmtihanlar mahrem olacak ve iştirak edenlerden arzu edenler yalnız olarak imtihan edilebileceklerdir. İmtihanda muvaffak olanların adedi ihtiyaçtan fazla olduğu takdirde de bunlar ati için kayt edileceklerdir. Şimdiye kadar Bankamıza müracaat ederek memuriyet talebinde bulunanların imtihana iştirakleri lâzımdır. İstanbul Umumi hapishane Mi Kile Çift 158,400 165,000 - Asgari 221,760 231,000 Azami ürlüğünden: Şehremanetinin vazeylemiş olduğu evsafı haiz birinci nevi ekmek, Hapishanci Umumiye 1 Temmuz 929 tarihinden 31 Mayis 930 tarihine kadar muktazi ekmek mevkii münakasaya vazedilmiştir. Şartnameyi görmek isteyenlerin Cumadan maada her gün hapishane müdüriyetine ve tarihi ihale olan 31/6/929 tarihinde İstanbul V. Umuru hukukiye müdüriyetinde müteşekkil komisyona saat on beşte lüzumu muracaatlari ve bu saatten sonra mektup kabul edilmiyeceği ve talip- lerin Ticaret odasına mukayyet bulunmuş olmaları ilân olunur. kapalı zarf ile Devlet Demir yolları ve Limanları Umumi idaresinden: Reisicumhur hazretleri tarafından halkın tenezzühüne açık bulundu- ma müsaade buyurulmuş olau Gazi çiftliğinden ahalinin istifa- 14 Haziran 1929 tarihinden itibaren yalmız yaz mevsiminde Cuma ve tatil günleri Ankaradan Gazi ve Ahimes'ut ıstasıyonlarına gidip gelecek yolcular için (* , 50) yüzde elli nisbetinde tenezilâtl ücretlerle tenezzüh katarları hareket ettirilecektir. Fazla malumat almak isteyenler ıstası ıza müracaat edebilirler. İti Baylnindn ver aöi gea Te DikaN Bi ZAMAN ç zengik çelleri merentlar. SED KUT mabayasta müke Dü Dür kate KREN SİMON töslei potuss MECANEN takdim elaner.” Töen sireyen Eeyakcll İatenbul, Bağçe kaşa No, 37. TÜRKİYE İŞ BANKASI Heyeti Umumiyesinin 2/6/929 tarihli kararına tevfikan ve sermayenin 4,000,000 liradan 5,000,000 liraya tezyidi için ihraç olunan beheri 10 lira kıymeti itibariyesinde 100,000 adet HAMiLİNE AiT YENi HiSsSE SENETLE- RiNE KAYT OLUNMAĞA DAVET 2 haziran 1929 tarihinde içtima eden fevkalâde heyeti umumiyenin esasinin 9 uncu maddesine tevfikan, ihracına karar verildiği beheri 10 Türk lirası itibari kaymette 100,000 adet HAMİLİNE AİT YENİ HİSSE SENETLERİ şeraiti atiye dairesinde bankanın eski hisselerine sahip olanlara arzolunmaktadır. MİKDAR: Eski hissedarlarımız, haiz oldukları beher eski dört hisseye mukabil bir yeni hisse mübayaa edebilirler. Eski hisselerin dörde taksiminde çıkması muhte- mel hisse küsuratı muteber değildir. Ye BEDELİ ihracı ihraç olunan hisse - senetlerinin fü berveçbi ati gösterildiği şekilde 11,20 liradır. (on bir lira yirmi kuruş ) Kiymet riyesi . . . . . , ,0 — Li Resmi Damga . . . . . . e— 20 Pirlir GAi Tero ai KSa T1. 20 Hakkı rüçhanın müddeti istimalı : Eski hissedarlarımız dahil olmaksızın hisselerine dörtte bir nispetinde isabet eden yeni hisseleri iki ay zarfında yani 10 Ağustos 929 akşamına kadar mübayaa ve bedelin aşada izah olunduğu şekilde Bankamıza tevdi ve ya irsâl etmelidirler. Bu müddet zarfında hakkı rüçhanını kullanmıyanların yukarıda mezkür müsait şaraitle mübayaa hakları sakıt olur. Hakkı rüçhanın sureti istimali : Hissedarlarımız şubelerimize 10 haziran 929 tarihinden itibaren müracaat ederek yeni hisselerin mubayıa pusula. imza edebileceklerdir. Hissedarlar bankaca kendilerine gi derilecek olan kayt varakasını doldurup imza ve Bankanın merkezine ve ya İstanbul şubesine teahhi olarak irsat etmek suretiyle dahi yeni hisselere kayt olunabilirler. Ancak beher hissenin 11, 20 hira itibariyle tamam bedeli dahi ize tevdi ve ya İstanbul şubesi ve Ankara merke- irsal edilmelidir. Yukarıdaki müddet zarfında bedeli tesviye olunmayan mübayaa pusulalarının hükmü yoktur. Not: — Yeni Hisselerden bir Hissedara eski Hisselerin dörtte bir nispetinden fazla verilmeyeceği için, kayit varakasında sehven fazla yazıldığı vaki olursa Bankaca kantrolunda dörtte bire tenzil edilecektir. Yeni Hisselerin temettüleri : Hamiline ait olarak ihraç olunan yeni Hisseler - 1929 - senei temettüünün yalmız “ 5 , aylık kısmıma iştirak edebile- ceklerdir. 930 senesinden itibaren yeni Hisseler dahi eski Hisselerle hukukan müsavi olacaktır. TÜRKiYE İŞ BANKASI KOLİNOS diş ağrılarına, dişlerin ;çürümesine vedis etlerin hastalar- #aşına karşı yegâne silâbtır. w Kuru bir fırça üzerine konulacak ( bir santimetre miktarinda Kolinos Mmacunu diş aralarındaki yemek ar- tıklarını, dişlerde toplanan taşlar * cıkarır ve dişleri çürüten mikropları! mahv ve ifna eder. B Şa Bu, gün'Kolinosu tecrübe edi we ağzinizin ne kadar temizlend ive saatlerce devam eden serinliğe tglikkat edeceksiniz. “KOLYNOS 'DENTAL CREAM , 1 Türkiya için depozifaFfİ; MAURİCE FARAGAİ - Beyoğlu, Venedik Sokağı, İbrablm Paşa apartımani